Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدصالح مفتاح در نشست هم‌اندیشی نقش رسانه در ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر، که چهارشنبه در شیراز برگزار شد، با بیان اینکه رسانه‌ها به دلایل مختلف از جمله موضوعات اقتصادی، محافظه کار بار آمده‌اند، ابراز داشت: رسانه‌ها برای امر به معروف کردن مشکلات بسیاری دارند که عموما به اقتصاد رسانه و موضوعات قضایی مربوط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در سالهای اخیر در این زمینه اتفاقات خوبی رخ داده است، به مشخص شدن آمار توزیعی یارانه رسانه‌ها، نشست رییس قوه قضاییه با رسانه‌ها و تامین نسبی امنیت شغلی خبرنگاران اشاره کرد.
معاون فرهنگسازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر ابراز داشت: در نظرسنجی ها ۳۳درصد مردم یکی از موانع پیش روی امر به معروف را ترس عنوان کرده‌اند و افزود: بی‌تاثیر بودن تذکر، عدم دخالت در کار مردم، ناراحت شدن طرف مقابل، ترس از درگیری و مهیا نبودن شرایط برای تذکر به ترتیب در رده‌های بعد عنوان شده است.
معاون فرهنگسازی، رسانه و آموزش ستاد امر به معروف و نهی از منکر گفت: مردم بزرگترین منکرات را اختلاس و دزدی، بی‌توجهی به مشکلات اقتصادی، تورم و گرانی، سوءمدیریت، دروغگویی و عدم انجام وعده‌ها می دانند و معتقدند امر به معروف نسبت به مسوولان از امر به معروف نسبت به همدیگر مهمتر است.

 

در حوزه امر به معروف با ضعف نظریه مواجهیم

مفتاح با بیان اینکه در این حوزه با ضعف نظریه مواجه هستیم، گفت: مباحث فقهی در این زمینه اندک است و در برخی کتابهای فقهی این مسأله عنوان نشده است و در این زمینه ضعف داریم.

وی توسعه مسوولیت ها و آموزش شیوه‌های امر به معروف و نهی از منکر به مردم را ضروری خواند و ادامه داد: انحصار امر به معروف در حوزه عفاف و حجاب باید شکسته شود و به همه امور تسری یابد و در تلاش هستیم سیاست های کلی اصل هشتم قانون اساسی را تبیین کنیم.

مطالبه گری و امر به معروف 

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس در این نشست عنوان کرد: سیاست‌های جدید امر به معروف و نهی از منکر استفاده از ظرفیت رسانه است و هر خبرنگار یک آمر است.
سلیمان مهدوی با اشاره به نظرسنجی این نهاد بیان داشت: براساس نظرسنجی ستاد امر به معروف و نهی از منکر ۸۴درصد مردم معتقدند امر به معروف و نهی از منکر باید انجام شود و   ۷۳درصد مسوولان را در اولویت امر به معروف و نهی از منکر دانسته‌اند.
وی افزود: در استان فارس مطالبه گری از مسوولان مودبانه و قاطع و نسبت به مردم تذکر لسانی مهربانانه صورت می‌گیرد.

امر به معروف و نهی از منکر برای نجات آمده است

مهدوی با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر برای نجات آمده است، گفت: آمر به معروف هیچ وظیفه‌ای در تجسس کارها ندارد و تذکر در ظاهر امور می‌پردازد.
وی اظهار داشت: اینکه چگونه مردم را شجاع کنیم و به آنان بگوییم ستاد در حوزه امر به معروف و نهی از منکر از شما حمایتی مطابق برابر قانون و شرع اسلام می‌کند، بسیار مهم است.
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان فارس با بیان اینکه گروه‌های جهادی مطالبه هایی  از یک اداره داشته‌اند، افزود: این مطالبه درنهایت به  حوزه قضایی رسیده است و ما به‌شدت از این موضوع حمایت می‌کنیم.

