Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان از پایان احداث ۲۰۸۰ واحد مسکونی در مناطق سیل زده این استان همزمان با هفته دولت خبر داد.

محسن قوی بیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا به اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان در مناطق آسیب دیده از سیل فروردین ۱۳۹۸ اشاره و اظهار کرد: سیلاب‌های بهار سال گذشته به چندین استان کشور خساراتی وارد کرد و شهرها و روستاهای غرب و جنوب استان اصفهان نیز براثر سیل دچار آسیب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: کارشناسان ما در فروردین ۹۸ در بررسی‌های اولیه حدود ۵۶۰۰ واحد کامل تخریب شده و یا آسیب دیده بین ۲۰ تا ۷۰ درصد را در پنج شهرستان فریدن، فریدونشهر، چادگان، سمیرم و بویین و میاندشت شناسایی و ارزیابی کردند که ۷۳ درصد از خسارات در این پنج شهرستان بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان افزود: برآورد خسارات بر اساس مصوبات هیأت وزیران تحت عنوان تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای ۲۰۸۰ واحد احداثی و ۱۶۹۴ واحد تعمیری بود که در مجموع اعتباری بالغ بر ۱۲۱ میلیارد و ۵۵۵ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۶ میلیارد تومان کمک بلاعوض برای بازسازی مناطق آسیب دیده اصفهان اختصاص یافت.

قوی بیان با بیان اینکه همه مراحل آوار برداری، خدمات فنی مهندسی و صدور پروانه ساخت در این مناطق برای مردم رایگان انجام شد، گفت: دولت همچنین ۱۵ هزار تن سیمان برای بازسازی مناطق سیل زده اصفهان پیش بینی کرد که سهم هر واحد احداثی هشت تن سیمان بود.

وی با اشاره به اینکه عملیات تعمیر واحدهای آسیب دیده تا اسفند سال ۹۸ پایان یافت، خاطرنشان کرد: ۲۰۸۰ واحد احداثی نیز هم اکنون قابل سکونت شده و قرار است در هفته دولت اختتامیه آن همزمان در سراسر کشور با حضور رئیس جمهور برگزار شود که در اصفهان با حضور استاندار اصفهان خواهد بود.
وی با این توضیح که احداث ۲۰۸۰ واحد به میزان تسهیلات بانکی و کمک‌های بلاعوض که به متقاضیان پرداخت شده به مرحله سفت کاری رسیده است، افزود: برای هر واحد احداثی در شهرها در مجموع ۶۵ میلیون تومان تسهیلات ارائه می‌شد که ۵۰ میلیون تومان وام ساخت و ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی بود؛ همچنین کمک بلاعوض شهری ۱۲ میلیون تومان برای ساخت ۱۲ میلیون تومان تحت عنوان کمک بلاعوض اجاره بها و پنج میلیون تومان کمک معیشتی بود.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان با بیان اینکه تسهیلات از سوی هفت بانک عامل به متقاضیان ارائه شده است، اضافه کرد: تسهیلات بانکی در روستاها نیز در مجموع برای احداث ۵۵ میلیون تومان در قالب وام ساخت و کمک معیشتی به متقاضیان پرداخت شد؛ همچنین ۲۱ میلیون تومان کمک بلاعوض برای روستاییان در نظر گرفته شده بود.‌

قوی بیان با بیان اینکه بازپرداخت تسهیلات بانکی با سود پنج درصد و اقساط ۱۵ ساله است، گفت: بر اساس اعتباری که هیأت وزیران در اختیار بنیاد مسکن استان قرار داد عملیات بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده براثر سیل انجام شده است اما نمی‌توان گفت همه مردم در این مناطق از تسهیلات و کمک بلاعوض بهره مند شدند زیرا اعتبارات محدود بود برای مثال باید برای ۱۶۹۴ واحد نیازمند تعمیر برحسب کارشناسی و درصد خسارات ۱۵ میلیون تومان وام معیشتی پرداخت می‌شد اما این اعتبار را به وام‌های ۱۰ و ۱۵ میلیون تومانی تقسیم کردیم و حدود ۱۷۷۵ نفر وام معیشتی دریافت کردند اما افراد دیگری نیز بودند که یا به آنها وام نرسید یا متقاضی دریافت تسهیلات نبودند.

احداث ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان پل دختر

قوی بیان در ادامه به آخرین وضعیت بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده استان لرستان اشاره کرد و گفت: استان لرستان براثر سیل فروردین ۱۳۹۸ بسیار آسیب دید و عملیات بازسازی شهرستان پل دختر و ۱۳ روستای تابع آن به بنیاد مسکن استان اصفهان واگذار شد.

وی ادامه داد: ۳۶۰ واحد مسکونی شهری در پل دختر و حدود ۳۴۰ واحد روستایی ۱۰۰ درصد تخریب شده بود و یک هزار واحد آسیب دیده بودند که نیاز به تعمیر داشتند؛ هم اکنون بازسازی و نوسازی این واحدها در پل دختر تمام شده و این واحدها قابل سکونت است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان گفت: هم اکنون مأموریت بنیاد مسکن اصفهان در این شهرستان پایان یافته و ماشین آلات و نیروها بازگشتند و واحدها آماده تحویل است.

بازسازی و نوسازی ۱۹ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در سرپل ذهاب

وی همچنین از پایان عملیات بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده براثر زلزله کرمانشاه در آبان ۹۶ خبر داد و گفت: بنیاد مسکن اصفهان عملیات بازسازی ۱۲ هزار واحد نیازمند تعمیر و احداث ۷۷۰۰ واحد تخریب شده در سرپل ذهاب را از ابتدای ۱۳۹۷ با همکاری بنیاد مسکن دو استان مازندران و خراسان رضوی آغاز کرد و این واحدها تا نیمه سال ۹۸ تحویل داده شد.

