Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@05:38:44 GMT

نکاهی به فیلم ایوا (Ava) | کالبدشکافی یک تروریست عاطفی!

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۳۹۲۹

نکاهی به فیلم ایوا (Ava) | کالبدشکافی یک تروریست عاطفی!

‍‍‍‍‍‍

قهرمان‌های امنیتی سینمای آمریکا در چند سال اخیر جای خود را به زنانی داده‌اند که به تیپ‌شناسی و بررسی شخصیتی نیاز دارند. - اخبار فرهنگی -

خبرگزاری تسنیم- محمداسماعیل شیخانی

Ava فیلمی محصول سال 2020 ساخته کشور آمریکا است؛ تیت تیلور کارگردان این فیلم است و میتو نیوتن نویسندگی آن را برعهده داشته است؛ بازیگرانی همچون جسیکا چستن، کالین فارل، کامن، جان مالکوویچ، جینا دیویس و جوآن چن در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 فیلم سازوکار درونی یک سازمان تروریستی که وابسته به سازمان سیا است را از نمای نزدیک مورد بررسی قرار می‌دهد. یک تروریست تحت نظر سیا آموزش دیده است و طعمه‌های مورد نظر CIA را تعقیب و در نهایت از میان برمی‌دارد. اما مشکل اینجاست که ایوا که نقش وی را جسیکا چستن بازی می‌کند همواره قبل از کشتن سوژه‌های خود عادت دارد از آنها بپرسد: «چه کاری صورت داده‌اند که شایسته مجازات و تنبیه شده‌اند؟». او نوعی همذات‌پنداری با سوژه‌هایش دارد؛ برای آنان این حق را قائل است که خود اعتراف کنند چرا باید کشته شوند، شاید هم می‌خواهد با این اعتراف و اقرار پیش از مرگ به نوعی بار گناه آنها را سبک کند!

این سؤال به مذاق ناظران سیا و کشتارهای ایوا که دائما در لحظه رصد سوژه‌‌هایش وی را تحت نظارت دارند، خوش نمی‌آید و از نظر آنها نوعی تغییر بنیادین و چرخش از اصول یک تروریست حرفه‌ای محسوب می‌شود و در نهایت منجر به این می‌گردد که خود این تروریست (ایوا) نیز باید ترور و حذف گردد. ایوا با این جنس رفتارها تبدیل به یک مهره سوخته شده است و هر لحظه امکان دارد از اصول و آموزش‌های خود بازگردد!

پوستر فیلم AVA

ایوا علاوه بر این نگاهی از درون به جنس افرادی که از نظر سیا باید حذف شوند نیز می‌اندازد؛ برای مثال یکی از طعمه‌ها، افسر عالی‌رتبه‌ای است که نقش بارزی در تجارت اسلحه دارد. فیلم گذری به سرزمین‌های نفتی نیز می‌اندازد و پای عربستان به ماجرا باز می‌شود هرچند که آنجا که قرار است مأمور مرتد سیا با هنگ وسیع سربازان اجیر عربستانی روبرو شود بار دیگر رأی به برتری آمریکایی داده می‌شود و ایوای تک نفره گردانی از سربازان عربستانی را از پای در‌می‌آورد و به راحتی از مخمصه آنها گریز می‌کند!

نحوه جذب ایوا در سازمان‌های تروریستی زیرمجموعه سیا هم می‌تواند زاویه نگاه جدیدی به این نهاد باز کند؛ ایوا پیش از این یک الکلی تمام عیار بوده و در خانواده‌ای زیست داشته که از نظر عاطفی کاملا از هم فروپاشیده بوده و پدر خانواده به مادر خیانت کرده اما کسی حاضر نبوده حرف یک الکلی را در این زمینه جدی بگیرد و همه این مسائل باعث می‌شود ناگهان ایوا از خانواده بریده شده و برای مدت نامعلومی ناپدید شود و در این مدت تحت نظر آموزش‌های سیا قرار گرفته و به عنوان تروریست استخدام شده است!