شعبه‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع‌های قضایی شیراز ایجاد شده است

معاون قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس نیز عنوان کرد: در تمام دادگاه ها شعبه ویژه امر به معروف و نهی از منکر ایجاد شده و دستگاه قضایی در این زمینه حمایت کامل را صورت می‌دهد. 
محمدرضا غزالی ابراز کرد: یکی از مولفه‌های مهم در ستاد پشتیبانی، حمایت قضایی از آمران به معروف و ناهیان از منکر است‌.
وی ادامه داد: اولین مسوولیت ستاد بعد از ترویج و احیا، حمایت و پشتیبانی همه‌جانبه از آمران و ناهیان است، مسوولیت دوم نیز اجرایی کردن این حمایت است.

غزالی با اشاره به تشکیل شعبه‌های ویژه امر به معروف و نهی از منکر در مجتمع‌های قضایی شیراز، گفت: همه آحاد مردم که امر به معروف و نهی از منکر می‌کنند،  در دستگاه قضایی از حمایت قضایی بهره مند خواهند شد.
معاون قضایی ستاد امر به معروف و نهی از منکر فارس مقدمه حمایت قضایی از ناهیان را از سوی نماینده ولی فقیه در استان در ابعاد اجتماعی، سیاسی و فرهنگی عنوان کرد و این مهم را برعهده خبرنگاران دانست.
غزالی همچنین به فعالیت سازمانهای مردم‌نهاد در این زمینه اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون مطالبه گری هایی به صورت تشکیلاتی صورت می‌گیرد و سمن هایی کم در حوزه مطالبه گری اجتماعی  در مقام اجرای مسوولیت دچار مشکلاتی میشوند، با حمایت دادستان به عنوان مدعی العموم حمایت قانونی خواهند شد.

برچسب‌ها امر به معروف و نهی از منکر شیراز قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: امر به معروف و نهی از منکر شیراز قوه قضاییه امر به معروف و نهی از منکر شیراز قوه قضاییه ستاد امر به معروف و نهی از منکر مطالبه گری رسانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد

معاون اجرایی رئیس‌جمهور با بیان اینکه بالغ بر ۸ هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، گفت: قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، ‌محسن منصوری در نشست با فعالان فرهنگی و اجتماعی سمنان با بیان اینکه مسأله دولت، مسئله منافع ملی و حل مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: همان جایی که دولت قبل ما را متهم می‌کرد، می‌گفت اینها زبان دنیا را بلد نیستند، اتفافا نقطه قوت و عزت ما شد؛ حتی یک قدم هم از خطوط قرمز عقب نیامدیم.

وی با بیان اینکه دولت امروز مدیریت کارتابلی ندارد؛ مدیریت دولت کاملا میدانی است، افزود:  شاخص رشد کشور سال‌ها نزدیک به صفر درصد بود، امروز بالای شش درصد است، همه مراکز بین‌المللی بر این آمار صحه می‌گذارند.

معاون اجرایی رئیس جمهور با بیان اینکه بالغ بر 8 هزار واحد تولیدی راکد به چرخه تولید بازگشتند، تصریح کرد: نرخ رشد نقدینگی به‌عنوان یک شاخص پیش‌نگر از 42 درصد به 25 درصد کاهش پیدا کرده است.

منصوری با بیان اینکه قیمت مسکن در تهران کاملا تحت کنترل و شیب آن رو به منفی است، اضافه کرد: پنج خط انتقال آب از خلیج فارس و دریای عمان به  فلات مرکزی ایران با سرعت بالایی در حال اجر‌است.

وی با بیان اینکه 12 میلیون نفر برای اولین بار به‌طور رایگان زیرپوشش بیمه سلامت قرار گرفتند، ادامه داد: برای اولین بار خط ریلی دریا به دریا در این دولت متصل شده‌است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • انتصاب جدید در ستاد مرکزی راهیان نور کشور
  • انتصابات جدید در ستاد راهیان نور
  • معاون رئیس جمهور: رشد قیمت مسکن در تهران ‌منفی شد
  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • واکنش دبیر سابق ستاد امر به معروف به فعالیت مجدد گشت ارشاد در خیابان‌ها به سبک قدیم
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف