Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@20:27:40 GMT

جزئیات فعالیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۴۸۷۹

جزئیات فعالیت‌های پژوهشکده گیاهان دارویی

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، با بیان این که محققان این پژوهشکده تاکنون چندین کپسول گیاهی ساخته‌اند از ساخت داروهای گیاهی دیر تا پایان سال ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش ایسنا، دکتر رضا غفارزادگان با تبریک فرا رسیدن پنجم شهریورماه، سالروز ولادت حکیم محمدبن زکریای رازی و روز داروساز، نقش داروسازان در حوزه سلامت به ویژه در ایام بروز بیماری کرونا و همچنین ضرورت داروهای گیاهی و نقش آن در تامین سلامت مردم را بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان این که سیاست پژوهشکده گیاهان دارویی تولید داروهای گیاهی متناسب با نیاز مردم است، گفت: تا کنون این پژوهشکده توانسته است با تولید کپسول‌های گیاهی لیورسیل، ملیتروپیک، سوپرپلنت، شربت نیگلاپسین و همچنین کپسول گیاهی ترک اعتیاد با نام تجاری دتوکسین که در چهلمین سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی رونمایی شد، به این مهم دست پیدا کند.

سرپرست پژوهشکده گیاهان دارویی جهاددانشگاهی، در ادامه از تلاش این پژوهشکده به منظور گسترش سبد داروهای گیاهی خبر داد و عنوان کرد:  تا پایان سال ۹۹ داروهای گیاهی دیگری نیز به دستاوردهای این پژوهشکده در بخش داروسازی اضافه خواهد شد.

بر اساس اعلام روابط عمومی جهاد دانشگاهی، غفارزادگان تولید استانداردهای گیاهی را بخش مهمی از فعالیت‌های گروه پژوهشی فارماکوگنوزی و داروسازی پژوهشکده گیاهان دارویی عنوان کرد و از رونمایی چندین استاندارد گیاهی در آینده نزدیک خبر داد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: روز داروساز پژوهشکده گیاهان دارویی داروهای گیاهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۴۸۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها

بهادر صیدمحمدیان، با تأکید بر اینکه محل عرضه هر نوع دارو اعم از گیاهی، طبیعی، بیولوژیک و شیمیایی داروخانه است، گفت: عطاری تنها می‌تواند گیاهان دارویی مجاز را عرضه کند.

وی افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده دارویی اعم از داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا داروهای شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف محسوب می‌شود.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو تاکید کرد: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها توسط بازرسان، این فرآورده‌ها به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • استفاده از هوش مصنوعی در برنامه‌ریزی‌های بخش کشاورزی
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • گل محمدی به عنوان گیاهی اقتصادی برای کشاورزان یزدی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • قرار گرفتن گل محمدی در برنامه‌ی توسعه‌ی کشت استان یزد
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • خطر انقراض بیخ گوش گیاهان کوهی ایلام
  • تولید و تکثیر قارچ‌کُش گیاهی فناور به روش ضدبیولوژیکی/ با قارچ‌کُش‌های شیمیایی خداحافظی کنید
  • کاهش وزن ناگهانی سبب این بیماری می‌شود
  • افزایش ۷۰۰ هکتاری مزارع کشت گیاهان دارویی در اصفهان