Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسکانیوز – رضا صالحی/ حجم اخبار ورزش‌های ایران و جهان بسیار زیاد است و دنبال کردن آن ها عملا برای علاقه‌مندان به این اخبار نیز وقتگیر خواهد بود. در گروه ورزشی ایسکانیوز، می کوشیم تا با گلچین کردن اخبار سایر ورزش‌ها، به شما این فرصت را بدهیم تا در وقت خود صرفه جویی کنید.

فصیحی بازهم سریعترین بانوی ایران شد

رقابتهای دوومیدانی جایزه بزرگ با حضور بیش از ۵۰ ورزشکار از سراسر کشور آغاز شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مسابقات شرکت کنندگان در مواد؛ پرش با نیزه، پرتاب نیزه، پرتاب وزنه، ۱۰۰ متر با مانع، پرش طول، ۱۰۰ متر، ۴۰۰ متر، پرتاب چکش، ۸۰۰ متر، پرش ارتفاع، پرش سه گام، ۴۰۰ مانع، ۵۰۰۰ متر و پرتاب دیسک به مصاف یکدیگر رفتند.
جذاب ترین رقابت مثل همیشه در دوی صدمتر رخ داد؛ جایی که فرزانه فصیحی، رکورددار دوی سرعت ایران توانست قهرمانی را از آن خود کند. فصیحی با رکورد 11.87 ثانیه بعد از ماهها تعطیلی مسابقات دوومیدانی به مدال طلا دست یافت. حمیده اسماعیل نژاد با ۱۲،۲۷ ثانیه و دلنیا بیگم جانی با ۱۲،۴۱ ثانیه در رده های بعدی قرار گرفتند.
اتفاق ویژه مسابقات اما رکورشکنی در ماده پرش طول بود ریحانه مبینی با ثبت رکورد ۶،۱۷ متر موفق شد رکورد این ماده را ( ۶،۱۴ متر متعلق به توران شادپور بود) سه سانتیمتر بهبود ببخشد. البته فدراسیون اعلام کرده این رکورد شکنی پس از انجام تست دوپینگ ثبت خواهد شد؛ رکوردی که بعد از 45 سال شکسته شده است.
در ماده دوی ۱۰۰ متر با مانع سارا ندافی با رکورد 14.73 ثانیه قهرمان شد و الهام السادات هاشمی از مازنداران با ۱۲٫۸۴ متر به عنوان قهرمانی پرتاب وزنه رسید.

روز طوفانی آبادانی ها در نقل و انتقالات بسکتبال

پالایش نفت آبادان که به دلیل نیمه تمام ماندن لیگ برتر بسکتبال در سال 98 به عنوان آخرین قهرمان سوپرلیگ ایران شناخته می‌شود و عنوان سومی آسیا در سال 2019 را هم در کارنامه دارد، امروز با 6 بازیکن برای فصل جدید قرارداد امضا کرد.
طبق اعلام رسمی این باشگاه سعید داورپناه، کاپیتان فصل پیش نفت در آبادان ماندنی شد. آبادانی‌ها همچنین با رسول مظفری و محمدحسن زاده، دو بازیکن تیم ملی هم قرارداد امضا کردند.
از سوی دیگر آرن داودی، گارد راس پیشین و کهنه‌کار تیم ملی هم به این تیم پیوست.
آبادانی‌ها همچنین خبر پیوستن سالار منجی و اشکان خلیل نژاد را هم منتشر کرده‌اند.

مرد پرافتخار وزنه برداری دچار عارضه قلبی شد

محمد نصیری، پیشکسوت وزنه برداری ایران که کوله‌باری از مدال های المپیک، جهانی و آسیایی را در کارنامه خود دارد، به دلیل عارضه قلبی که برایش در 74 سالگی رخ داده، در بیمارستان بستری شده است.
نصیری درباره حال عمومی خود گفت: متاسفانه مدت‌هاست با مشکل قلبی درگیر و دچار نفس تنگی در قفسه سینه هستم. امروز در کلینیک قلب تهران بستری شدم و طبق تشخیص پزشکان از ناحیه دریچه قلب دچار مشکل هستم که در آینده نزدیک باید تحت عمل جراحی قرار بگیرم. از مردم می‌خواهم که برای سلامتی‌ام دعا کنند. آنها همیشه مشوق من بوده‌اند و به من لطف داشته‌اند. من مدیون مردم هستم و دوستشان دارم.

