Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-18@06:24:14 GMT

۴۰۰ شغل در حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۵۴۱۴

۴۰۰ شغل در حوزه کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شد

الیاس تاج الدینی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح ها با ۳۲۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری در هفته دولت بهره برداری می شود.

وی بیان کرد: طرح های افتتاحی حوزه کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد در زمینه های پرورش دام،ماکیان،آبیاری نوین و سایر بخش های کشاورزی بهره برداری می شود.

تاج الدینی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده از ۳۲ طرح انتخاب شده برای تامین اعتبار در قالب جهش تولید در کهگیلویه وبویراحمد ۱۲ پروژه معادل ۳۶درصد در حوزه کشاورزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ابراز داشت: این طرح ها که به دلیل کمبود اعتبار راکد است با تزریق اعتبار تکمیل خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد:این طرح ها در زمینه های آب،خاک،شیلات،دامپروری،صنایع تبدیلی و زراعت پیش بینی شده است.

تاج الدینی با اشاره به اینکه تقویت زیرساخت های صنایع تبدیلی از نیازهای جهش تولید در استان است افزود: آماده جذب سرمایه گذار برای واگذاری طرح های حوزه کشاورزی به بخش خصوصی هستیم.

وی عنوان کرد:سدهای خاکی ایلی آباد و کوهبرد از جمله این طرح هاست که افزون بر رونق کشاورزی می تواند منجر به کارآفرینی در حوزه گردشگری نیز شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: واگذاری زمین، اعطای مجوز در کمترین زمان و پرداخت تسهیلات از مشوق های دولت برای جذب سرمایه گذاران در استان است.

تاج الدینی با اشاره به باقی ماندن محصولاتی مانند گوجه فرنگی بر روی دست کشاورزان و نبودن بازار فروش در سال های گذشته گفت: ۲ سرمایه گذار برای ایجاد کارخانه تولید رب گوجه فرنگی در استان مجوز احداث دریافت کرده اند.

وی با یادآوری مشکلات بازار فروش میوه در کهگیلویه و بویراحمد از در حال اجرا بودن چندین کارخانه میوه خشک کنی دراستان خبر داد و افزود: برخی از این طرح ها در سال جاری بهره برداری می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد همچنین از افزایش حدود سه برابری زیرساخت سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی در استان خبر داد.

وی تصریح کرد: در حالی که درسال ۱۳۹۶ ظرفیت سردخانه کهگیلویه وبویراحمد هفت هزار تن بود هم اکنون ظرفیت سردخانه محصولات کشاورزی استان به ۲۰هزار تن رسیده است.

کهگیلویه و بویراحمد با ۷۲۳ هزار نفر جمعیت و اقلیمی چهار فصل نقش مهمی در تأمین نیازهای ضروری بازار محصولات کشاورزی استان‌های جنوبی کشور دارد.

سالانه ۹۱۰ هزار تن انواع محصول کشاورزی در ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی این استان تولید می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی وزارت جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد اشتغال زایی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد جهاد کشاورزی کهگیلویه کهگیلویه وبویراحمد حوزه کشاورزی تاج الدینی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۴۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضائیان ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این معضل در شهر یاسوج به عنوان مرکز استان بیسار بیشتر است و دی‌ماه سال گذشته، یک پسر ۹ ساله در روستای «سرآبتاوه» مورد حمله سگ ولگرد قرار گرفت.

وی بیان داشت: این کودک از ناحیه صورت و دست مورد حمله قرار گرفت و به کما رفت و اکنون پس از ۱۰۵ روز همچنان در بیمارستان امام سجاد یاسوج بستری، در حالت کما و زیر دستگاه «این توبه» قرار دارد.

رضائیان تصریح کرد: یکی از مشکلات مهم بهداشتی و اجتماعی در بسیاری از شهرها و روستاها وجود سگ‌های ولگرد است که علاوه بر خطرات جانی حمله به انسان‌ها، باعث شیوع بیماری‌های قابل‌انتقال بین حیوان و انسان می‌شود.

کد خبر 6081078

دیگر خبرها

  • بوستان باشت نگینی سبز در جنوب کشور
  • سرانه فضاهای آموزشی کهگیلویه و بویراحمد افزایش یافت
  • ۱۵۱۸گازگرفتگی سگ در کهگیلویه و بویراحمد گزارش شد/کودک۹ساله در کما
  • اصلاح الگوی کشت برنج در کهگیلویه و بویراحمد
  • جذب ۱۲۸ میلیارد تومان از اعتبارات جاده یاسوج به سی‌سخت
  • شهردار سی‌سخت معرفی شد
  • شهردار جدید شهر سی سخت معرفی شد
  • ۲ قلوزایی یک بز در ارتفاعات منطقه حفاظت شده خاییز
  • شهردار سی سخت معرفی شد
  • اولین طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سال ۱۴۰۳