به گفته معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اصفهان نزدیک به ۲۶۰ نفر نیرو از این استان در ماه‌های نخست تا اردیبهشت ۹۷ با ۱۸۳ دستگاه انواع ماشین آلات در سرپل ذهاب مشغول کار شدند و برحسب پیشروی کار نیروها در این منطقه تعدیل شد و تا حدود ۵۰ نفر تا روزهای آخر عملیات بازسازی در مناطق زلزله زده کرمانشاه حضور داشتند.

کد خبر 440803

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بنیاد مسکن اصفهان نوسازی مسکن روستایی سر پل ذهاب پلدختر سیل لرستان سیل هفته دولت خسارت های ناشی از سیل زلزله کرمانشاه شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق بازسازی و نوسازی مناطق آسیب دیده عملیات بازسازی واحد مسکونی تسهیلات بانکی مناطق سیل زده میلیون تومان واحد احداثی کمک بلاعوض پل دختر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در گفتگوی ویژه خبری صف اول در شبکه استانی دنا ضمن تبرک روز معمار گفت: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی دستگاه اجرایی در ۲۱ فروردین ۱۳۵۸ به فرمان امام خمینی (ره) تاسیس شد.

زبیر موسوی افزود: بنیاد مسکن در ۸ شهرستان از ۹ شهرستان در کهگیلویه و بویراحمد شعبه دارد و نمایندگی این بنیاد در شهرستان مارگون نیز به زودی راه اندازی می‌شود.

وی با بیان اینکه بنیاد مسکن تا حدودی کمبود نیروی انسانی ندارد، عنوان کرد: این بنیاد از طریق آزمون و مبادی قانونی به جذب نیرو اقدام می‌کند.

موسوی با تاکید بر اینکه تامین زمین برای ساخت مسکن در سه شهرستان بویراحمد، باشت و دنا با مشکل مواجه است گفت: بنیادمسکن این آمادگی را دارد برای رفع این مشکل با دستگاه‌ها و نهاد‌ها و ادارات این سه شهرستان وارد مذاکره شود.

مدیرکل بنیاد مسکن با اشاره به اینکه در کل استان هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دست ساخت است، اضافه کرد: در شهرستان گچساران ۲۸۸ واحد مسکونی تقریبا تکمیل (در مرحله محوطه سازی) شد همچنین طرح ۱۳۲ واحدی این شهرستان  پیشرفت کاری ۴۰ درصدی دارد.

موسوی با اشاره به سایت هزار و ۱۰ واحدی در دهدشت نیز گفت: پیشرفت کاری این طرح نیز بسیار مطلوب است همچنین در شهرستان‌های لیکک، مارگون و دنا واگذاری زمین و رفع معارضات انجام شد.

وی با اشاره به اینکه تفاهم نامه‌هایی با نهاد‌های حمایتی برای ساخت مسکن محرومان انجام شد، ادامه داد: هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی برای مددجویان این نهاد‌ها تا کنون ساخت و تحویل داده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن با بیان اینکه ۷۲۰ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وحود دارد عنوان کرد: تا کنون تهیه طرح هادی برای همه این روستا‌ها انجام و بازنگری طرح هادی در ۵۵۰ روستا نیز انجام شد.

زبیر موسوی با بیان اینکه پارسال ۹۰۰ هزار متر مربع آسفالت معابر در روستا‌های انجام شد و امیدواریم با تخصیص اعتبار این مهم ادامه یابد.

موسوی با بیان اینکه ۷۲۰ متر مربع طول بازگشایی معابر ۲۴۰ هزار متر مربع زیرسازی، ۲۷۰ هزار متر مربع اجرای بیس پارسال انجام شد، اضافه کرد: ۲۴ هزار متر مربع جدول گذاری، ۲۴ هزار متر  سنگ فرش، کانال‌های هدایت سیلاب و دیوار هایل ۲۶ هزار متر  و ساماندهی فضا‌ها و پارک‌ها ۵۱ هزار متر مربع نیز پارسال انجام گرفت.

مدیرکل بنیاد مسکن پارسال هزار و ۸۳۰ فقره سند مسکن روستایی و شهری در استان صادر شد، تاکید کرد: در قابل طرح منظومه روستایی با هدف اشتغالزایی، کاشت گیاهان دارویی به صورت پایلوت در شهرستان گچساران در دستور کار است و امیدواریم این طرح را در همه شهرستان‌ها اجرایی کنیم.

مدیر کل بنیاد مسکن اضافه کرد: رفع مشکلات مردم در روستا‌ها به ویژه در حوزه اجرای طرح‌های هادی به جد در دستور کار این بنیاد است و امیدواریم به کمک دهیاری‌ها و شورا‌ها این معضل برطرف شود.

باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

دیگر خبرها

  • بیش از ۶۰۰۰ واحد نهضت ملی مسکن در ایلام در حال ساخت است
  • مشکلات باقیمانده مناطق زلزله‌زده خوی حل شوند
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ساخت هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در دست اجرا در استان
  • احداث ۴۰۰ واحد مسکن برای مددجویان بهزیستی استان اردبیل
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • احداث و تعمیر بیش از هزار واحد مسکونی مددجویی در البرز
  • سیل به ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • احداث و تعمیر ۱۰۹۳ واحد مسکونی مددجویان در البرز
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد