Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخعی گفت: میانگین بارندگی استان خراسان جنوبی در سال زراعی جاری نسبت به شرایط سال گذشته11.2درصد و نسبت به بلندمدت 40.6 درصد افزایش داشته است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد نخعی کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار کرد: میزان بارندگی‌های طی 24 ساعت گذشته از فریز 24 میلی‌متر، مود 18، اسفزار سربیشه 11، چاه دراز نهبندان 8، درمیان، قدمگاه نهبندان و سربیشه 7، نهبندان2، اسدیه و بیرجند یک میلی‌متر گزارش شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مطابق با الگوی نقشه‌ها برای امروز و فردا پدیده وزش باد و در مرز شرقی استان وزش باد شدید همراه با خیزش گردوخاک پیش‌بینی می‌شود.   کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان کرد: به لحاظ تغییرات دما نیز تا روز جمعه به طور نسبی دمای هوا روند کاهش دارد و خنک‌تر خواهد شد.   نخعی عنوان کرد: طی 24 ساعت گذشته سربیشه با 11 درجه بالای صفر سردترین و دهسلم نهبندان با 43 درجه بالای صفرگرمترین شهرستان‌ها گزارش شده است.   وی اظهار کرد: کمینه و بیشینه دما در مرکز استان طی 24 ساعت گذشته به ترتیب 15 و 33 درجه بوده است.   بی سابقه‌ترین بارندگی طی 30 سال گذشته/ میانگین بارندگی در استان به 154 میلی‌متر رسید   کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی گفت: میزان بارندگی‌های سه روز اخیر طی 30 سال گذشته در استان در فصل تابستان و شهریور ماه بی سابقه بوده است.   نخعی بیان کرد: ازابتدای مهرماه سال گذشته؛ سال زراعی 99-98 تا روز گذشته 4 شهریور 99 میانگین بارندگی‌ها در استان به  154.1 میلی‌متر رسیده است.   وی افزود: در سال گذشته؛ سال زراعی 98-97 میانگین بارندگی‌ها در استان به 138.5 میلیمتر و در بلند مدت 109.6 میلی‌متر رسیده است.   کارشناس هواشناسی خراسان‌جنوبی بیان کرد: میانگین بارندگی استان خراسان جنوبی در سال زراعی جاری نسبت به شرایط سال گذشته11.2درصد و نسبت به بلندمدت 40.6 درصد افزایش داشته است.   افزایش 21 درصدی بارندگی در شهرستان بیرجند   نخعی گفت: میانگین بارندگی‌ها سال زراعی جاری در شهرستان بیرجند 243.7 میلی‌متر گزارش شده در حالی‌که در سال زراعی گذشته میانگین بارندگی‌ها در این شهرستان 200.5 میلیمتر و میزان بارندگی در بلند مدت 150.8 میلی‌متر بوده است.   وی خاطرنشان کرد: میزان بارندگی‌ها در شهرستان بیرجند نسبت به سال گذشته 21.5 درصد و بلندمدت 61.6 درصد افزایش داشته است.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی میانگین بارندگی ها میزان بارندگی بارندگی ها سال زراعی سال گذشته میلی متر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۷۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال

تین نیوز

مدیرکل راه آهن لرستان گفت: میزان بارگیری راه آهن لرستان در فروردین ماه امسال به بیش از ۳۵ هزار تن رسید که ۳۵ درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته دارد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ریل نیوز، رحمت رحمت نژاد افزود: میزان تن کیلومتر مبدا مقصد طی فروردین ماه سال جاری در اداره کل راه آهن لرستان به ۱۶ میلیون تن رسید که ۳۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد کرده است.

رحمت نژاد خاطرنشان کرد: در سال گذشته ۴۴۵ هزار و ۴۱۹ تن کالا بارگیری شده که در مقایسه با سال ۱۴۰۱ با میزان بارگیری ۳۱۷ هزار و ۳۲۷ تن، رشد ۴۰ درصدی دارد.

به گفته وی در سال ۱۴۰۱ تعداد واگن ها ۵۵۱۸ عدد بود که در سال گذشته ۷۸۲۴ واگن شد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • میزان بارش باران در ۲۴ ساعت گذشته خراسان جنوبی اعلام شد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال
  • حاجی آباد زیرکوه در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌ها در استان یزد
  • افزایش ۲۷ درصدی میزان بارندگی‌های استان نسبت به متوسط دوره آماری بلند مدت
  • افزایش ۱۶ درصدی بارش‌ها در کشور
  • افزایش ۱۰ درصدی بارندگی در استان همدان
  • افزایش ۱۰ درصدی بارش‌های همدان نسبت به بلندمدت
  • بارش‌های کشور در سال گذشته چطور بود؟/ پاسخ احد وظیفه
  • خوب و بد وضعیت بارندگی در کشور/ افزایش و کاهش۱۶ درصدی بارش ها