Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان این که صحبت‌های بسیار سازنده با مدیرکل آژانس انرژی اتمی انجام شد، گفت: آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ایران هم در چارچوب تعهدات خود عمل کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «علی اکبر صالحی» رییس سازمان انرژی اتمی روز سه شنبه در نشست خبری مشترک با «رافائل گروسی» مدیرکل آژانش بین المللی اتمی در تهران گفت: فصل نوینی بین ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آغاز شده است، امیدواریم نتیجه این سفر، نتیجه خوبی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان انرژی اتمی افزود: با این سفر همکاری‌های ما بیش از پیش گسترش خواهد یافت، امیدوارم نتیجه این سفر مرضی الطرفین باشد به گونه ای که هم آژانس بر اساس اساسنامه و هم جمهوری اسلامی ایران در چهارچوب پادمان و پروتکل الحاقی متقابلاً به وظایف به گونه‌ای عمل کنیم که در چهارچوب مقررات لازم قرار بگیرد.
وی اظهار داشت: گفت‌وگوهای امروز بسیار سازنده بود، قرار شد، آژانس به صورت حرفه‌ای و مستقل کار خود را پیش ببرد و ایران هم در چارچوب تعهدات خود عمل کند.

«رافائل گروسی» مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی روز دوشنبه در راس هیاتی برای دیداری دو روزه با مقامات کشورمان وارد تهران شد قرار است وی با محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه و حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس‌جمهوری دیدار کند.

ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آژانس بین المللی انرژی اتمی انرژی حسن روحانی سازمان انرژی اتمی محمد جواد ظریف انرژی اتمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۵۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران

رئیس سازمان انرژی اتمی از سفر قریب‌الوقوع مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران خبر داد.

به گزارش میزان، محمد اسلامی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی درباره سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی صحبت کرد.

وی در پاسخ به خبرنگار میزان درباره سفر مدیرکل آژانس، گفت: گروسی به‌زودی به ایران سفر می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی همچنین در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران، گفت: من همیشه این موضوع را صراحتا بیان کردم که گزارش‌های گروسی به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل دو بخش دارد: یک بخش درباره برجام و بخش دیگر درباره پادمان و ان‌پی‌تی؛ روابط ما در بخش پادمان و ان‌پی‌تی برقرار است، دوربین‌های آژانس نصب هستند و آن‌ها نظارت دائمی دارند و دانش اطلاعاتی آن‌ها نسبت به عملکرد ما به روز است؛ ضمن اینکه بازرسان آژانس نیز مستقر هستند و رفت‌وآمد دارند.

معاون رئیس‌جمهور درباره بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۰ بازرس تایید شده آژانس وجود دارد که یا در ایران مستقر هستند یا در رفت‌وآمد هستند و حسب موضوع و برنامه توافقی به‌صورت منظم یا سرزده از تاسیسات هسته ایران بازدید می‌کنند؛ بخش اصلی موضوع که ما در بیانیه اسفند سال ۱۴۰۱ با گروسی تفاهم کردیم، این بود که مبنای ما ان‌پی‌تی و پادمان است و هرگونه ناهماهنگی را که برای تداوم دانش آژانس بر فعالیت هسته‌ای خدشه‌دار شود، نمی‌پذیریم؛ ما در این زمینه تعامل داریم.

وی با اشاره به اینکه بخش دوم به برجام مربوط است، تصریح کرد: در بخش برجامی ما تابع قانون راهبردی هستیم و فعالیت ما در قانون راهبردی هم در چارچوب پادمان است؛ گزارش‌های سه ماه یک‌بار و شش ماه یک‌بار که آژانس به شورای حکام و شورای امنیت سازمان ملل می‌دهد، درباره انطباق یا عدم انطباق با برجام است؛ ما طبق قانون اقدام راهبردی به لغو تحریم‌ها متعهد هستیم و، چون طرفین غربی برجام به تعهداتشان عمل نکردند، این شرایط به وجود آمده است؛ در صورتی که آن‌ها به تعهدات خودشان عمل کنند، ما هم به تعهدات برجامی در موضوع بند‌های دارای محدودیت عمل می‌کنیم؛ اکنون هم ما طبق مواد ۲۶ و ۳۶ برجام و طبق همین مفاد برجام به همین تعهدات خود عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان انرژی اتمی درباره با اشاره به گفته اخیر گروسی درباره اینکه با وجود غنی سازی در سطح بالا از سوی ایران، این بدان معنا نیست که این کشور سلاح هسته‌ای تولید می‌کند، گفت: نکته حائز اهمیت درباره اظهارات گروسی این است که وی گفت که ما در ایران حضور داریم و بازرسان ما در ایران فعالیت می‌کنند و تعاملات برقرار است؛ در پی سفر گروسی به ایران تنظیمات را با وی مشخص خواهیم کرد.

دیگر خبرها

  • واکنش آژانس انرژی اتمی به حمله امروز صبح در اصفهان
  • آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ ای ایران وارد نشده است
  • آژانس انرژی اتمی: هیچ آسیبی به تاسیسات هسته‌ای ایران وارد نشده است
  • بیانیه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره سایت‌های هسته‌ای ایران
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • تابع قانون اقدام راهبردی لغو تحریم‌ها هستیم
  • تابع قانون اقدام راهبردی در لغو تحریم‌ها هستیم
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • گروسی به ایران می آید!
  • گروسی به ایران سفر خواهد کرد