نمایی از فیلم AVA

ایوا محصول یک خانواده از هم فروپاشیده و مجموعه‌ای از روابط عاطفی از هم گسیخته است؛ همین مسأله باعث می‌شود که در بازگشت به خانه (بوستون) چندان جدی گرفته نشود و حتی به عنوان یک امر مخل در نظم خانوادگی محسوب شود؛ در غیاب وی روابط حالت عادی خود را پیدا کرده و ایوا اینک عنصری برهم زننده محسوب می‌شود که حتی خلاء وی نیز چندان محسوس نبوده است. بار تراژیک فیلم آنجا بیشتر می‌شود که ایوا در مکالمه با مادرش متوجه می‌شود که وی از قضیه ارتباط پدرش با دیگر زنان کاملا آگاه بوده اما حاضر نبوده که میان ایوا و پدرش، ایوا را انتخاب کند!

نمایی از AVA

تروریست عاطفی فیلم اما بعد دیگری نیز دارد؛ وی تنها با سوژه‌هایش همذات‌پنداری نمی‌کند بلکه با مرشد خود که تربیت‌کننده وی به عنوان یک تروریست بوده نیز از نظر عاطفی بسیار نزدیک است! جان مالکوویچ ایفاگر نقش معلم و مربی ایوا در این فیلم است؛ فردی که ایوا بشدت به وی وابسته است و حتی زمانی که سازمان تصمیم به حذف ایوا می‌گیرد، مالکوویچ مانع این امر می‌شود؛ مسئله‌ای که در طراحی یک سازمان تروریستی مقداری دور از واقعیت بنظر می‌رسد.
در سال‌های اخیر روی آوردن به زنان به عنوان هسته اصلی فیلم‌های اکشن در هالیوود رایج شده است؛ شاید بتوان ایوا را نسخه‌ای با کیفیت پائین‌تر از فیلم «آنا» بشمار آورد هرچند که در ایوا بار عاطفی یک تروریست به شدت برجسته شده  است و تلاش شده غسل تعمید مناسبی به تروریست‌ها داده شود و این گونه تصویر شود که حتی تروریست نیز قبل از کشتن سوژه خود ممکن است لحظه‌ای به ذهنش متبادر شود که چرا باید این سوژه از میان برده شود؟

سینمای دینی| قدرت ژانر اکشن برای تبلیغ محتوای دینی کمتر از اجتماعی نیست/ مدیران فرهنگی اولین سد راه ساخت فیلم دینیسینمای دینی | مکتب امام حسین(ع) باید سرمشق سینمای دینی باشد/ همکاری با هنرمندان جهان اسلام در انتقال پیام فیلم دینی تأثیرگذار استسینمای دینی| پیامِ فیلم دینی باید از دل برآید

