Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-03-29@14:49:37 GMT

رییس بورس: دسترسی مردم به خدمات بورس در کرمان تسهیل شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۱۰۳

رییس بورس: دسترسی مردم به خدمات بورس در کرمان تسهیل شد

محمد حسین اکبری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون ۳۰ شرکت کارگزاری بورسی ثبت شده در استان کرمان داریم که امور مربوط به خرید و فروش، مشاوره و آموزش سهامداران در بازار بورس را انجام می دهند.

وی تصریح کرد: در ۱۰۰ روز کاری ابتدای سال یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون سهم در بورس منطقه ای کرمان خرید و فروش شد و برای ۱۹۲ هزار و ۶۴ نفر کد بورسی صادر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس بورس منطقه ای کرمان اظهار داشت: ۱۲ شرکت استان در بازار بورس فعال هستند که پنج شرکت بورسی و هفت شرکت نیز فرا بورسی فعالیت دارند که برخی از آنها جزو شرکت های بسیار خوب بازار سرمایه هستند.

وی با اشاره به حضور شرکت های معدنی و صنعتی بزرگ در استان کرمان تاکید کرد: سهم شرکت های بورسی و فرا بورسی استان در بازار سرمایه کشور قابل توجه نیست که این میزان در بورس هفت درصد و در فرابورس ۶.۳ درصد است که باید با کمک مسئولان شرکت های بیشتری وارد بازار شوند.

اکبری افزود: ۲ میلیون نفر در استان کرمان دارای سهام عدالت هستند که با توجه به اضافه شدن این میزان سهام در بورس رایزنی ها برای افزایش شمار کارگزاری ها صورت گرفته است.

وی با اشاره به بروز برخی نوسانات در بازار بورس تصریح کرد: بورس مقوله تخصصی و نسبتا پیچیده ای است و کسانی که وارد این بازار می شوند، حتما با اطلاع و آگاهی و مشاوره کارشناسان عمل کنند و از رفتارهای هیجانی دوری نمایند.

 رییس بورس منطقه ای کرمان با بیان اینکه ۲ هزار و ۴۹۷ نفر از ابتدای سال آموزش های بورسی را فرا گرفته اند ادامه داد: تصمیم داریم زمینه برگزاری جلسات آموزشی برای سرمایه گذاران فراهم کنیم تا جلوی برخی سو استفاده ها در این بازار گرفته شود و ضرر و زیان به فعالان بورسی وارد نشود.

وی بیان کرد: رسانه ها و خبرگزاری ها نقش بسیار مهمی در اطلاع رسانی به مردم را در بازار بورس بعهده دارند و می توانند با اخبار، تحلیل و گزارش های دقیق و صحیح به آرامش بازار سرمایه کمک کنند.

برچسب‌ها بازار سهام کرمان کارگزاری بورس بورس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازار سهام کرمان کارگزاری بورس بورس بازار سهام کرمان کارگزاری بورس بورس بازار بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راهکار تحقق جهش تولید با مشارکت مردمی

شعار اقتصادی امسال از یک سو منبعث از اهمیت استراتژی‌های کلان تولید محور در عرصه صنعت و تجارت و از سوی دیگر، مبتنی بر نقش آفرینی ویژه شهروندان در تحقق این مسیر است. بدون شک در اینجا بایسته‌ها و مولفه‌هایی وجود دارد که تحقق آنها، منتج به ارتقای تولید مردم محور خواهد شد. 

جهش تولید، در گروی احصاء ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل در این عرصه و هدایت آن‌ها در ذیل یک چارچوب و راهبرد عملیاتی و موثر است؛ بنابراین در گام نخست باید چارچوب، استراتژی و شاکله این روند را درک و متعاقبا در مسیر اجرایی ساختن آن گام برداشت. پس در اینجا هم «ادراک ساختاری و تئوریک» و هم «رویکرد عملیاتی» موضوعیت پیدا می‌کند و هیچ یک از این دو را نباید نادیده انگاشت.

در مرحله آتی، باید نسبت به ابزار‌ها و مجاری تحقق تولید مردم محور توجه داشت. بدون شک تسهیل در وضع و اجرای قوانین مربوطه و حتی بازتعریف برخی قوانین که مانع از تسریع و تسهیل مشارکت عمومی در عرصه تولید می‌شود، ضروریت دارد. در این میان باید قوانینی برجسته یا حتی وضع شود که مشارکت مردم را در حوزه سرمایه گذاری نه تنها «تسهیل» بلکه «تضمین» کند.

در این میان باید بستر قانونی و اعتباری (در ذیل استراتژی تولید مردم پایه) به گونه‌ای فراهم شود تا مردم با رغبت و انگیزه بیشتر و اطمینان از سود قانونی در حوزه سرمایه گذاری بتوانند ورود پیدا کرده و حرکت موثر و مستمر چرخه تولید را تسریع کنند.

نگاه تخصصی در این عرصه، نه تنها نافی نقش آفرینی مردم در عرصه تولید و مشارکت در تحقق آن نیست، بلکه نگاه تخصصی و ظرفیت‌های مردمی در اینجا نقش مکمل یکدیگر را در رسیدن به این نقطه روشن ایفا می‌کنند. افزایش مشارکت مردم در عرصه تولید، از یک سو منجر به گسترش اعتماد عمومی (به عنوان اصلی‌ترین سرمایه یک کشور در عرصه تجارت داخلی و بین المللی) خواهد شد. در اینجا بدون فوت وقت باید به فکر صدور مجوز‌های لازم، بهبود فرآیند‌های اجرایی و اداری و از بین رفتن موانع بازدارنده بود.

درنهایت اینکه باید از فرصت‌های بالقوه و بالفعل موجود در کشور را در راستای جذب مشارکت مردم در حوزه‌های اقتصادی و متعاقبا جهش تولید، مغتنم شمرد تا شاهد رشد اقتصادی کشور و افزایش تولید ناخالص کشور باشیم. در این مسیر، سکون و توقف جایز نیست..

دیگر خبرها

  • راهکار تحقق جهش تولید با مشارکت مردمی
  • برگزاری مانور رویداد صنعت مالی ایران در مرداد
  • راه‌ اندازی سوت‌ زنی سایبری بازار سرمایه در سال جدید
  • راه‌اندازی سوت‌زنی سایبری بازار سرمایه در سال ۱۴۰۳
  • پیش بینی بورس در بهار ۱۴۰۳| بورس سبزپوش می‌شود؟
  • تصمیمات نادرست دولت بورس را سوزاند؟
  • رشد مشارکت مردم با افزایش سود تولید و مالیات از سودگری
  • درج صندوق سرمایه‌گذاری بخشی صنایع مفید با نماد سیمانو در بورس تهران؛ سیمانو چیست؟
  • بیگانی : پیش بینی بازاری داغ برای فعالان بورس در تابستان 1403 / صندوقهای طلا، کالا و بعضی سهامی، برندگان سال 1402 بازار سرمایه / حضور ترامپ در انتخابات تمام بازارهای مالی ایران را تحت تاثیر قرار می دهد
  • وضعیت انس طلا در بازار جهانی چگونه خواهد بود؟/ بهترین پرتفو بورسی