ثبت نام 9 نامزد برای ریاست فدراسیون اسکی

مهلت نام نویسی برای حضور در انتخابات ریاست فدراسیون اسکی امروز به پایان رسید و با اعلام روابط عمومی این فدراسیون در نهایت 9 نفر ثبت نام خود را تکمیل کردند.
سیدعبدی افتخاری، احسان میرزاده، حسین زیبایی، علی ستوده، عباس نظریان ماداوانی، محمدرضا غلام زاده، سیدمصطفی میرهاشمی، جواد شهلایی باقری و امیر غفرانی 9 نفری بودند که برای ریاست فدراسیون اسکی ثبت نام کردند.
پیش از این وزارت ورزش بعد از پایان دوره ریاست 4 ساله سیدعبدی افتخاری، کوروش صبوریان را به عنوان سرپرست فدراسیون اسکی معرفی کرده بود و حالا با این ثبت نام زودهنگام به نظر می‌رسد در آینده ای نزدیک انتخابات هم برای معرفی رییس جدید برگزار شود.
سیدعبدی افتخاری، رییس پیشین این فدراسیون در حالی بار دیگر ثبت نام کرده که امروز معاون وزیر ورزش خبر از بازنشستگی او در سال 99 داده بود.

شمارش معکوس برای استارت گوش شکسته‌ها

در جلسه دیروز ستاد مقابله با کرونا در ورزش، بالاخره مجوز شروع دوباره اردوهای تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی صادر شده، اما خبری از مجوز برای برگزاری مسابقات لیگ نیست.
این امکان وجود دارد که در هفته‌های آینده به تدریج مجوز برای برگزاری لیگ کشتی هم صادر شود، اما فعلا فدراسیون باید روی برگزاری اردوی تیم های ملی تمرکز کند.
از آنجایی که اتحادیه جهانی کشتی از احتمال برگزاری مسابقات جهانی در آذرماه به میزبانی صربستان خبر داده، محمد بنا و غلامرضا محمدی در فاصله سه ماه مانده تا برگزاری رقابت‌ها باید از کشتی گیران مدنظر خود دعوت کنند.
با توجه به اینکه در مجوز اعلام شده، آمده که باید کمترین نفرات در اردوها باشند و نکات بهداشتی هم رعایت شود، احتمالا دست مربیان برای برپایی اردوی تیم ملی با نفرات زیاد باز نیست.

تیلور و بازهم کری خوانی برای حسن یزدانی

دیوید تیلور، کشتی گیر آمریکایی که یک بار در جام جهانی کرمانشاه سال 2017 و یک بار در مسابقات جهانی سال 2018 توانست حسن یزدانی را شکست دهد، بعد از مصدومیتی که باعث غیبت او در رقابت های جهانی 2019 شد، این روزها آماده تر از قبل به نظر می رسد و به حضور در المپیک توکیو فکر می کند.
البته این امکان وجود دارد در صورت برگزاری مسابقات جهانی 2020 در آذرماه به میزبانی صربستان بار دیگر شاهد رویارویی حسن یزدانی و دیوید تیلور در وزن 86 کیلوگرم باشیم.
تیلور امروز با انتشار فیلم پیروزی خود برابر حسن یزدانی در مسابقات جهانی 2018 نوشته: «چه کسی برای راند سوم آماده است؟» او در واقع با این پست خواسته نشان دهد برای رقم زدن سومین شکست حسن یزدانی هم آماده شده، اما خیلی از هواداران کشتی در ایران زیر پست او جواب کری‌خوانی‌اش را دادند و نوشتند که این بار حسن یزدانی برنده این دوئل بزرگ خواهد بود.

