Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا ، عباسعلی وفایی نژاد که چهار روز پیش به عنوان مدیرکل جدید شرکت غله مازندران منصوب شد ، امروز سه شنبه در گفت و گو  خبرنگاران افزود : مازندران پنج هزار واحد نانوایی دارد و اگر هر یک از آنها تنها یک روز به صورت خودسرانه پخت نان را تطعیل کنند ، ۲۵ هزار کیسه آرد از شبکه خارج می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : پخت نان در نانوایی ها طبق برنامه شرکت غله با هدف دسترسی آسان شهروندان به نان و حذف صف در شرایط کرونایی است و هیچ نانوایی حق ندارد خارج از برنامه اقدام به تعطیلی پخت نان کند.

وفایی نژاد افزود : با توجه به تعطیلات ایام تاسوعا و عاشورای حسینی که امسال با شیوع بیماری کرونا همزمان شده ، اگر هر نانوایی بدون اطلاع قبلی و خودسرانه به بهانه این روزهای مقدس اقدام تعطیلی پخت نان کند ، به طور قطع سهمیه آردش حذف می شود.

وی توضیح داد : دولت برای هر کیسه آرد تا سه هزار تومان یارانه پرداخت می کند و انتظار است بازرسان نظارت ها را تشدید کرده و جدی بگیرند تا هم هیچ نانوایی خارج از برنامه تعطیل نشود و هم نکات بهداشتی در پخت و عرضه نان و رعایت فاصله گذاری و پروتکل های بهداشتی کرونایی رعایت شود.

مدیرکل شرکت غله مازندران مصرف سالانه گندم در استان را ۴۰۰ هزار تن اعلام کرد و بیان داشت : تولید ، مصرف و توزیع آرد گندم همواره مورد توجه دستگاه های نظارتی بوده و است و اکنون که در شرایط سخت تحریم قرار داریم ، علاوه بر انجام وظایف درست از سوی مسئولان ، شهروندان نیز باید نسبت به مصرف بهینه و متصدیان پخت نان هم در باره کیفیت نان احساس مسئولیت بیشتری کنند.

پرداخت تمامی مطالبات گندمکاران

وفایی نژاد همچنین اظهار داشت : دولت تدبیر و امید با برنامه ریزی همه جانبه و حمایت ویژه از جمله در زمینه قیمت و اعلام بموقع نرخ تضمینی خرید ، تولید گندم را به مرحله خودکفایی رسانده است و  امسال ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری و تمامی مطالبات تولید کنندگان نیز پرداخت شده است.

وی افزود : یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید تامین بموقع آرد و نان در کشور است و تا کنون ملت ایران به خصوص مازندرانی ها لحظه ای کمبود در این زمینه احساس نکرده اند.

مدیرکل غله مازندران با بیان این که در حال حاضر ۱۲۰ هزار تن گندم در انبارهای استان ذخیره شده و همواره ذخیره استراتژیک گندم در استان مورد توجه بوده است ، گفت : این که گفته می شود گندم تولیدی کیفی مازندران به دیگر نقاط کشور بویژه تهران ارسال می شود و یکی از دلایل پائین بودن کیفیت نان نیز نبود گندم کیفی است، کاملا غیر واقعی است چرا که با مستقل شدن شرکت بازرگانی در هر استان ، گندم تولید هر استان در همان استان مصرف می شود.

وی افزود : شرکت غله نیز توزیع عادلانه گندم کیفی مازندران را بین همه کارخانجات آرد استان انجام می دهد تا بهانه ای برای کیفیت پائین نان ناشی از گندم در هیچ نقطه ای از استان مطرح نشود.

وفایی نژاد به اهمیت توسعه زیر ساخت های شرکت غله و خدمات بازرگانی استان مازندران اشاره کرد و گفت: از آن جایی که سه بندر مهم بویژه بندر امیر آباد در شرق استان زمینه واردات و ذخیره انواع غلات و دانه های روغنی بویژه گندم و کلزا را از همسایگان دریای خزر بر عهده دارد ، باید مقوله سیلو سازی و ایجاد انبارهای فنی و استاندارد  ذخیره روغن خام را در استان تقویت کنیم.

وی بر لزوم گسترش وفاق و همدلی مردم و مسئولان برای افزایش قدرت چانی زنی و مطالبه گری تاکید کرد و افزود : باید فعالیت های سودجویانه را در کنار بزنیم و در واقع خدمت کردن به مردم را به دور از هر گونه وابستگی های ویژه ارائه کنیم.

