Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل با بیان این‌که فارغ التحصیلان مدارس و هنرستان‌های کشور به ویژه آذربایجان شرقی می‌توانند از پتانسیل‌های بی‌شمار این مراکز بهره‌مند شوند، گفت: علاقمندان با ثبت نام در رشته مورد علاقه (بدون کنکور) در مقاطع کاردانی و کارشناسی ادامه تحصیل داده و از نزدیک و در جوار صنعت به تحصیل توام با مهارت بپردازند؛ چرا که آینده جوانان در گرو اشتغال موفق همچنین کسب مهارت های لازم در کنار تحصیلات دانشگاهی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدا جعفری مالمیری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: گروه صنایع غذایی شیرین عسل در راستای تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد و هماهنگ با فناوری روز در تمامی زمینه‌ها و سطوح تخصصی و مدیریتی که لازمه حفظ جایگاه کنونی مجموعه و ارتقای آن در سطح جهانی است،مرکز آموزش  علمی - کاربردی  شیرین عسل را در سال 1386 در زمینی به مساحت 3000 متر مربع و فضای آموزشی 1200 متر مربع احداث کرد.

وی افزود: مرکز آموزش علمی- کاربردی شیرین عسل در حال حاضر با بهره گیری از اساتید مجرب در دو گروه آموزشی صنعت، مدیریت و خدمات اجتماعی در مقاطع کاردانی و کارشناسی با بیش از 10 رشته به فعالیت خود در ساختمان جدید با بهترین و مدرن‌ترین تجهیزات و امکانات رفاهی ادامه می‌دهد، این مرکز در ورودی شهرک سلیمی در زمینی به مساحت 5600 متر مربع و فضای آموزشی 5000 متر مربع واقع شده است.
 
جعفری مالمیری با بیان این‌که در حال حاضر نزدیک به 200 دانشجو در رشته های مختلف آموزشی در هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی در این مرکز مشغول به تحصیل هستند، گفت: حدود 30 مدرس از اساتید هیئت علمی دانشگاه های معتبر استان همچنین مدرسین نخبه در سطح تحصیلات دکتری در هر رشته تخصصی در این مرکز تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: تا کنون از این مرکز بالغ بر2000 دانش آموخته در رشته‌های مختلف فارغ التحصیل شدند و اکثر آن‌ها در کارخانجات صنایع غذایی استان جذب کار و شغل متناسب با رشته تحصیلی خود شدند، همچنین هفت نفر در رشته صنایع غذایی مقطع کارشناسی ارشد از این مرکز دانش آموخته داشتیم. 

وی با اشاره به فعالیت مرکز آموزشی در حوزه‌های چند گانه دانشگاه (صنعت، کشاورزی، فرهنگ و هنر و مدیریت و خدمات اجتماعی)، گفت: اکنون این مرکز در حوزه صنعت و مدیریت و خدمات اجتماعی دانشجو می‌پذیرد.

جعفری مالمیری با  اشاره به امتیازات این مرکز به پذیرفته‌شدگان این مرکز آموزشی،گفت: بورسیه کردن دانش آموزان ممتاز و نخبه و مستعد و دانش آموزان بی بضاعت در هر ترم، امکان جذب و استخدام فارغ التحصیلان ممتاز و معدل عالی در هلدینگ شیرین عسل از جمله امتیازات پذیرفته شدگان این مرکزاست.

وی با اشاره به امکانات مرکز آموزشی از لحاظ دسترسی به محیط کار و همجواری با صنعت، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها، گفت: این مرکز به دلیل همجواری با اکثر کارخانجات هلدینگ شیرین عسل و شرکت های تابعه همچنین واقع شدن در قطب صنعتی استان از ویژگی ها و امتیازات زیادی نسبت به دیگر مراکز دارد. 

