Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسجد «پالرمو» یک مسجد تونسی است که در مرکز شهر تاریخی «پالرمو» واقع شده است.

خبرگزاری شبستان،گروه جهان اسلام: مسجد «پالرمو» یک مسجد تونسی است که در مرکز شهر تاریخی «پالرمو» واقع شده است.

 

مدیریت این مسجد به طور مستقیم بر عهده دولت تونس است و این کار از طریق کنسولگری تونس در پالرمو انجام می شود.

 

انجمن فرهنگی-اسلامی در شهر پالرمو نیز در مدیریت این مسجد با کنسولگری تونس در پالرمو همکاری می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

 

به طور کلی حدود پنج هزار مهاجر در پالرمو زندگی می کنند که 70 نفر از آنها را تونسی ها تشکیل می دهند.

 

مسجد پالرمو محلی برای دور هم جمع شدن تونسی هایی است که در این شهر زندگی می کنند،اگرچه این مسجد از دیگر شهروندان از هر دین،مذهب،ملیت و نژادی که باشند نیز استقبال می کند.

 

 

مسجد پالرمو در محل کلیسای منسوخ شده «سنت پائولینو دی گیاردینیری» که از سوی شورای شهر پالرمو به این منطقه سیسیلی فروخته شد،بنا شد.

 

طراحی مسجد پالرمو را «سالوو لو ناردو» معمار ایتالیایی بر عهده گرفت و کار ساخت این مسجد با هزینه 250 هزار یورو در سال 1990 میلادی به پایان رسید.

 

 

«پالرمو» که میزبان بیش از 25 هزار از کشورهای اسلامی مانند بنگلادش است، نماد چند فرهنگی گرایی و تلفیق که بر پایه تاریخ «سیسیلی» ساخته شده به شمار می آید.

 

سیسیل ، این جزیره مدیترانه ای که پالرمو پایخت آن است و زمانی به مدت 200 سال در قرن های نهم تا یازدهم،محلی برای زندگی مسلمانان بوده هنوز هم نشانه هایی از تاریخ اسلام هم به لحاظ فیزیکی و هم فرهنگی را داراست.

 

پاللرمو شهر اصلی و مرکز ناحیه خودمختار سیسیل و نیز مرکز شهرستان پالرمو در ایتالیا است.

 

این شهر دارای ساختمانهای تاریخی و آثار باستانی متعدد است که در دوره حکومت نورمان ها در سده های یازدهم و دوازدهم میلادی تا سده هجدهم ساخته شده‌اند.

 

قدمت مساجد در شهر پالرمو بسیار زیاد است و بسیاری از کلیساهایی که در این شهر به چشم می خورند نیز زمانی مسجد بوده اند.

 

 

 کتیبه قرآنی در کلیسای جامع پالرمو؛معماری عربی که در چشم انداز این پالرمو به چشم می خورد و فرهنگ مردم آن نشان دهنده حضور تاریخی اسلام و مسلمانان در این منطقه است.

پایان پیام/7

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد پالرمو سیسیل مساجد جهان ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا؛ فتح بیستمین اسکودتو با شکست میلان

تهران- ایرنا- تیم فوتبال اینتر با شکست همشهری خود موفق شد برای بیستمین بار فاتح اسکودتو شده و قهرمان لیگ ایتالیا لقب بگیرد.

به گزارش مشرق، در آخرین بازی هفته سی‌ و سوم سری‌آ ایتالیا دو تیم آث میلان و اینترمیلان از ساعت ۲۲:۱۵ در ورزشگاه سن‌سیرو به مصاف یکدیگر رفتند که این دربی حساس با برتری دو بر یک اینتر همراه شد.

در پنج تقابل گذشته دو تیم در همه رقابت‌ها، افعی‌ها موفق شدند رکورد صددرصد پیروزی را به ثبت برساند و اینزاگی و شاگردانش با توجه به همین آمار امیدوار بودند با برتری در مقابل روسونری، قهرمانی خود را مسجل کنند تا لذت این قهرمانی دو چندان شود که به این هدف نیز رسیدند.

دقیقه ١٨ بازی فرانسیسکو آچربی روی پاس بنجامین پاوارد موفق شد دروازه میلان را باز کند تا اینتر یک بر صفر از همشهری خود پیش باشد. در نهایت نیمه نخست این بازی با همین یک گل به پایان رسید.

با شروع نیمه دوم در همان دقایق ابتدایی مارکوس تورام با ضربه تماشایی موفق شد گل دوم اینتر را به ثمر برساند.

میلانی‌ها بعد از دریافت گل دوم، حملات خود را برای جبران گل‌های خورده بیشتر کردند تا سرانجام در دقیقه ٨٠ توموری یکی از گل‌های خورده را پاسخ دهد.

در پایان این بازی با برتری ٢ بر یک اینتری‌ها خاتمه یافت تا این تیم ٨۶ امتیازی شود و پنج هفته مانده به پایان رقابت‌های سری‌آ، برای بیستمین بار فاتح اسکودتو شوند.

دیگر خبرها

  • اجرای برنامه ملی بازآفرینی/ مردم مشارکت کنند
  • تصاویر استقبال ویژه مسلمانان سریلانکا از رئیسی در مسجد تاریخی کالپیتی + ویدئو
  • اختتامیه جشنواره استعدادیابی از مدرسه و محله تا انجمن در زابل
  • موسوی بجنوردی: «دانشنامه حقوق ایران» به زودی منتشر می شود
  • ستاره ۲۱ ساله یوونتوس در رادار الاتحاد
  • اختصاص ۸۰۰ میلیاردریال برای اجرای طرح‌های مرمتی در آذربایجان غربی
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا ؛ پیروزی افعی‌ها برابر رقیب سنتی
  • توجه به مقوله حجاب و عفاف مهم‌ترین رکن در سعادت جامعه است
  • قهرمانی تاریخی اینتر در ایتالیا؛ فتح بیستمین اسکودتو با شکست میلان
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان غربی