رکورد تاریخی ستاره های جوان NBA

در بازی های شب گذشته و بامداد امروز لیگ NBA که این روزها به صورت متمرکز و در مرحله پلی آف پیگیری می شود، یک اتفاق تاریخی رخ داد.
داناوان میچل و جمال ماری ستاره های جوان NBA در دیدار شب گذشته تیم های یوتاجز و دنور ناگتس در مجموع 101 امتیاز کسب کردند.
اتفاق جالب اینجا بود که این رکورد توسط دو بازیکن جوان و نه ستاره های فعلی NBA رقم خورد و توجه همه را به خود جلب کرد.
در واقع برای نخستین بار در تاریخ پلی آف NBA بود که دو بازیکن در یک بازی بیش از 50 امتیاز کسب می کنند. داناوان میچل 51 امتیاز و جمال ماری 50 امتیاز برای تیم های خود به دست آوردند.
یوتا این بازی جذاب و نزدیک را 129 بر 127 پیروز شد تا 3 بر یک در این سری از رویارویی پیش بیفتد و فقط یک گام تا صعود فاصله داشته باشد.

پرداخت حقوق ماهانه برای بانوی تاریخ ساز جودو

به گفته روابط عمومی فدراسیون جودو، بنا به درخواست صدیقه کعبی زاده نایب رئیس بانوان فدراسیون جودو و با موافقت آرش میراسماعیلی رئیس فدراسیون، مریم بربط بانوی تاریخ ساز جودوی ایران که در رقابت‌های قهرمانی جوانان آسیا و اقیانوسیه ۲۰۱۹ به مدال نقره دست یافته بود، به مدت یک سال دیگر از فدراسیون حقوق ماهیانه دریافت خواهد کرد.

قرار است، مبلغ ۲۰ میلیون ریال در هر ماه به حساب بربط واریز شود.

بربط تنها بانوی جودوکار در تاریخ جودو ایران است که موفق شده در رده سنی جوانان به فینال رقابت‌های قهرمانی آسیا راه یابد.

توکیو 2020 نباید بدون تماشاگر برگزار شود

سباستین کو، رئیس فدراسیون جهانی دوومیدانی با ابراز امیدواری درباره برگزاری بازی‌های المپیک توکیو۲۰۲۰ علیرغم وجود پاندمی کرونا گفته وجود یک تفکر خلاقانه و فراتر از چارچوب عادی برای عدم برگزاری احتمالی بازی‌ها لازم و ضروری است.
او معتقد است که انواع دیگری از رویدادها و مدل‌های مختلفی در صورت وجود یک شرایط ناخواسته باید درنظر گرفته شود.
کو که رئیس کمیته برگزاری بازی‌های المپیک ۲۰۱۲ لندن بوده و تجربه های زیادی در زمینه برگزاری المپیک دارد، ایده برگزاری بازی‌های المپیک بدون حضور تماشاگران را عاری از شادی و پویایی عنوان کرد.
سباستین کو با ابراز امیدواری در خصوص برگزاری بازی‌های المپیک، درنظرگرفتن اقدامات مقابله‌ای نظیر کاهش تعداد تماشاگران را برای برگزاری رویداد المپیک توکیو مبارزه با شرایط پاندمی کووید۱۹ ضروری دانسته است.

تمرینات سعدالله یف و دوستان در مناطق کوهستانی

با توجه به اعلام برگزاری مسابقات جهانی کشتی در آذرماه به میزبانی صربستان، این روزها همه کشورهای صاحب کشتی به فکر برگزاری رقابت های داخلی هستند.
قرار است در صورت فراهم شدن شرایط مسابقات قهرمانی کشور روسیه 18 تا 20 مهرماه سال جاری در منطقه ولادی قفقاز برگزار شود.
در همین راستا آزادکاران داغستانی پس از ایجاد قرنطینه در یک منطقه کوهستانی به نام کیسلوودسک تمرینات خود را برگزار می کنند.
از نکات قابل توجه این اردو حضور عبدالرشید سعداله یف قهرمان جهان و المپیک در میان نفرات حاضر است.

