Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور در نشست با مدیران رسانه‌ها گفت: باید شرایط را مد نظر قرار دهیم و خدمات را با خدمات گذشتگان مقایسه کنیم، اما در عین حال هر موفقیتی که داشتیم در سایه حضور و تلاش مردم بوده است.

قدس آنلاین: 

حجت الاسلام حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران عصر امروز در نشستی با مدیران ارشد رسانه‌های کشور به مناسبت هفته دولت اظهار داشت: من بسیار علاقه‌مند بودم که در هفته دولت در این سطح در خدمت رسانه‌ها باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 البته گاهی با نمایندگان شما برنامه داریم که در جلسات مطبوعات سوالات خود را مطرح می کنند اما امروز در سطح عالی و بالای رسانه های کشور در خدمتتان هستیم. عمدتاً وقت اختصاص به شما و نکات و سوالاتی که مورد نظرتان هست دارد و من در آغاز چند نکته را عرض می کنم.

روحانی با بیان اینکه ۷ سال از عمر دولت یازدهم و دوازدهم گذشته و کمتر از یکسال فرصت خدمت برای ما باقی مانده است، گفت: بسیار مهم است که ما ببینیم در طول ۷ سال گذشته چه اقداماتی شده و دولت به معنای عام کلمه چه خدماتی را مطرح کرده و دستگاه اجرایی چه اقداماتی را در این مدت انجام داده است و چگونه باید این خدمات را به مردم ارائه کنیم.

اولین دولتی هستیم که بعد انقلاب در شرایط تحریم کارمان را شروع کردیم

وی افزود: ارائه خدمت بدون مقایسه زمانی یا مقایسه با دولتهای پیشین برای مردم کمی مشکل است و همچنین ضرورت تبیین شرایطی که ما از آغاز دولت تا امروز در آن قرار گرفتیم حائز اهمیت است. از آغاز دولت تا امروز سخت ترین شرایط را در روبروی خودمان می بینیم چون ما اولین دولتی هستیم که بعد از انقلاب در شرایط تحریم کارمان را شروع کردیم. تحریم ها تقریباً از سال ۹۰ شروع شد و ما در سال ۹۲ در شرایط تحریم دولت را آغاز کردیم. شرایط اقتصادی و سیاسی برای همه شما روشن است و در طول این ۷ سال هم ما سال اول و دوم تقریباً در شرایط تحریمی بودیم و بعد از آن هم از سال ۹۷ در یک تحریم بسیار شدید و بی سابقه بودیم.

رئیس جمهور ادامه داد: همچنین از پایان سال گذشته با موضوع کرونا هم مواجه شدیم. پس هم باید شرایط را مد نظر قرار دهیم و هم خدمات را با خدمات گذشتگان مقایسه کنیم. ممکن است در یک جای خدمت ما بیشتر و در جای دیگر کمتر بوده است و در جایی ممکن است نقطه قوت ما بوده و جای دیگر نقطه ضعف ما بوده است اما در عین حال هر موفقیتی که داشتیم در سایه حضور و تلاش مردم و رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده است. نقاط قوت ما متعلق به ملت دارد و نقاط ضعف ما هم متعلق به خودمان است.

بعد از ۶۰ سال در این دولت صادرات غیر نفتی ما بر واردات ما پیشی گرفت

رئیس‌جمهور با بیان اینکه در این ۷ سال نکاتی هم برای تاریخ کشور ما چه از لحاظ اقتصادی و چه از لحاظ سیاسی وجود دارد که می توانیم بگوییم استثنائی بوده است تصریح کرد: به هر حال بعد از ۶۰ سال در این دولت صادرات غیر نفتی ما بر واردات ما پیشی گرفت. از زمان دولت مرحوم مصدق تا زمان ما این ۶۰ سال بی‌سابقه بوده است. به هرحال ۲۶ سال بی سابقه بوده که ما دو سال 95 و96 تورم تک رقمی داشته باشیم. در شرایطی بودیم که در سال ۹۵ بالاترین رشد اقتصادی در جهان را داشتیم و این هم باز کم نظیر یا بی نظیر است و یا در فرصت زمانی خودش فوق العاده‌گی دارد.

