Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام بدری از تشکیل شعبه ويژه رسيدگی به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر در دادسرای آبادان خبر داد و گفت: اگر این ستاد فعال شود بسیاری از ایجاد بسیاری از پرونده‌های ما در دادگستری جلوگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، «حجت‌الاسلام عبدالرزاق بدری» امروز (سه‌شنبه 4 شهریور) در نشست مشترک ستاد امر به معروف و نهی از منکر و شورای فرهنگ عمومی شهرستان آبادان که به منظور گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر در حسینیه ثارالله این شهرستان برگزار شد، ضمن تسلیت به مناسبت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) اظهار کرد: درس‌های بسیاری باید از زندگی، حیات و شهادت امام حسین (ع) گرفته شود؛  حق‌الناس، حق‌الله، قانون‌مداری و توجه به اصول و ارزش‌ها در زندگی امام حسین (ع) وجود داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معاون دادگستری شهرستان آبادان با بیان اینکه اکنون با چالش ناامنی در آبادان به ویژه در مناطق جرم‌خیز مواجه هستیم افزود: نیروی انتظامی آبادان تلاش‌های زیادی برای ایجاد و پایداری امنیت در آبادان به انجام رسانده اما باز هم این مسئله قابل کنترل نیست؛ لذا از نیروهای بسیجی می‌خواهیم ضمن همکاری با نیروهای انتظامی و اولویت‌بندی مسائل به موضوعات به موقع ورود کنند.

 

وی اضافه کرد: در قانون، موضوع حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر پیش‌بینی شده است لذا دستگاه قضایی نیز از این قانون پشتیبانی و حمایت می‌کند.

 

حجت‌الاسلام بدری از تشکیل شعبه ويژه رسيدگی به موضوعات امر به معروف و نهی از منکر در دادسرای آبادان خبر داد و تصریح کرد: اینکه بگذاریم منکری اتفاق افتد و سپس از آن جلوگیری کنیم دیگر ارزشی ندارد، اگر این ستاد فعال شود بسیاری از پرونده‌های ما در دادگستری ایجاد نخواهد شد این مهم را به پیشنهاد ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان در دادسرا نهادینه می‌کنیم.

 

وی نارضایتی مردم از وضعیت موجود را نمونه‌ای از منکر دانست و عنوان کرد: امیرالمومنین برای رضایتمندی مردم بسیار تلاش کردند که فقر را از بین ببرد، باید همه ما برای جلب رضایتمندی مردم تلاش کنیم، نظرسنجی بگذاریم و وسعت دیدمان را بیشتر کنیم لذا در زمینه امر به معروف باید به ادارات و مدیران امتیاز داده شود چرا که همه این‌ها از معروفات هستند.

 

معاون دادگستری آبادان خواستار استفاده صدا و سیما از ابزار نوین و معرفی الگوها جهت مستندسازی شد و ابراز کرد: متاسفانه ما هنوز به این سمت و سو نرفته‌ایم. صدا و سیما در حوزه آموزش به مردم در زمینه امر به معروف و نهی از منکر همچنان جای کار دارد، لذا باید بیشتر از این تلاش، برنامه‌ریزی و کار شود.

 

وی تاکید کرد: یکی از اقدامات ستاد امر به معروف و نهی از منکر باید معرفی الگوها به نسل جوانان باشد در کشورمان جوانان، هنرمندان و حتی ورزشکاران موفقی داریم که اهل نماز و روزه هستند و می‌توان رفتار و کردارشان را به عنوان الگوی مناسبی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر مطرح کنیم.

 

حجت الاسلام بدری با قدردانی از همکاری خواهران حوزه علمیه به عنوان مشاور با اداره بهزیستی در بحث کمک و آموزش به دختران فراری یاد آور شد: آموزش و پرورش باید بر روی آموزش نسل جوان بیشتر کار کند ضمن اینکه از اداره تبلیغات اسلامی و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز می‌خواهیم در زمینه فضاسازی محیطی در بحث محرم جدی‌تر ورود کند.

 

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: قانون مداری منکرات منکرات منطقه آزاد اروند معروفات هفته امر به معروف و نهی از منکر مستند سازی حق الناس ستاد امر به معروف و نهی از منکر الگوسازی امر به معروف و نهی از منکر حجت الاسلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!

امر به معروف و نهی از منکر مانند نماز یک واجب تعبدی صِرف نیست. بلکه یک واجبی است که در فقه با شرط‌های متعددی مطرح شده است و جامع همه شروط «امربه معروف و نهی از منکر» یک کلام است و آن اینکه باید در امربمعروف و نهی از منکر «منطق و عقل» حاکم باشد، بدین معنا که باید؛ «منطق در رفتار» و «معیارهای عقلانی در ارزیابی نتیجه» در نظر گرفته شود.

شهید استاد مطهری بر این باور است وقتی در «نهی از منکر» نیروها تضییع می‌شوند و نتایج ناچیز است، حتما نهی از منکر در آنجا با «منطق» قابل تطبیق نیست.

ایشان صریحاً اعلام داشته؛ اولین گروهی که «نهی ازمنکر» را از پوشش عقلانیت و منطق بیرون بردند؛ «خوارج» بودند که می‌گفتند؛ امربه‌معروف منطق‌بردار نیست!

روایات متعدد در باب امربه‌معروف در «فقه» که متضمن تبیین شروط و رعایت جوانب مختلف در مسئله امربه‌معروف و نهی از منکر است؛ به تمامه ناظر به این انحراف خوارج است.

نویسنده: حجه الاسلام هادی سروش

منبع: کانال سروش معرفت[هادی سروش]

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: اجرای آزمایشی طرح تذکر لسانی نهي از منكر بار ديگر به قيمت جان تمام شد

دیگر خبرها

  • امربه معروف ونهی از منکر وظیفه همه آحاد جامعه
  • چه کسانی نهی از منکر را از حریم «منطق و عقل» دور کردند؟!
  • وصول مطالبات ۱۱ هزار میلیاردی در پرونده‌های اقتصادی
  • وصول بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان در دادسرای جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • عملکرد دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در سال ۱۴۰۲
  • آمار جدید دادستان انقلاب؛ از وصول مطالبات تا پرونده‌های کثیرالشاکی
  • ستاد حجاب در سال ۱۴۰۲ به ریاست وزیر کشور تشکیل شد
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • یک زن، دبیر ستاد امر به معروف قدس شد
  • افشاگری دبیر ستاد امر به معروف: رئیسی دستور تشکیل ستاد حجاب را داد