Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح توسعه کارخانه آرد صنعت ماهان تولید کننده کاتالیست دهمین واحد تولیدی - صنعتی از پروژه های معاونت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد اروند با حضور مدیرعامل و مدیران این سازمان در سایت شهرک صنعتی شماره یک آبادان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از منطقه آزاد اروند، امروز (سه شنبه 4 شهریور ماه) شرکت آرد صنعت ماهان تولید کننده انواع روغن صنعتی؛ دهمین واحد تولیدی - صنعتی معاونت سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند از مجموع پروژه های طرح نهضت «جهش تولید در سرزمین فتح» به مناسبت از آزاد سازی خرمشهر تا شکست حصر آبادان همزمان با هفته دولت با حضور مدیرعامل و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند در سایت شهرک صنعتی شماره یک آبادان و به مرحله بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری بخش خصوص با اعتباری بالغ بر 450 میلیارد ریال برای 25 نفر بصورت مستقیم و 70 نفر بصورت غیر مستقیم شغل ایجاده کرده است و سالیانه 23 هزار تن انواع محصولات کاتلیست، امولیسفایر و آغازگرهای مورد مصرف پتروشیمی ها را تولید و به بازارهای داخلی و خارجی صادر می کند.

تامین مواد اولیه پتروشیمی ها گامی به سوی خودکفایی منطقه آزاد اروند

در این افتتاحیه «اسماعیل زمانی» ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) طرح توسعه کارخانه آراد صنعت ماهان تولید کننده کاتالیست را سوق دهنده این منطقه به سوی خودکفایی در تامین مواد اولیه پتروشیمی ها دانست و اظهار کرد: منطقه آزاد اروند با ایجاد شرکت‌های دانش بینان و همچنین با ظرفیت توسعه امکان سرویس دهی و خدمات دادن به واحدهای پتروشیمی و شیمیایی منطقه را دارد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، با بیان اینکه منطقه آزاد اروند در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و واحدهای شیمیایی ظرفیت توسعه بسیار بالایی دارد، افزود: تولیدات این صنایع به صورت زنجیره‌ای به یکدیگر وابسته هستند و کارخانه‌ای که امروز در شهرک صنعتی آبادان به بهره‌‍برداری رسید یکی از حلقه‌های این زنجیره صنعتی را تکمیل خواهد کرد.

وی تصریح کرد: امیدواریم پاسخگوی نیاز واحدهای شیمیایی و پتروشیمی در منطقه باشیم.

زمانی محصولات این واحد تولیدی را جزی اصلی‌ترین، مهمترین و پیچیده‌ترین مواد مورد نیاز پتروشیمی‌ها خواند و گفت: عمدتاً 90 درصد این محصولات وارداتی بوده است و لذا این اتفاق یک چراغ امید در تولید انواع کاتالیست، تسهیل کننده‌های مواد شیمیایی، آغازگرهای مورد مصرف در پتروشیمی و تولید انواع امولیسفایرها است که کشور بویژه این منطقه را به سمت خود کفایی سوق می‌دهد.

وی این محصول دانش بنیان در صنعت کشور را حائز اهمیت برشمرد و ابراز داشت: این زنجیره یک زنجیره بدیع و جدیدی از زنجیره های چند هزار نوعی کاتالیست است که محصول دانش‌بنیان است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به قوانین و مقررات انتقال و حمایت‌های مالی محصولات دانش بنیان، خاطرنشان کرد: لازم است که مکاتباتی با معاونت دانش بنیان ریاست جمهوری انجام و دستورات مقتضی صادر شود، هدف ما حمایت و افزایش از اینگونه واحدها است تا در بحث مالی و قوانین و مقررات دست و پاگیر، تسهیلات لازم صورت گیرد.

وی با بیان اینکه امیدواریم با حمایت از اینگونه کارخانه های حساس در فرآیند تولید تعداد این واحدها زیادتر شود، اذعان داشت: صنعت پتروشیمی و نفت کشور به تولیدات این واحدها وابسته است و از لحاظ ارزی برای کشور بصرفه‌تر است.

زمانی به صادرات محصولات دانش بنیان نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر دسترسی به این تکنولوژی در منطقه و تامین و رفع نیاز واحدهای داخلی کشور مشوق و حامی تولیدکنندگان برای صادرات این گونه محصولات  به کشورهای حوزه خلیج فارس و سایر کشورهای دنیا هستیم.

