Web Analytics Made Easy - Statcounter

نشست اعضای مجمع نمایندگان استان اصفهان با هدف بررسی مسائل و مشکلات زندان‌ها و زندانیان پس از بازید از زندان در ستاد اداره کل زندان‌های استان برگزار شد.

به گزارش ایمنا، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی اداره کل زندان‌های استان اصفهان، محمود ضیایی فرد مدیرکل زندان‌های استان اصفهان در این نشست با تسلیت ایام عزاداری سرور شهیدان، اظهار کرد: یکی از سخت‌ترین مشاغل در نظام جمهوری اسلامی شغل زندانبانی است که امروز علیرغم تمامی مسائل و مشکلات موجود پرسنل زندان‌های استان با حضوری ایثارگرانه تلاش وافر دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی فرد اظهار کرد: در مدتی که ویروس کرونا در کشور و استان انتشار یافته، کارکنان زندان‌های استان نه تنها از موضوع دورکاری و مرخصی‌های مربوطه و لازم استفاده نکرده‌اند بلکه به صورت شیفت‌های ۲۴ ساعته در زندان‌ها حضور داشته و به انجام وظیفه پرداخته‌اند.

مدیرکل زندان‌های استان ادامه داد: متأسفانه علیرغم تمام تلاش شبانه‌روزی کارکنان در سال جاری به دلیل نبود اعتبار و بودجه کارکنان از دریافت هرگونه رفاهیات من جمله اضافه کاری، پاداش و غیره محروم بوده و فقط حقوق ماهیانه دریافت کرده‌اند که به دلیل نوع سختی کار و حضورهای شبانه‌روزی ملزم به پرداخت حق آنان هستیم.

وی در ادامه سخنانش به بخش دیگری از مسائل و مشکلات اشاره کرد و افزود: تراکم موجود در برخی زندان‌های استان، از جمله زندان‌های شهرضا، خمینی شهر، زرین شهر، مرکزی و کاشان به دلیل فرسودگی نیازمند عزم جدی‌تر جهت تکمیل، احداث و بهره برداری زندان‌های جدید در خارج از شهرها دارد که باید با تمام توان و تعامل ملی و استانی به سرانجام لارم برسد.

وی با تحلیلی از آمار موجود در زندان‌ها افزود: آمارها نشان می‌دهد حدود ۷۵ درصد جمعیت زندانیان استان افراد کمتر از ۴۴ سال سن هستند که این سن اوج کارآفرینی، اثربخشی و کارایی است و حضور این افراد در زندان‌ها حاکی از حجم و انباشتگی مسائل و مشکلات اقتصادی اجتماعی فرهنگی در جامعه است که باید مرتفع گردد.

ضیایی فرد در بخش پایانی به اقدامات صورت گرفته و دستاوردهای حاصل شده در زندان‌ها پرداخت و خواستار توجه جدی به مسائل حمل ونقل، معیشت، بهداشت و درمان، آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی زندانیان و خانواده‌های آنان گردید.

در این نشست پس از بحث و بررسی پیرامون مسائل مطرح شده با دیگر نمایندگان، خاتمی رئیس مجمع نمایندگان استان طی سخنانی از فعالیت‌ها و تلاش‌های جهاد گونه و ایثارگرانه پرسنل قدردانی کرد و پیرامون پیگیری اعتبارات و مصوبه سال ۹۱ مجلس در خصوص قانون تسری قول مساعد داد.

وی افزود: حل مشکلات زندان‌ها پس از مکاتبه استان در کمیته‌های حقوقی و قضائی مجلس که خوشبختانه دو تن از نمایندگان مردم استان در آن حضور دارند بررسی و تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

رئیس مجمع نمایندگان استان در پایان سخنانش همچنین با تاکید بر اشتغال هر چه بیشتر مددجویان در زندان‌ها و خارج از زندان‌ها با حضور بخش خصوصی از نمایندگان خواست تا جهت برون رفت از مشکلات موجود با ارائه طرح‌ها و قوانین لازم گره‌ای از مشکلات زندان‌ها بازگشایی کنند.

شایان ذکر است: قبل از نشست، نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی از زندان مرکزی اصفهان بازدید و از نزدیک آخرین وضعیت زندانیان را بررسی کردند.

کد خبر 441005

منبع: ایمنا

کلیدواژه: زندان های استان اصفهان مدیر کل زندان ها نمایندگان مجلس شورای اسلامی زندان اصفهان زندانیان ویروس کرونا شیوع کرونا شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق زندان های استان مشکلات زندان ها مسائل و مشکلات استان اصفهان زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای گیلان ؛ میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در نشست بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل، گفت: ارائه خدمات به شهروندان و افزایش سرعت اینترنت یکی از شاخصه‌های مهم مدیریتی و اجرایی در دولت و وزارت ارتباطات است که با اعتبارات ملی و حمایت‌های ریاست جمهوری در گیلان، به ویژه شهرستان سیاهکل اجرا خواهد شد.

امین بابایی فرماندار شهرستان سیاهکل هم در این نشست با اشاره به اهمیت موضوع فناوری اطلاعات و ارتباطات در زندگی امروزی مردم و اشاره به مشکلات شهرستان در این حوزه گفت: امروزه بسیاری از مشاغل و درآمد‌های مردم از طریق اتصال به اینترنت و سامانه‌های متصل به شتاب انجام می‌شود و سرعت اینترنت برای پاسخگویی به این شبکه‌ها اهمیت زیادی دارد.

فرماندار سیاهکل گفت: زیرساخت‌های اجرایی طرح‌های ارتباطی از جمله فیبر نوری در شهرستان آماده است و برای تامین اعتبار به حمایت استانی و کشوری نیاز داریم.

وی با ابراز امیدواری از حضور معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات در شهرستان سیاهکل برای حل مشکلات حوزه ارتباطات این شهرستان، گفت: به زودی اجرای طرح نصب فیبر نوری به طول ۷ کیلومتر در سیاهکل و دیلمان آغاز خواهد شد.

دیگر خبرها

  • بررسی مسائل و مشکلات کوی امام علی(ع) اراک
  • برگزاری اولین برنامه طرح شمیم و همیاران آرامش اجتماعی در اهواز
  • بررسی مسائل و مشکلات مرکز علم و فناوری خوی
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال
  • ۵ وزیر دولت در صفِ اول «اصلاح کابینه» از نگاه محمودزاده /رئیسی با این وزرای ضعیف و ناکارآمد نمی تواند کاری از پیش ببرد
  • تصویب لایحه تجارت پس از ۲۰ سال/ تشدید مجازات‌ سرقت
  • مشکلات مردم دستجرد بررسی شد
  • بررسی مشکلات حوزه ارتباطات شهرستان سیاهکل با حضور معاون وزیر
  • بررسی مشکلات و مسائل مردم دستجرد با حضور منتخبان مجلس
  • بررسی مسائل و مشکلات خانواده با «مشاور»