Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:57:24 GMT

بهره‌برداری از زندان‌های جدید در اصفهان ضروری است

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۸۸۲۴۳

بهره‌برداری از زندان‌های جدید در اصفهان ضروری است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، نشست مجمع نمایندگان استان اصفهان با هدف برسی مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان در ستاد اداره کل زندان‌های استان برگزار شد.

در این نشست که به دعوت مدیرکل زندان‌های استان برگزار شد، پیرامون بررسی افزایش اعتبارات و بودجه، اجرای قانون تسری ویژه کارکنان مصوب سال ۹۱، رفع مشکلات بهداشتی و درمانی زندانیان و همچنین معیشت و اشتغال و آموزش خانواده‌های آنان بحث و بررسی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی فرد در این نشست ضمن عرض تسلیت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان و گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر از حضور نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی در مجموعه زندان مرکزی اصفهان قدردانی کرد.

وی با اشاره به کار زندانبانی گفت: یکی از سخت‌ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز علیرغم تمامی مسائل و مشکلات موجود، پرسنل زندان‌های استان با حضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.

ضیایی فرد اظهار داشت: طی مدتی که ویروس منحوس کرونا در کشور و استان انتشار یافته، کارکنان زندان‌های استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی‌های مربوطه و لازم استفاده نکرده‌اند، بلکه به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته در زندان‌ها حضور و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: علی‌رغم تمامی تلاش و کار شبانه روزی کارکنان در طی سال جاری به دلیل نبود اعتبار و بودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات من جمله اضافه کاری، پاداش و غیره محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده‌اند که به دلیل نوع سختی کار و حضور شبانه روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.

ضیایی فرد به بخش دیگری از مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود: تراکم موجود در برخی زندان‌های استان مانند شهرضا، خمینی شهر، زرین شهر، مرکزی و کاشان بالا است و به دلیل فرسودگی نیازمند عزم جدی‌تر برای بهره برداری زندان‌های جدید در خارج از شهرها در اصفهان هستیم.

۷۵ درصد از زندانیان اصفهان کمتر ۴۴ سال سن دارند

وی با ارائه تحلیلی از آمار موجود در زندان‌ها ادامه داد: آمارها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج شور آفرینی –کارآفرینی-اثربخشی و کارایی محسوب می‌شود و حضور این افراد در زندان‌ها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع گردد.

ضیایی فرد به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در زندان‌ها پرداخت و خواستار توجه جدی به مسائل حمل و نقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان شد.

در این نشست پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مطرح شده با دیگر نمایندگان، خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان در طی سخنانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های جهادگونه و ایثارگرانه پرسنل قدردانی کرد و پیرامون پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس در خصوص قانون تسری قول مساعد داد.

بررسی رفع مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضائی مجلس

وی گفت: رفع مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضائی مجلس که خوشبختانه دو تن از نمایندگان مردم استان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها و خارج از زندان‌ها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا جهت برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح‌ها و قوانین لازم گره‌ای از مشکلات زندان‌ها بازگشایی کنند.

شایان ذکر است، قبل از نشست، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت را بررسی کردند.

کد خبر 5008211

منبع: مهر

کلیدواژه: زندان اصفهان افزایش جمعیت محرم 99 ویروس کرونا هفته دولت ماه محرم مراسم عزاداری شیراز بوشهر آمار کرونا شیوع کرونا شهرکرد گرگان کرمانشاه قزوین آزادگان جنگ تحمیلی مشکلات زندان ها زندان های استان مسائل و مشکلات زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۸۸۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند

به گزارش صدای ایران، سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است» درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» تاکید کرد: تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و شورای نگهبان ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان ندارد.
هادی طحان نظیف در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به آخرین وضعیت فرآیند بررسی لایحه عفاف و حجاب در شورای نگهبان گفت: این لایحه چندین مرتبه میان مجلس و شورای نگهبان در رفت‌وآمد بوده و آخرین اصلاحات این لایحه نیز در جلسه شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه «لایحه عفاف و حجاب هنوز به تایید شورای نگهبان نرسیده است»، اظهار کرد: لایحه عفاف و حجاب به دلیل برخی از ایرادات و ابهامات مجدداً به مجلس برگشت داده شده‌ است و پس از اصلاح و رفع ایرادات از سوی مجلس، مجدداً در شورای نگهبان آن را بررسی می‌کنیم.
سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به پرسشی درباره طرح ادعایی از سوی یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه «تمام ارکان نظام برای جریمه بی حجابی به جمع‌بندی رسیدند» با تاکید بر اینکه تهیه، تدوین و تصویب طرح‌ها و لوایح بر عهده دولت و مجلس است و ما ورودی به مباحث کارشناسی نمایندگان نداریم، عنوان کرد: ایراداتی که نسبت به لایحه عفاف و حجاب داشتیم نیز همین موارد را شامل می‌شود. ما در اظهارنظر نسبت به مصوبات وارد مباحث کارشناسی مجلس نمی‌شویم بلکه در جاهایی که مصوبه خلاف شرع و قانون اساسی باشد، ورود می‌کنیم.


دیگر خبرها

  • شورای نگهبان لایحه عفاف و حجاب را به مجلس بازگرداند
  • بررسی وضعیت صید و صیادی و بهره برداری از آبزیان دریاچه سد ارس
  • بررسی و تعیین نواحی اولویت دار برای توسعه فاضلاب شهر ارومیه
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • نماینده اصفهان: فرونشست به مرحله خطرناکی رسیده/ اگر چاره‌ای نشود، باید شهر را ترک کنیم
  • ضرورت ارتقای سطح معنوی و علمی نیروهای انقلاب/ مشکلات مردم مدبرانه از نمایندگان مطالبه شود
  • پالایشگاه جمع‌آوری گازهای مشعل با حضور رئیس جمهور در دهلران بهره‌برداری می‌شود
  • اصفهان تخلیه می‌شود؛ تنها ۸ سال فرصت داریم
  • طغیانی: برای فرونشست چاره ای نشود، باید اصفهان را ترک کنیم!
  • بررسی مسائل و مشکلات روستای دریاس در بازدید مسئولان مهاباد