سازمان منطقه آزاد اروند از شرکت های دانش بنیان حمایت می کند

در ادامه این افتتاحیه «سید علی موسوی» نیز اظهار کرد: این کارخانه که از شرکت‌های دانش بنیان بشمار می‌رود دهمین پروژه به بهره‌برداری رسیده در سال جهش تولید در سرزمین فتح است و یکی از راهبردهای اصولی سازمان منطقه آزاد اروند در تحقق شعار سال مقام معظم رهبری به شمار می رود.

معاون سرمایه‌گذاری و کسب‌وکارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: سازمان منطقه آزاد اروند از سه طریق شرکت‌های دانش بنیان را مورد حمایت قرار می‌دهد، یکی از آنها ارائه تسهیلات از محل کمک‌های فنی و اعتباری استان خوزستان و همچنین کمک‌های معاونت علمی ریاست جمهوری است تا این واحدهای تولیدی توسعه یابند.

وی یادآور شد: در خصوص بحث صدور مجوزها، پروانه تاسیس، پروانه بهره برداری و پروانه ساخت کمترین زمان ممکن و امتیازات ویژه برای صنایع دانش بنیان در منطقه آزاد اروند در نظر گرفته شده است و از طریق مرکز نوآوری نیز آموزش های علمی شرکت ها نیز در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

پایان پیام/660

منبع: شبستان

کلیدواژه: واحد تولیدی صنعتی تولید روغن های صنعتی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد اروند اسماعیل زمانی حمایت از شرکت های دانش بنیان سید علی موسوی پروژه های سرمایه گذاری واحدهای دانش بنیان منطقه آزاد اروند خودکفایی سرمایه گذاری افتتاح پروژه سازمان منطقه آزاد اروند منطقه آزاد اروند شرکت های دانش سرمایه گذاری واحد تولیدی بهره برداری پتروشیمی ها دانش بنیان شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۲۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید

معاون بارزگانی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس از گشایش ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در سال ۱۴۰۰ در این استان خبر داد و گفت: پارسال به‌طور میانگین هر ماه یک جایگاه عرضه سوخت مایع در استان به بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش شانا به‌نقل از شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه فارس، سیدیوسف موسوی سوخت‌رسانی ایمن به مردم را از اولویت‌های منطقه در سال ۱۴۰۳ بیان کرد و افزود: به‌منظور تسریع در فرایند سوخت‌رسانی و توزیع مناسب مجاری عرضه، پارسال با سرمایه‌گذاری حدود ۳ هزار میلیارد ریال بخش خصوصی، ۱۴ جایگاه عرضه سوخت در کلانشهر شیراز، آزادراه شیراز - اصفهان و برخی شهرستان‌های استان فارس افتتاح و بهره‌برداری شد.

وی در تشریح دیگر اقدام‌های انجام‌شده در زمینه سرعت‌بخشی و تسهیل در فرایند سوخت‌رسانی بیان کرد: انجام تمهیدهای لازم برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در حوزه احداث مجاری عرضه سوخت مایع و سی‌ان‌جی، اتصال شرکت ملی پخش به درگاه ملی مجوزها، بررسی سریع درخواست‌ها و تعیین مکان‌های موردنیاز برای احداث جایگاه، ازجمله خدمات انجام‌شده در زمینه تسهیل فرایند عملیات توزیع سوخت در منطقه فارس بوده است.

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰ محصول دانش‌بنیان در شرکت‌های زیرمجموعه اوقاف
  • تأمین آب آشامیدنی قشم با یارانه میلیاری/ صرفه‌جویی کنید
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • بهره برداری از ۱۰ پروژه حیاتی برق گیلان برای عبور موفق از تابستان
  • بهره برداری از سالن ورزشی هنرستان دخترانه نور
  • ۱۴ جایگاه عرضه سوخت مایع در منطقه فارس به بهره‌برداری رسید
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • مدرسه استثنایی دهگلان صاحب زمین چمن می شود
  • بهره برداری و صدور ۱۲ پروانه بهداشتی ساخت کارخانه و کارگاه در اهواز
  • آثار جشنواره مد و لباس نقش تن‌پوش در حال داوری است