انتهای پیام/

R1544/P/S4,34/CT4 واژه های کاربردی مرتبط هالیوود سینما بیشتر بخوانید... فیلم «۱۳ سالگی» ساخته شد فیلمبرداری "زاغچی" به پایان رسید اشتیاق فراوان «جیمی فاکس» برای بازی نقش «اسپان» قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... فیلم «۱۳ سالگی» ساخته شد فیلمبرداری "زاغچی" به پایان رسید اشتیاق فراوان «جیمی فاکس» برای بازی نقش «اسپان» واژه های کاربردی مرتبط هالیوود سینما پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی ۱ خاطره شنیده‌نشدۀ حجت‌الاسلام انصاریان از "شهید سلیمانی" ۲ اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم ۳ حجت‌الاسلام روح‌الله حسینیان درگذشت ۴ مداحی بنی‌فاطمه در شب چهارم محرم ۹۹ ۵ برگزاری روضه محرم در بیان آیت‌الله بهجت/ فقط خدا می‌داند به‌یاد امام حسین(ع) بودن، چقدر اجر دارد ۶ شناسایی طول روز و تطبیق تاریخی قیام عاشورا/ محرم سال ۶۱ هجری برابر با مهرماه شمسی بود ۷ منوچهر طیاب درگذشت ۸ مداحی میثم مطیعی در شب پنجم ماه محرم ۹۹ مهمترین اخبار فرهنگی سینمای دینی| قدرت ژانر اکشن برای تبلیغ محتوای دینی کمتر از اجتماعی نیست/ مدیران فرهنگی اولین سد راه ساخت فیلم دینی احتکار کاغذ و مقوا با قراردادهای جعلی/ شترمرغ‌دزدها آزادانه می‌گردند اختصاصی تسنیم|چهارپایه‌خوانی محمود کریمی در پنجمین شب محرم/ نسیم به پرچم می‌خوره+فیلم تشکر رهبر انقلاب از رعایت اصول بهداشتی در عزاداری‌ها مهمترین اخبار تسنیم جزئیات ۳ مصوبه مهم شورای پول و اعتبار/ همتی: عرضه ارز در نیما زیاد شد وقوع حادثه امنیتی در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی؛ شلیک ۳۰ منور از ترس حملات حزب الله اعلام حالت فوق العاده در ایالت ویسکانسین آمریکا روحانی: غیرممکن است پای میز مذاکره با آمریکا برویم/ در استفاده از ارز ۴۲۰۰ تقلب صورت گرفت ظریف: زورگویی و قانون‌شکنی پامپئو بار دیگر آمریکا را منزوی کرد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هالیوود سینما هالیوود سینما سینمای دینی یک تروریست فیلم دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۳۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس

چندی پیش گروهک تروریستی جیش الظلم جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمز ارزی را در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمز ارز آنها را بازنشر کردند.

به گزارش مشرق، چند پیش گروهک تروریستی «جیش الظلم» جهت دریافت کمک مالی، درگاه رمز ارزی در کانال رسمی خود درج کرد که در ادامه کانال‌ها و گروه‌های اسرائیلی جهت حمایت مالی از این تروریست‌ها درگاه رمز ارز را با این متن بازنشر کردند: «این کیف پول الکترونیکی متعلق به مبارزان آزادی در برابر تروریست‌های جمهوری اسلامی ایران است و در داخل ایران با آنها مبارزه می‌کند؛ تا جایی که می‌توانید از آنها حمایت کنید.»

حالا دیگر به طور مستند می‌توان گفت این گروهک تروریستی که فعالیت‌های آنها متمرکز در جنوب شرق کشور است و در اقدامات آنها رد و پای حمایت رژیم صهیونیستی به وضوح مشاهده می‌شود، کاملاً مورد حمایت رژیم کودک‌کش قرار دارد.

پیش از این نیز در هفته‌های اخیر رسانه اسرائیلی «ترور آلارم» با انتشار پستی از تروریست‌های جیش الظلم اعلام حمایت کرد.

گروهک موسوم به جیش العدل که خود را مدافع حقوق مردم بلوچستان معرفی می‌کند، پس از آنکه با واکنش منفی افکار عمومی مردم نسبت به جنایات اخیر در شهرستان‌های چابهار و راسک واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان مواجه شد، برای توجیه جنایات خود در بیانیه‌ای «جلوگیری از توسعه سواحل مکران» را علت اقدام خود خواند؛ هدفی که حالا به وضوح ضدیت این گروهک را با مردم منطقه عیان کرده است.

منبع: تسنیم

دیگر خبرها

  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • هشدار محققان گوگل: کاربران ممکن است به دستیار‌های هوش مصنوعی وابستگی عاطفی پیدا کنند
  • کالبدشکافی یک پیوند نامبارک
  • کشته شدن ۱۱ تروریست در پاکستان
  • سندروم مسئله با پدر در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • سندروم «مسئله با پدر» در کمین دختران
  • مرا ببوس برای اولین بار/ بوسه‌ای که سانسور نشد
  • واکنش حبیب احمدزاده به سامانه اسطوخودوس یا ماشین روز قیامت اسراییلی/ فیلم
  • علنی شدن حمایت اسرائیلی‌ها از گروهک تروریستی جیش الظلم + عکس