Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار قزوین گفت: تقویت روستاها و توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در این مناطق از رویکردهای اساسی دولت یازدهم و دوازدهم بوده است.

به گزارش برنا از قزوین، هدایت الله جمالی پور در آیین کلنگ زنی و آغاز اجرای اولین طرح پردیس تولیدی روستایی کشور در روستای شاهین تپه بخش دشتابی شهرستان بوئین زهرا افزود: امکانات زیرساختی زیادی در روستاها فراهم آمده است اما در کنار آن باید برای اشتغالزایی روستاییان برنامه و تدارک داشت که ایجاد طرح پردیس های رویستایی در همین راستاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار قزوین با بیان اینکه دولت از طرح های اشتغالزایی روستایی حمایت می کند،افزود: تسهیلاتی که به این بخش ارایه می شود با نرخ سود ۴تا۸ درصد است که نشان از توجه ویژه دولت به اشتغالزایی در این مناطق دارد.

جمالی پور با بیان در گذشته روستاها بیشتر محصولات مورد نیاز شهرها را تهیه می کردند که این رویه متاسفانه امروز برعکس شده است،خاطرنشان کرد: نقش مولد روستاها در حوزه تولید باید احیا شود و پردیس های تولیدی روستایی می توانند به تحقق این مهم کمک کنند.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی داشت و گفت: باعث افتخار و سربلندی مردم قزوین است که شهیدرجایی فرزندی از این سرزمین است.

استاندار قزوین خاطرنشان کرد: شهید رجایی بهترین نمونه الگوی مدیریتی در کشور به شمار می رود و ما باید رهرو راه این شهید برجسته انقلاب اسلامی باشیم.

وی همچنین ایام شهادت سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) را تسلیت گفت و افزود: ماه محرم فرصت مناسبی برای خودسازی و اصلاح منش ها و رفتارها و توجه بیشتر به ارزش هایی است که ائمه اطهار (ع) مروج آنها بودند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: توسعه روستا اشتغالزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۲۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت

سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت گفت: ۵ طرح اشتغالزایی خرد از جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و.. با ظرفیت ایجاد اشتغال برای ۵۸ نفر در شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، علیرضا  عبدی سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت در گفتگو با روابط عمومی بنیاد برکت با بیان اینکه  امسال در  استان اصفهان و در همه شهرستان‌های استان شعار سال مبنی بر جهش تولید همزمان با مشارکت‌های مردمی را در دستور کار خود قرار داده ایم گفت: استفاده از ظرفیت‌های مردم همواره در سال‌های گذشته  هم در اولویت برنامه‌های بنیاد برکت بوده و استفاده از شبکه تسهیلگری و مدل‌های مختلف مشارکتی و گروهی مبین این موضوع می‌باشد.

 وی ادامه داد: استفاده از ظرفیت‌های مردمی در پروژه‌های زنجیره سبز و آبی از مهم‌ترین گام‌های بود که در این حوزه برداشته شد.

  سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت اظهار کرد:  امسال با استفاده از ظرفیت‌های مردمی ۵ طرح خرد اشتغال از جمله  جمله نانوایی تمام اتوماتیک، کارواش و قالیشویی، نیروگاه خورشیدی متمرکز و... با تسهیلات بنیاد برکت  و در سال جهش تولید با مشارکت مردم در روستای ازوار از توابع شهرستان کاشان به بهره برداری رسید.

 عبدی با بیان اینکه  تمامی این طرح‌های اشتغال زایی خرد به مبلغ سرمایه گذاری بنیاد برکت و سرمایه گذاری متقاضیان انجام و به بهره برداری رسیده است گفت: با اجرای این ۵ طرح اشتغال زایی خرد ۵۸ نفر به صورت مستقیم مشغول به کار شده اند.

 وی همچنین بهره‌برداری از نخستین نیروگاه خورشیدی حمایتی کشور در کاشان  با حضور مدیرعامل بنیاد برکت اشاره کرد و گفت:  این پروژه خوشبختانه با همکاری مردم  و ۴۰ بانوی این روستا اجرا و هفته گذشته با حضور مدیرعامل بنیاد برکت به بهره برداری رسید.

 سرپرست معاونت طرح‌های اشتغالزایی اشتغال محور بنیاد برکت بیان کرد: امسال با هدف گذاری‌های انجام شده به طور قطع زنجیره سبز و آبی را بیش از گذشته و پر قدرت‌تر ادامه خواهیم داد و با توجه به تاکید مدیرعامل بنیاد برکت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های مزارع خورشیدی قطعا اجرای این طرح‌ها را بیش از گذشته در دستور کار قرار خواهیم داد.

 وی افزود: با توجه به تاکیدات انجام شده توسط مدیرعامل محترم بنیاد برکت مبنی بر اینکه ۵ تا ۱۰ درصد از منابع بنیاد برکت در شهرستان‌ها برای راه اندازی مزارع خورشیدی به کار گرفته شود قطعا اجرای این طرح در همه شهرستان‌های دارای ظرفیت در دستور کار قرار می‌گیرد.

 

 

دیگر خبرها

  • تغییر رویکرد بانک‌های استان بوشهر به توسعه محوری
  • دستور استاندار البرز برای مقابله جدی با زمین‌خواری
  • رویکرد دولت سیزدهم توسعه بخش تعاون است/ تحقق شعار سال با رونق تعاونی‌ها
  • تقویت روابط خارجی هدف مدیران اقتصادی قزوین است
  • تدوین برنامه مشارکت مردم در صندوق توسعه کشاورزی
  • استاندار خراسان رضوی: طرح تحول روستایی محور آبادی روستاها است
  • همدان امسال متعهد ایجاد اشتغال ۱۷۶۷۰ نفر است
  • اجرای ۵ طرح اشتغالزایی خُرد در کاشان به همت بنیاد برکت
  • بهره برداری از ۵ طرح اشتغالزایی خرد در شهرستان کاشان با حمایت بنیاد برکت
  • بنیاد مسکن بدون توقف توسعه‌ روستاها را دنبال کند