روحانی افزود: تا پایان این دولت ۲۰ هزار مگاوات بر برق کشور افزوده می‌شود که در دولت‌های قبلی بی‌سابقه است. البته همه دولت ها خدماتی داشته اند و می توانیم آنها را مقایسه کنیم. در آب می‌توانیم این دولت را با دولت های قبلی مقایسه کنیم چون ما تا پایان دولت بالای ۵۰ سد را افتتاح خواهیم کرد. این را می توانیم با دولتهای قبل مقایسه کنیم و این کار کار رسانه ها هست نه کار دولت. دولت عمل خود را انجام داده اما تبیین با رسانه ها است و نقد هم بر عهده شماست. شما هم کار را نقد و هم تبیین می‌کنید.

در این فرصت باقی مانده مثل گذشته ما از نقد رسانه‌ها استفاده می‌کنیم

وی ادامه داد: اگر تبیین نشود نقد بر واقعیت نمی نشیند اول باید واقعیت را تبیین کنیم و خبرش را درست به مردم ارائه کنیم و سپس بر روی آن واقعیت انتقاد دلسوزانه کنیم و راه حل را هم بگوییم. در این فرصت باقی مانده مثل گذشته ما از نقد رسانه‌ها استفاده می کنیم و می دانیم اگر نقد از روی دلسوزی ها صورت بگیرد موجب تصحیح و کمال و بهبود امور خواهد شد.

اگر انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببریم شکست خورده‌ایم

رئیس جمهور با بیان اینکه در هر دولت و مقطعی اگر انتظارات مردم را بیش از حد بالا ببریم شکست خورده‌ایم، خاطر نشان کرد: هر دولتی هر مقدار اگر بتواند خدمت کند و بالاترین خدمت را هم بکند اما اگر انتظارات مردم را بالاتر ببریم شکست می خوریم. انتظارات باید در حد امکان پذیر جامعه و واقعیت‌های جامعه باشد. به هرحال منابع ما محدود است و اگر انتظارات را بالاتر از منابع موجود ببریم همیشه شکست خوردیم و عقب ماندیم. هرچه انتظارات را بالا ببریم نتیجه نهایی سرخوردگی مردم می شود.

روحانی با تاکید بر اینکه بنابراین این هم در رسانه‌های ما بسیار مهم است که انتظارات را چگونه مطرح کنیم، گفت: به نظر من فرصت کرونا که دوران سختی بر مردم ما بود و بعد از این هم خواهد بود یکی از فرصت‌هایی که این بلیه برای ما ایجاد کرد هم نوایی و هم صدایی همه در مبارزه با این بلیه بود. یعنی هم دولت و هم رسانه‌ها همه با هم همصدا شدند این هم صدایی می‌تواند آثار بسیار خوبی داشته باشد و موجب وحدت و همدلی شود.

وی ادامه داد: امسال برای ما مهم است این است که ما در سال جهش تولید تولید کشور را بالا ببریم و هدف مهمی که دشمن از سال ۹۷ در این تحریم شدید داشت این بود که میخواست کاری کند که موجب به هم ریختگی جامعه ما شود و ایجاد بحران در جامعه کند. هرچند آنها به دنبال فروپاشی به معنای واقعی نظام بودند.

باید برای مردم تبیین کنیم که دولت و ملت در برابر دشمن پیروز شدند 

رئیس جمهور با بیان اینکه باید برای مردم تبیین کنیم که دولت و ملت در برابر دشمن پیروز شدند اظهار داشت: ما نگذاشتیم بحران ایجاد شود و به سمت فروپاشی حرکت کنیم. البته به طور طبیعی تحریم سختی ها و مشکلاتی را برای مردم به وجود آورده اما در عین حال در دوران تحریم و کرونا ما امروز شاهد هستیم که در ۴ ماهه اول امسال نسبت به سال قبل تقریباً در تولید هم صنعت و هم کشاورزی و هم در بخشی از خدمات افزایش تولید داشته ایم.

روحانی افزود: این خیلی مهم است که در ۴ ماهه اول سال که هم کرونا بود و هم بخشی از فعالیت‌های ما و دنیا تعطیل بود و در همه جا کاهش تولید وجود داشت، ما تقریباً جزو معدود کشورهایی هستیم که افزایش تولید داشتیم و امیدواریم که تا پایان سال هم افزایش تولید داشته باشیم و جهش تولید را در حد توانمان عملیاتی کنیم.