104 / 351 بسته خبری منهای فوتبال سایر ورزش‌ها بسته خبری منهای فوتبال دوومیدانی بسکتبال وزنه برداری اسکی کشتی جودو المپیک فرزانه فصیحی محمد نصیری دیوید تیلور حسن یزدانی NBA صدیقه کعبی زاده مریم بربط سباستین کو

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: بسته خبری منهای فوتبال سایر ورزش ها دوومیدانی بسکتبال وزنه برداری اسکی کشتی جودو المپیک فرزانه فصیحی محمد نصیری دیوید تیلور حسن یزدانی مریم بربط سباستین کو برگزاری بازی های المپیک برگزاری مسابقات فدراسیون اسکی مسابقات جهانی حسن یزدانی آبادانی ها رقابت ها ثبت نام تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات شرکت نکرده‌ام در رنکینگ المپیک دارم از سهمیه دور می‌شوم، اما با حضور در اولین مسابقه جبران خواهم کرد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجو، حسین رسولی در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در مورد حضورش در المپیک پاریس بیان کرد: با توجه به اینکه من در مسابقات شرکت نکرده‌ام، کم کم در رنکینگ المپیک دارم از کسب سهمیه المپیک دور می‌شوم. در اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم رنکینگم تغییر می‌کند و بالا می‌آیم. در پرتاب دیسک مسابقات را در مکان‌های برگزار می‌کنند که باد وجود دارد و باد تاثیر زیادی در پرتاب دیسک دارد از این رو خیلی‌ها سهمیه مستقیم گرفتند. خیلی‌ها وارد رنکینگ شدن از این رو رنکینگ من پایین آمده و فکر می‌کنم در حدود ۳۰ هستم. 

او ادامه داد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم صددرصد رنکینگم بالا می‌آید و جزء ۳۱ نفر قرار بگیرم و به المپیک راه پیدا می‌کنم. 

وی تاکید کرد: اوضاع بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است اما من ترجیح می‌دهم راجع به این مسائل صحبت نکنم و خودم همه تلاشم را می‌کنم همه چیز را فراهم کنم. امیدوارم مانند بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی حاصل شود. با وجود اینکه فدراسیون دوومیدانی دارد و دست سرپرست می‌چرخد امیدوارم آن نتیجه‌ای که خودم مدنظر دارم را بتوانم بگیرم. هدف اول من گرفتن سهمیه المپیک و سپس صعود به فینال المپیک است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد انتخابات فدراسیون دوومیدانی نیز گفت: من شخص خاصی را مد نظر ندارم، اما امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون سر و سامان بگیرد چون با این شرایط تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای بقیه ورزشکاران دو میدانی هم سخت است. وقتی فدراسیون سرپرست دارد، نمی‌داند کدام ورزشکار در سطح یک قرار دارد و کدام ورزشکار در سطح یک نیست بنابراین به حرف اطرافیان خیلی گوش می‌دهد و و کسی به درستی در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود بداند که باید چه کسی را حمایت کند و چگونه در میادین بزرگ باید نتیجه گرفت. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رسولی: به اندازه فوتسالیست‌ها به ورزش‌های دیگر که پرچم ایران را بالا می‌برند توجه شود +فیلم
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • برگزاری نشست هیئت رئیسه فدراسیون جهانی ووشو با حضور علی‌نژاد
  • خیرخواه:اینچه درگاهی برای ژیمناستیک ایران کم نگذاشت
  • قهرمانی در جام جهانی ستاره جنجالی را نابود کرد
  • کسی فکر نمی‌کرد به سهمیه المپیک برسیم/ ژیمناستیک به خودباوری رسید
  • پاداش تاریخی برای بلندقامتان ایران در صورت کسب سهمیه المپیک
  • وعده پاداش تاریخی برای صعود تیم ملی والیبال به المپیک
  • وضعیت کاروان ورزش ایران برای المپیک