Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام "وحید شرفی" گفت: اگر قرار است در روزهای تاسوعا و عاشورا نذری داده شود، بایستی به صورت بیرون بر باشد و روی آنان را با محافظ بهداشتی بپوشانیم تا با بالاترین سطح رعایت بهداشت به دست عزاداران رسانده شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از ایلام بیدار، حجت الاسلام "وحید شرفی"، کارشناس مسائل دینی با اشاره به اهمیت ماه محرم و چگونگی برگزاری مراسمات در روزهای تاسوعا و عاشورا گفت: در مورد امام حسین (ع) باید گفت که خداوند متعال خواسته که امام حسین (ع) عزیز بشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در زیارت عاشورا نیز از عبارت "ثارالله" بسیار استفاده شده است، یعنی امام حسین (ع) خون خداوند هستند و در روایت امام معصوم نقل می شود: محبت به امام حسین (ع) آنچنان ارزشمند است که اگر خداوند بخواهد بنده ای را سعادت مند کند، محبت به آن حضرت را در دلش قرار می دهد.

وی اظهار کرد: در واقع ملاک ایمان است، یعنی کسی که حب امام حسین (ع) در دل او باشد ایمانش کامل است. امام صادق (ع) در صدق همین موضوع می فرمایند: کسی که یادی از حضرت حسین با علی (ع) نزدش بشود و از چشمش به مقدار بال مگسی اشک خارج شود اجر او با خدا است و حق تعالی به کمتر از بهشت برای او راضی نیست؛ یکی از راه های ارتباط و پیوند با اباعبدالله (ع) گریه است و به این امر توصیه های فراوانی شده است و باید برای حضرت پیوندی عاطفی وجود داشته باشد.

شرفی افزود: با توجه به شرایط کرونایی در کشور بالاخره مراسمات امسال با یکسری محدودیت ها مواجه شده است و برای همین یکسری ابتکارات هم به مرحله اجرا درآمده است، مواردی مشاهده شده که در این ایام کرونایی، تعدادی از مردم عزیز شهر ما محله خود را به یک حسینیه تبدیل کرده و به همراه همه اهل محل مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی برپا کرده اند.

این کارشناس مسائل دینی ادامه داد: انصافا خود اهل بیت (ع) هم این مظلومیت امام حسین (ع) را در اجتماع فریاد زده اند، فصل الخطاب در چگونگی برنامه های مربوط به روهای تاسوعا و عاشورای حسینی، کلام مقام معظم رهبری است که ایشان فرمودند اولویت در اجرای برنامه های امسال ماه محرم تصمیمات ستاد ملی کرونا است، و اگر قرار است نذری داده شود به صورت بیرون بر باشد و روی نذری را با محافظ بهداشتی بپوشانیم تا با بالاترین سطح رعایت بهداشت به دست عزاداران رسانده شود.

شرفی بیان کرد: در مورد محیط برگزاری چنانچه در محیط های سر باز استفاده شود خیلی بهتر و مناسب تر است، در حال حاضر اکثر مراسمات در شهر ایلام که مشاهده می کنیم در محیط های سر باز برگزار می شود و همچنین مشاهده می کنیم که بعضی از مداحان مطرح کشورمان مانند حاج "محمود کریمی"، مراسمات را در این شرایط کرونایی در محیط باز برگزار می کنند، این حرکات زیبا نشان از ولایت مداری و لبیک به فرامین مقام معظم رهبری است و این می تواند الگوی مناسبی برای بقیه برگزارکنندگان باشد.

وی خاطرنشان کرد: حتی در مراسمات شب قدر که به دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا هر گونه تجمع در مراسمات را ممنوع اعلام شد و می بایست مراسمات به صورت مجازی برگزار می شد باز همین رویه اجرا و هئیت های مذهبی به بهترین شکل ممکن اجتماعات مذهبی را با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی اجرا کردند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: امام حسین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، جزئیات پذیرش مقطع سطح عالی مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین علیه السلام تحت اشراف آیت الله العظمی مکارم شیرازی در سال تحصیلی ۱۴۰۴_ ۱۴۰۳ بدین شرح است:

شرایط پذیرش:

اتمام پایه شش تا شهریور ۱۴۰۳

داشتن پرونده تحصیلی در مرکز مدیریت حوزه علمیه قم

حداقل معدل ۱۹ در دروس مقدمات

قبولی در مصاحبه علمی و عمومی

تعهد به اشتعال تحصیلی تمام وقت

برای ثبت نام می توانید از یکی از این دو راه ذیل اقدام نمایید:

۱. ثبت نام در سامانه نجاح جهت شرکت در آزمون جامع و انتخاب مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به عنوان اولویت.

۲. ارسال ریز نمرات دوره مقدمات و مدارک سوابق آموزشی، پژوهشی، عضویت در مرکز نخبگان و... از طریق لینک:
https://formafzar.com/form/axvic


زمان ثبت نام: تا نیمه اردیبهشت ۱۴۰۳

پس از بررسی نتایج، در اولین فرصت با متقاضیانی که شرایط پذیرش را دارند جهت مصاحبه علمی و عمومی تماس گرفته خواهد شد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر می توانید در ساعات اداری با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تلفن: ۰۲۵۳۷۷۴۲۶۲۶

شماره ۰۹۱۹۳۴۹۳۹۴۰ (حاج آقا دارابی نیا معاون محترم علمی مدرسه)

آیدی ایتا: @mfih_Amoozesh

لینک صوت معرفی مجموعه:

https://b۲n.ir/m۸۰۴۹۰

هدف و چشم انداز و شیوه پذیرش

برنامه آموزشی

آموزش تکمیلی

فقه های تخصصی

برنامه ی پژوهشی

فعالیت های فرهنگی

آدرس: قم خیابان شهداء (صفائیه)، کوچه ۲۲ (آمار) پلاک ۱۶، مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین (علیه السلام)

برای آشنایی با سیاست های آموزشی، پژوهشی مدرسه عالی امام حسین علیه السلام به سایت مدرسه مراجعه کنید.

www.mfih.ir
انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شعار سال، یک دستور عملیاتی است
  • آتش‌سوزی در بیمارستان امام حسین تهران
  • علت آتش‌سوزی در انبار بیمارستان امام حسین چه بود؟/ عکس
  • شعار سال یک دستور عملیاتی است
  • در معابر لغزنده پایتخت فاصله طولی را رعایت کنید
  • صعود شبانه تیم کوهنوردی فاتحین به بلندترین قله دشتستان
  • پذیرش سطح عالی و مقطع خارج مدرسه عالی فقه و اصول امام حسین(ع) قم
  • کشاورزی پیشران اقتصاد کشور است
  • لزوم تعریف بسته‌های عملیاتی برای ادارات ایلام در حوزه سلامت
  • شگرد جدید دشمن در بحث عفاف و حجاب در استان ایلام