وی با اشاره به ارائه‌ی آموزش‌های علمی مرکز در شرایط کرونایی، تشریح کرد: سامانه غیر حضوری و مجازی تحت عنوان LMS در دانشگاه جامع علمی کاربردی استان برای ارائه‌ی آموزش‌ها راه اندازی شده است که تمامی دانشجویان می توانند در این سامانه آموزش‌های لازم را  دریافت کنند، همچنین زیر ساخت های لازم جهت استفاده دانشجویان به تفکیک رشته ها اعم از تجهیزات و امکانات موجود در سایت کامپیوتر مرکز، از این سامانه فراهم است.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل ادامه داد: تمامی دروس عملی و آزمایشگاهی یا ورزشی با رعایت پروتکل های بهداشتی ارسالی از سوی ستاد کرونا در این مرکز برگزار شده و به همین روال نیز انجام خواهد شد.

جعفری مالمیری افزود: مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل در نظر دارد از بین دانش آموزان حائز شرایط از مدارس سراسر کشور در مقاطع کاردانی و کارشناسی رشته های مختلف برای مهر ماه 1399 ثبت نام کند، چنانچه دانش آموزان مستعد پس از گذراندن یک نیمسال تحصیلی رتبه عالی کسب کند، توسط هلدینگ بورسیه خواهند شد و پس از فارغ التحصیل شدن چنانچه حائز شرایط برتر علمی شد در اولویت استخدامی هلدینگ شیرین عسل قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: چنین تدبیری می تواند انگیزه جهت تربیت و کار و تلاش مضاعف همچنین آماده سازی بستری برای ایجاد کارآفرینی در آینده شود؛ چرا که در چنین شرایطی فقط مراکز علمی کاربردی می‌توانند جهت مهارت افزایی و ایجاد شغل متناسب با رشته تحصیلی را فراهم سازند.

رئیس مرکز آموزش علمی کاربردی شیرین عسل خاطرنشان کرد: مهارتی بودن واقعی دروس رشته‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی به ویژه در حوزه صنایع غذایی همچنین گذراندن دوره‌های کاربینی و کارورزی در طول دوره‌های کاردانی و کارشناسی دانشجویان را ترغیب می‌کند نسبت به اشتغال و کارآفرینی گرایش پیدا کنند؛ به طور مثال از این مرکز دانش آموخته ای از رشته صنایع غذایی داشتیم که بعد از فارغ التحصیلی با ایجاد کارآفرینی و راه اندازی واحد کوچک صنعتی در حوزه صنایع غذایی هم اکنون در حال تولید نوقا سنتی و ریس و ...بوده و در کنار این تولید با بکارگیری چند نیروی انسانی مشغول به تولید و صادرات نیز است.

جعفری مالمیری در پایان با اشاره به رشتهها و مقاطع تحصیلی در این مرکز، تشریح کرد: رشته‌های این مرکز در مقطع کاردانی وکارشناسی، کاردانی حرفه‌ای حسابداری - حسابداری صنعتی، کارشناسی حرفه‌ای حسابداری - حسابداری خدمات و تولیدات صنعتی،  کاردانی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار، مهندسی فناوری اطلاعات - تجارت الکترونیک، کاردانی حرفه ای تکنیک های فروش،  کاردانی حرفه ای بازاریابی، کاردانی فنی صنایع غذایی - شیرینی‌سازی، مهندسی فناوری صنایع غذایی صنعت شیرینی و شکلات، کاردانی  فنی کنترل کیفیت مواد غذایی، کارشناسی حرفه‌ای مدیریت کسب و کار،  کارشناسی حرفه‌ای ایمنی، سلامت و محیط زیست صنایع (HSE )، کارشناسی حرفه ای تامین و فروش محصولات غذایی،  کاردانی فنی تصفیه آب و پساب صنایع غذایی است.

 
براساس این گزارش؛ ثبت نام دانشگاه جامع علمی کاربردی در مقطع کاردانی از چهارم شهریورماه و در مقطع کارشناسی از 11 شهریور شروع  خواهد شد، علاقمندان جهت ثبت نام به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

انتهای رپرتاژ

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی علمی و آموزشی کاردانی و کارشناسی کارشناسی حرفه ای کاردانی حرفه ای صنایع غذایی دانش آموزان متر مربع ثبت نام رشته ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مهرناز آجرلو، پزشك پوست و زیبایی در یک گفت‌وگوی رادیویی در مورد آسیب‌شناسی جراحی‌های زیبایی كشور گفت: رواج یك عمل در كشور موجب رشد بُعد مالی آن شده و همین موجب تمایل افراد به این موضوع در صورت نبود نظارت جدی می‌شود. در كشورهای آسیایی نیز شاهد مدگرایی بسیار افراط كارانه در حوزه زیبایی هستیم. در گذشته عمل‌های زیبایی صرفاً جنبه‌های درمانی و جبرانی داشت، اما امروز جنبه تبعیت از مد دارد.

