Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@19:43:00 GMT

زن جوان آبادانی به سه نفر زندگی بخشید

تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۲۷۹۸

زن جوان آبادانی به سه نفر زندگی بخشید

دکتر جواد شریعتی سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: کلیه ها و کبد این زن ۲۷ ساله مرگ مغزی امروز بعد از ظهر با موفقیت در اتاق عمل پیوند اعضای بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند اهدا شد.

وی افزود: گیرندگان کلیه یک پسر ۱۶ ساله از اهواز و یک مرد ۴۲ ساله اهل آبادان و گیرنده کبد یک زن ۳۳ ساله از مسجدسلیمان اعلام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هفته گذشته نیز اعضای بدن یک مرد ۴۲ ساله اهل شوش که بر اثر خونریزی شدید (ICH)، دچار مرگ مغزی شده بود، در بیمارستان گلستان اهواز به بیماران نیازمند عضو اهدا شد.

پیوند عضو از مرگ مغزی برای اولین بار در خوزستان از سال ۱۳۸۳ و در بیمارستان گلستان اهواز آغاز شد؛ از سال ۹۱ تا کنون ۲۵۳ مورد پیوند کلیه و ۱۷ مورد پیوند کبد از افراد مرگ مغزی توسط تیم پیوند اعضای بیمارستان گلستان انجام شده است.

برچسب‌ها اهواز اهدای عضو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اهواز اهدای عضو اهواز اهدای عضو بیمارستان گلستان مرگ مغزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان؛ حسین قاسمی، رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی و طغیان رودخانه، طی تماس تلفنی با پرسنل ۱۱۵ جان ۲ مادر باردار به دلیل درد زایمان ۲۵ و۴۰ ساله نجات یافت.

وی افزود: طی تماس تلفنی به پایگاه اورژانس ۱۱۵ بلافاصله دو آمبولانس از جاسک و بشاگرد اعزام شد.

قاسمی اضافه کرد: مادر ۲۵ ساله به بیمارستان خاتم الانبیا جاسک و مادر ۴۰ ساله به بیمارستان بقیه الله الاعظم بشاگرد انتقال یافتند.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی استان اظهار کرد: پس از پذیرش در بیمارستان‌ها، اقدامات درمانی لازم توسط تیم پزشکی انجام شد و خوشبختانه جان مادران باردار نجات یافت.

کد خبر 6080625

دیگر خبرها

  • اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • ۲۲ دستور رئیس قوه قضاییه خطاب به کلیه مقامات و مسئولان قضایی در سراسر کشور/ با مسدودسازی کد ملی، زندگی فرد را فلج می‌کنیم!/ انتقاد از وثیقه‌های سنگینی که با جرم متناسب نیست/ افراد در فرودگاه متوجه نشوند که ممنوع‌الخروج هستند/ به دریافت عوارض آلایندگی اهتم
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • توده ۱۸ کیلویی از بدن یک بانوی بهشهری خارج شد
  • غرق شدن دو جوان در جاسک
  • اهدای عضو جوان ۴۴ ساله طبسی
  • نجات جان مادران باردار در شرایط نامساعد جوی
  • تصادف در محور ایذه یک کشته و ۴ مصدوم برجا گذاشت
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • یزدی‌ها پیشتاز اهدای عضو در ایران/ثبت سومین اهدای عضو سال جدید در یزد