مدیرکل شرکت غله و خدمات بازرگانی مازندران نسبت به  برخی سرمایه گذاری های انحصاری در استان انتقاد کرد و با اشاره به ضرورت و اهمیت انجام درست وظایف توسط مسئولان ، گفت : تقسیم و پله پله شدن وظایف در دستگاه های اجرایی ،  نظارتی و امنیتی  سبب اختلافات و درواقع توپ را در زمین یکدیگر انداختن شده است و این موضوع ارائه خدمات عادلانه و صادقانه به مردم را خدشه دار می کند.

برچسب‌ها گندم نانوا مازندران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گندم نانوا مازندران گندم نانوا مازندران وفایی نژاد شرکت غله پخت نان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۶۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو گفت: با توجه به اینکه در مسابقات شرکت نکرده‌ام در رنکینگ المپیک دارم از سهمیه دور می‌شوم اما با حضور در اولین مسابقه جبران خواهم کرد. 

حسین رسولی در گفت و گو با ایسنا در حاشیه مراسم انتخاب برترین‌های ورزش ایران در مورد حضورش در المپیک پاریس بیان کرد: با توجه به اینکه من در مسابقات شرکت نکرده‌ام، کم کم در رنکینگ المپیک دارم از کسب سهمیه المپیک دور می‌شوم. در اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم رنکینگم تغییر می‌کند و بالا می‌آیم. در پرتاب دیسک مسابقات را در مکان‌های برگزار می‌کنند که باد وجود دارد و باد تاثیر زیادی در پرتاب دیسک دارد از این رو خیلی‌ها سهمیه مستقیم گرفتند. خیلی‌ها وارد رنکینگ شدن از این رو رنکینگ من پایین آمده و فکر می‌کنم در حدود ۳۰ هستم. 

او ادامه داد: اولین مسابقه‌ای که شرکت کنم ۱۰۰درصد رنکینگم بالا می‌آید و جزو ۳۱ نفر قرار بگیرم و به المپیک راه پیدا می‌کنم. 

رسولی در پاسخ به این پرسش که شرایط او به چه صورت است و از حواشی نداشتن کفش جدید و خوابگاه مناسب دور شده است؟

وی تاکید کرد: اوضاع بهتر که نشده هیچ بدتر هم شده است اما من ترجیح میدم راجع به این مسائل صحبت نکنم و خودم همه تلاشم را می‌کنم همه چیز را فراهم کنم. امیدوارم مانند بازی‌های آسیایی نتیجه خوبی حاصل شود. با وجود اینکه فدراسیون دومیدانی دارد و دست سرپرست می‌چرخد امیدوارم آن نتیجه‌ای که خودم مد نظر دارم را بتوانم بگیرم. هدف اول من گرفتن سهمیه المپیک و سپس صعود به فینال المپیک است. 

قهرمان بازی‌های آسیایی هانگژو در مورد انتخابات فدراسیون دومیدانی نیز گفت: من شخص خاصی را مد نظر ندارم اما امیدوارم هرچه زودتر انتخابات برگزار شود و فدراسیون سر و سامان بگیرد چون با این شرایط تمرین کردن نه تنها برای من بلکه برای بقیه ورزشکاران دو میدانی هم سخت است. وقتی فدراسیون سرپرست دارد، نمی‌داند کدام ورزشکار در سطح یک قرار دارد و کدام ورزشکار در سطح یک نیست بنابراین به حرف اطرافیان خیلی گوش می‌دهد و و کسی به درستی در جایگاه خودش قرار نمی‌گیرد. امیدوارم هر کسی که به عنوان رئیس انتخاب می‌شود بداند که باید چه کسی را حمایت کند و چگونه در میادین بزرگ باید نتیجه گرفت. 

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نیاز کشور به گندم برای تولید نان ۱۲ میلیون تن است
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • ضرورت افزایش سهمیه آرد در فصل گردشگری سراب
  • ۸۰۰ هزار تن روغن و گندم از بنادر مازندران وارد شد
  • تعطیلی مسجد المهدی در پردیس به دنبال قطع گاز + فیلم
  • تأکید بر تأسیس هنرستانهای جوار صنعت در آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۴۷۶۱ نانوایی در آذربایجان غربی
  • برای خود و دیگران خودسرانه دارو تجویز نکنیم!
  • اجرای طرح دوگانه سوز کردن نانوایی های چالدران