Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش فارس، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا بامداد امروز (چهارشنبه) در آستانه ورود به کشور بحرین، در پیامی که در صفحه توییتر خود منتشر کرد، بار دیگر خواستار اتحاد کشورهای خلیج‌فارس علیه ایران شد.

این دیپلمات آمریکایی ضمن ابراز خرسندی از ورود به منطقه خلیج‌فارس که با هدف تشکیل یک ائتلاف ضدایرانی صورت گرفته است، در پیام توییتری خود نوشت: «خوشحالم که امروز وارد خلیج (فارس) می‌شود و بحرین به عنوان اولین توقف من است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما در حال حاضر بیش از هر لحظه‌ای به اتحاد خلیج (فارس) برای مقابله با ایران و ایجاد صلح و رفاه پایدار نیازمندیم. توافقات آبراهام (توافق رژیم صهیونیستی-امارات) نشان داد که صلح دست‌یافتنی است. غنیمت شمردن فرصت حیاتی است».

پس از شکست تحقیرآمیز اخیر قطعنامه بازبینی شده واشنگتن در شورای امنیت سازمان ملل برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران، «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا سفر به کشورهای منطقه را با هدف جلب حمایت کشورهای عربی علیه ایران آغاز کرده است.

وزیر خارجه آمریکا پیش از بحرین روز گذشته (سه شنبه) در پروازی مستقیم و به امید بهبود روابط تل‌آویو با سودان وارد این کشور آفریقایی شد.

قبل از آن نیز، پمپئو به فلسطین اشغالی سفر کرده بود تا با مقام‌های صهیونیستی در خصوص اقداماتی برای مقابله با ایران رایزنی کند.

وزارت‌خارجه آمریکا پیش از این در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که «مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا از ۲۳ تا ۲۸ آگوست (۲ شهریور تا ۷ شهریور) به اسرائیل(سرزمین‌های اشغالی)، سودان، بحرین و امارات متحده عربی سفر خواهد کرد».

منبع: الف

کلیدواژه: خارجه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۵۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد

وزیر خارجه ایران در ادامه دیدارهای خود در ترکمنستان، با همتای خود دیدار کرد.

به گزارش ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه دیدارهای خود در عشق‌آباد، روز پنجشنبه و در محل وزارت خارجه این کشور مورد استقبال «رشید مردوف» معاون رئیس کابینه وزرا و وزیر خارجه ترکمنستان قرار گرفت.

طبق گزاش سفارت ایران در ترکمنستان، هم‌اکنون دیدار خصوصی ۲ وزیر در حال برگزاری است.

وزیر خارجه ایران پیش از این با رئیس‌جمهور و رئیس مصلحت خلق ترکمنستان دیدار کرده بود.

امیرعبداللهیان شامگاه چهارشنبه از سفر به عشق آباد خبر داد و در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «در امتداد سیاست خارجی فعال و دیپلماسی پویا و به‌منظور توسعه و تحکیم مناسبات ایران و ترکمنستان، عازم عشق‌آباد هستم».

او تاکید کرد «روابط خارجی دولت سیزدهم با صلابت، حکمت و عقلانیت و با دستاوردهای نتیجه بخش و امیدآفرین به پیش می‌رود».

وزیر خارجه ایران همچنین اعلام کرد بزودی دستاوردها در عرصه سیاست خارجی را تبیین خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان
  • ویژه برنامه‌های صداوسیمای مرکز خلیج فارس در شب قدر
  • دیدار امیرعبداللهیان با وزیر خارجه ترکمنستان در عشق‌آباد
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • وزیر امور خارجه در راه ترکمنستان
  • امیرعبداللهیان به ترکمنستان می‌رود
  • امیرعبداللهیان در راه عشق‌آباد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان