Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-03-28@08:52:26 GMT

به سفرهای غیرضرور نروید؛ هشدار برای پیک مجدد کرونا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۶۹۶۱

به سفرهای غیرضرور نروید؛ هشدار برای پیک مجدد کرونا

بر اساس اطلاعات سازمان راهداری از تردد وسایل نقلیه مختلف در محورهای برون شهری، سرنوشت شیوع ویروس کرونا با میزان سفرهای مردم گره خورده و هر وقت مردم در خانه ماندن را فراموش کرده‌اند و برای چند روز به مسافرت رفته‌اند، به فاصله چند روز و چند هفته پس از آن آمارهای ابتلا به کرونا در کشور نیز رشد پیدا کرده است و جالب‌تر اینکه از نظر زمانی، بسیاری از پیک‌های تردد همین وسایل نقلیه مختلف با پیک‌های شیوع ویروس کرونا دقیقا مطابقت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ستاد ملی مقابله با کرونا هم در اطلاعیه‌ای از مردم خواست در این ایام به مسافرت نروند و باعث ابتلای خود و دیگران به ویروس کرونا نشوند.

عبدالهاشم حسن‌نیا، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این باره گفت: سازمان راهداری و مرکز مدیریت راه‌های کشور آمارهای خود را به صورت روزانه، هفتگی و ماهانه از تردد انواع وسایل نقلیه مختلف در محورهای مواصلاتی اصلی و فرعی را استحصال و منتشر می‌کند و همواره در طول سالیان این آمارها برای تصمیم‌گیری در حوزه‌های مختلف مورد استفاده مسئولان قرار می‌گیرد.

او در پاسخ به اینکه با توجه به پیش‌بینی‌های صورت گرفته که حاکی از تردد حدود دو میلیون دستگاه وسیله نقلیه مختلف در جاده‌های کشور طی تعطیلات چهار روزه پیش‌رو است، آیا تصمیمی برای ممنوعیت تردد و جلوگیری از سفرهای مردم اتخاذ شده است؟ گفت: ما تنها مسئول بررسی آمارها و ثبت و ظبط آن‌ها هستیم و تصمیم‌گیری در این زمینه در حوزه وظایف دیگر مسئولان ذیصلاح است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: داده‌های اطلاعاتی و تردد شمارها، با افزایش شیوع ویروس کرونا رابطه مستقیمی دارد و مشخصا تاثیر بسزایی روی یکدیگر دارند و به همین دلیل که در همه آمارهای اخذ شده هر گاه تردد مردم از جاده‌های کشور افزایش می‌یابد، شیوع ویروس کرونا نیز بیشتر می‌شود، از مردم می‌خواهیم در تعطیلات پیش‌رو از انجام سفرهای غیر ضرور خودداری کنند و با رعایت پروتکل‌های اعلام شده به بهبود آمار ابتلاء در کشور کمک کنند.

اخبار مرتبط علائم مخوف ابتلا به کرونا بعد از بهبودی از بین نمی روند جریمه سنگین برای نقض کنندگان محدودیت‌های کرونایی وزیر میراث فرهنگی: نگفتم سفر اثری در شیوع کرونا ندارد/ صحبت‌هایم بد منعکس شد کرونا سواحل را آلوده کرده است؟

منبع: جماران

کلیدواژه: سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا سفر بین شهری کرونا در ایران سهام عدالت بودجه 99 ویروس کرونا امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی شیوع ویروس کرونا سازمان راهداری نقلیه مختلف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۶۹۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند

به‌گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، کبری توکلی با اشاره به شرایط محیطی مناسب برای شیوع بیماری زنگ زرد در مزارع بیان کرد: به دلیل بارش‌های چند روز اخیر و کاهش نسبی دما، احتمال شیوع و خسارت بیماری زنگ زرد گندم زیاد است.

وی تاکید کرد: کشاورزان گندم‌کار به‌محض مشاهده کانون‌های آلودگی، نسبت‌به سمپاشی و کانون‌کوبی در مناطق آلوده با استفاده از سموم قارچ‌کش توصیه شده طبق شیوه‌نامه‌های سازمان حفظ نباتات اقدام کنند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر افزود: کارشناسان مراکز کشاورزی استان نیز با حضور جدی و مستمر در عرصه‌های تولیدی هرگونه شیوع بیماری را به کشاورزان اطلاع رسانی کنند.

دیگر خبرها

  • صدور سه هشدار هواشناسی برای شهرهای مختلف کشور
  • جان باختن ۵۴۹ نفر در سفرهای نوروزی / حجم زیاد تردد در تمامی محورها
  • کشاورزان بوشهری مراقب شیوع بیماری زنگ زرد گندم باشند
  • جان باختن ۵۴۹ نفر در سفرهای نوروزی/ حجم زیاد تردد در تمامی محورها
  • (تصاویر) تکرار تاریخ؛ شباهت همه گیری آنفلوآنزای اسپانیایی و کرونا
  • معابر پایتخت خلوت است / سراغ سرعت و سبقت نروید 
  • هشدار دامپزشکی درباره خطر شیوع تب کریمه کنگو؛ سمپاشی دام و اماکن دامی اصلی‌ترین روش‌ کنترل
  • هشدار به کشاورزان شمال استان اردبیل درباره شیوع زنگ زرد گندم
  • مردم به اسکله‌ های مسافری نیایند/ فعلا تردد دریایی نداریم
  • توقف تردد‌های دریایی در هرمزگان تا دهم فروردین