ادامه دارد ...

حسن روحانی

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی رئیس جمهور مدیران رسانه ها دولت روحانی اقتصاد مقاومتی صادرات نفت ایران تحریم شرایط تحریم اگر انتظارات مقایسه کنیم رئیس جمهور بالا ببریم برای مردم رسانه ها بی سابقه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۰۱۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است

ابوطالب شفقت عصر سه‌شنبه در آیین معارفه استاندار لرستان اظهار کرد: اهداف اصلی نظام نباید فراموش شود و در یک جامعه اسلامی و انقلابی هستیم باید مبانی نظری را شناسایی و بر آن اساس حرکت کنیم.

وی گفت: دستیابی به تمدن اسلامی و آماده‌سازی برای ظهور منجی عالم از اهداف ما در نظام اسلامی است و باید رفاه اجتماعی و رفاه فردی در شأن نظام اسلامی و شیعی باشد.

وی افزود: پذیرفتن مسوولیت یعنی نوکری به مردم و تعامل با مردم باید نوکر به ارباب باشد و بر همین اساس مردم مشارکت خواهند داشت.

شفقت وحدت، همدلی و همراهی بین مردم و دولت موجب را به عنوان شکوفایی نظام برشمرد گفت: کوچکترین خطا را دشمنان بزرگ شمرده و مسوولان را نالایق جلوه می‌دهد و رسانه‌ها باید در این راستا اقدام کرده و به مردم اطلاع رسانی کنند.

قدرانی استاندار پیشین لرستان از مدیران دستگاه‌های اجرایی

استاندار سابق لرستان در این آیین گفت: با تمام تلاش و سختی‌ها ۳۰ ماه از خدمتگزاری به مردم گذشت و از همکاران که در این مسیر همراه بودند قدردانی می‌کنم.

فرهاد زیویار افزود: دولت سیزدهم با عنایت فرمایشات مقام معظم رهبری، صادقانه به مردم خدمت‌رسانی می‌کند و در آغاز بکار دولت چالش‌های متعددی وجود داشت که با اقدامات کارشناسانه برای برطرف کردن آن مدیریت شده است.

وی افزود: در ابتدای دولت و ورود به لرستان خزانه خالی بود و اعتبارات نقد این استان حتی به ۲۰ میلیارد تومان نمی‌رسید، اما با اقدامات مناسب و فروش نفت وضعیت بهبود یافت.

او ادامه داد: مصوبات سفر اول رئیس جمهور به لرستان وضعیت خوبی دارند برخی افتتاح برخی آماده افتتاح و برخی دیگر فعال می‌باشند.

زیویار بیان کرد: راه‌آهن با ۳۸ درصد پیشرفت فیزیکی در سال ۹۶ تعطیل شد، اما اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و دیگر طرح‌های عمرانی هم وضعیت مناسب دارند.

وی گفت: وضعیت اشتغال در لرستان مناسب نیست و بیکاری جوانان را رنج می‌دهد، اما اقدامات بسیاری انجام شده همچنین بسیاری دیگر هم مغفول مانده است.

او ادامه داد: سال گذشته ۳۱ هزار شغل در لرستان ایجاد و در سامانه رصد ثبت شده است و در بسیاری از رتبه‌های مختلف این استان جایگاه خوبی دارد.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • تحریم فرصتی برای رسیدن به خودکفایی
  • رعایت عدالت و کرامت انسانی رویکرد مدیران لرستان باشد
  • رهبر انقلاب: تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • تحریم‌ها ملت ایران را از پا در نمی‌آورد
  • رهبر انقلاب: با جهش تولید، جیب و دست کارگر پر می‌شود /هدف از تحریم در تنگنا گذاشتن نظام جمهوری اسلامی است
  • همدلی بین نخبگان و مدیران گره‌گشای مشکلات استان است
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • اروپا ایران را در پی حمله به اسرائیل تحریم می کند؟ | اقدام اتحادیه اروپا علیه تولید و صادرات پهپادها و موشکی‌های ایرانی
  • هم‌اندیشی مدیران هیأت‌های رزمندگان اسلام در مشهد مقدس