او با اشاره به تغییرات پوست و مو با افزایش سن و نداشتن سبك زندگی صحیح بیان كرد: افراد برای جبران كاستی‌ها به سمت عمل‌های زیبایی سوق می‌یابند تا اعتماد به نفس خود را به دست آورند؛ اما امروز این عمل‌ها نه تنها الگوی پیشگیرانه ندارد بلكه شاهد مراجعین با سن كم به این عمل‌ها هستیم.

این پزشك پوست و زیبایی از تعهد جامعه پزشكان پوست و زیبایی نسبت به عمل‌های خود یاد كرد و افزود: این تعهد در بین آرایشگران وجود ندارد و با وجود آنكه هیچ ورودی به حوزه پزشكی ندارند، اقدام به انجام جراحی زیبایی می‌كنند.

در گذشته تقاضای انجام عمل‌های زیبایی توسط بانوان بیشتر بود اما اخیراً ورود آقایان به این حوزه با بانوان برابری می‌كند. عمل‌های زیبایی امروز صرفاً مدگرایی است و افراد متقاضی بدون توجه به عارضه‌های جراحی قصد تغییر چهره دارند.

او در این باره افزود: اگر سازوکاری تعریف شود كه این عمل‌ها توسط افراد متخصص انجام شود شرایط بهتر خواهد شد. تخصص زیبایی نیز باید در كنار سایر حوزه‌های تخصصی پزشكی قرار بگیرد كه می‌تواند بسیار کمک‌کننده باشد. این حوزه باید به عنوان یك رشته دانشگاهی وجود داشته باشد؛ اما حوزه زیبایی از نظر فرهنگی و فقهی در جامعه مورد بررسی قرار نگرفته در حالی که با این انجام روند، افراد كمتری به سمت آن خواهند رفت.

این پزشك ضمن تأکید بر از بین بردن تبعیت از مد در این حوزه یادآور شد: این موضوع بسیار خطرناك است چرا كه عوارض آن بسیار است.

افراد باید پزشكان متخصص را از طریق سایت نظام پزشكی بشناسند و به مراكز معتبر مراجعه كنند. بدن هر فرد با سایرین متفاوت است بنابراین نباید انتظار داشته باشند شبیه افراد خاصی شوند، نواقص را رفع كنند، تفكیك بندی جراحی را بدانند و زیبایی طبیعی خود را دوست داشته باشند و نیازی نیست برای مطرح شدن در جامعه عمل‌های زیبایی انجام داده و از خودشان چهره‌های جدید بسازند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نیاز جدی جامعه به نظریات بومی و کاربردی حوزه علوم انسانی
  • بسترسازی برای مشارکت بخش خصوصی در ایجاد پایگاه‌های بزرگ‌داده
  • فردا؛ آخرین مهلت نام‌نویسی در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • فردا آخرین مهلت ثبت نام در امریه سربازی مرکز جذب وزارت علوم
  • مقابله با معضلات فرهنگی به کمک کاربردی‌سازی سیره حضرت عبدالعظیم(ع)
  • راه‌اندازی رشته اینترنت اشیاء در قوچان
  • دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای هنر با حضور اساتید برجسته برگزار می‌شود
  • حضور اساتید برجسته در دومین کنفرانس مطالعات میان رشته‌ای در ادبیات و هنر
  • تخصص زیبایی در پزشکی به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد
  • تخصص زیبایی در پزشکی باید به عنوان یک رشته دانشگاهی ایجاد شود/ عمل زیبایی دیگر جنبه مدگرایی دارد