Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-19@07:07:10 GMT

استان گیلان ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای دارد

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۸۳۲۱

استان گیلان ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای دارد

گروه استان‌ها- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان گفت: گیلان ۸۶ منطقه خطرآفرین جاده‌ای دارد که راهداری با مساعدت پلیس و با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند. - اخبار استانها -

فریبرز مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه استان گیلان 11 هزار کیلومتر راه دارد که بیشتر از 9 هزار کیلومتر آن راه‌های روستایی است اظهار داشت: 86 منطقه خطرآفرین جاده‌ای در سطح استان گیلان وجود دارد که مجموعه راهداری با مساعدت پلیس و با اولویت‌بندی نسبت به رفع آن‌ها اقدام می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان آسفالت راه‌های دسترسی با اولویت راه‌های روستایی را یکی از برنامه‌های سازمان راهداری اعلام کرد و بیان داشت: اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان در حال حاضر احداث چیزی حدود 178 کیلومتر از راه‌های روستایی بالای 20 خانوار استان را در دست اقدام دارد.

مرادی با تأکید بر اینکه 27 کیلومتر از این راه‌های روستایی در قالب 7 قرارداد آماده ساخت بوده و قراردادهای مربوط به آن‌ها نیز منعقد شده‌‌ است تصریح کرد: در مورد اجرای روکش راه‌ها نیز برنامه‌های مدونی توسط راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان طراحی شده که برای پیشبرد این‌کار نیازمند مساعدت فرمانداران هستیم.

کاهش 16.7 درصدی تلفات سوانح رانندگی در 4 ماه نخست امسال/ مرگ 4859 نفر در تصادفاتآسیب دیدگی شدید دستیار کونته در پی تصادف با دوچرخهتصادف خونین در جاده اردبیل-سرچم جان 5 نفر را گرفت

وی محل تأمین منابع مورد نیاز برای اجرای روکش آسفالت راه‌های روستایی را اعتبارات شهرستانی اعلام کرد و با اشاره به اینکه این اعتبارات باید توسط رؤسای کمیته‌های برنامه‌ریزی اختصاص داده شود افزود: نرخ شاخص بهره‌برداری روستاهای بالای 20 خانوار گیلان از راه آسفالته به حدود 57 درصد رسیده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان جاده را علاوه بر عامل انسانی و وسیله نقلیه یکی از عناصر وقوع تصادفات تلقی کرد و ابراز داشت: جاده‌های ایمن می‌توانند از وقوع تصادفات جلوگیری کنند از طرفی برای رفع نقاط حادثه‌خیز جاده‌ای گیلان جلسات مشترکی بین پلیس و مجموعه راهداری استان برگزار می‌شود.

مرادی بررسی، شناسایی و اولویت‌بندی برای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای را از جمله اقداماتی که مجموعه راهداری گیلان نسبت به انجام آن‌ اقدام می‌کند خواند و گفت: تاکنون 11 نقطه خطرآفرین جاده‌ای در گیلان رفع شده است که 5 نقطه آن در شهرستان رشت، یک نقطه در رضوانشهر، 3 نقطه در فومن و 2 نقطه در ماسال قرار داشت.

وی نصب سرعت گیرهای استاندارد و چراغ‌های چشمک‌زن را از جمله اقداماتی که در راستای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان گیلان توسط راهداری انجام می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: نصب تابلوهای اخطاری و انتظامی، خط کشی محورها، تعریض شانه جاده‌ها و روکش آسفالت از دیگر اقداماتی است که در این راستا انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با اشاره به اینکه تاکنون برای رفع نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان 57 هزار و 600 میلیارد ریال هزینه شده است خاطرنشان کرد: رفع مشکلات 3 نقطه خطرآفرین جاده‌ای دیگر هم با پیشرفت فیزیکی 80 درصد در دست انجام است که امیدواریم تا پایان شهریور امسال به اتمام برسد.

مرادی تعامل مستمر مجموعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان با پلیس در جهت شناسایی و رفع مشکلات نقاط خطرآفرین جاده‌ای استان را مورد تأکید قرار داد و ابراز داشت: در هفته دولت امسال راهداری گیلان در مجموع 46 پروژه را با اعتباری معادل 247 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رساند.

انتهای پیام/614/ ع

R7877/P1494/S6,71/CT1 بیشتر بخوانید... آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل بسیار نگران کننده است تصادف خونین در محور تربت جام / ۲ نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند+تصویر ۵۷ درصد فوت‌شدگان تصادفات درون‌شهری قم راکبان موتورسوار هستند قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... آمار تصادفات در محورهای مواصلاتی شمال استان اردبیل بسیار نگران کننده است تصادف خونین در محور تربت جام / ۲ نفر کشته و ۶ نفر مصدوم شدند+تصویر ۵۷ درصد فوت‌شدگان تصادفات درون‌شهری قم راکبان موتورسوار هستند پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۲ گزارش| شور و شعور حسینی در ایران / مدیحه‌سرایی مداحان در مقابل منازل شهدا و کوچه‌ها ‌‌/ عزاداری سیدالشهدا(ع) تعطیل‌شدنی نیست + تصاویر ۳ گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ ۴ گزارش| بازی عطاری‌ها با جان مردم /‌ قیمت‌های نجومی برای تجویز‌‌ داروی "کرونا" ۵ عضو کمیسیون آموزش مجلس: ضعف زیرساخت‌های اینترنتی کشور تداوم تدریس آنلاین را دچار چالش می‌کند ۶ امتحانات پایه نهم و دوازدهم در کاشان حضوری برگزار می‌شود ۷ معاون استاندار تهران: اتصال آب ۱۶ روستای شهرستان ری به آب شرب تهران محقق شد ۸ وضعیت نیروی متخصص بخش بهداشت و درمان سیستان و بلوچستان هنوز ایده‌آل نیست مهمترین اخبار استانها فرمانده نیروی زمینی ارتش: به آمادگی بی‌نظیری در رزم زمینی رسیده‌ایم / پوزه هر نوع تهدیدی را در کسری از زمان درهم می‌‌پیچیم اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند جانشین فرمانده ناجا: قرارگاه مبارزه با اراذل و اوباش در سراسر کشور افتتاح شد / ‌در صحنه با مخلان امنیت ‌برخورد خواهیم کرد گزارش ویدئویی|چرا کوفیان در واقعه کربلا نتوانستند دوست را از دشمن تشخیص دهند؟ مهمترین اخبار تسنیم روحانی:‌ شکست‌های اخیر آمریکا نتیجه مقاومت و ایستادگی ملت ایران است اختصاصی| تخلیه ۳.۳میلیون تن کالای اساسی در بنادر کشور/ ۱۵ فروند کشتی حامل کالاهای اساسی منتظر ورود به بنادرند عملیات مشترک روسیه ــ سوریه برای پاکسازی منطقه "الصحراء البیضاء" سند اعطای حجمی آب به استان‌ها ابلاغ شد/ اجرای ۱۰ طرح پایلوت سیستم‌های هوشمند آبیاری در کشور مخالفت دوباره چین با فعال‌کردن مکانیزم ماشه: درخواست آمریکا غیرقانونی و غیرمنطقی است درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان راه های روستایی مجموعه راهداری استان گیلان رفع نقاط راه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۸۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام

سید زاهدین چشمه‌خاور مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام اظهار کرد: این اقدام که در راستای ارتقای ایمنی تردد و کاهش تصادفات انجام شده، گامی مهم در جهت بهبود زیرساخت‌های حمل و نقل استان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اهمیت خط‌کشی و نقوش ترافیکی در جاده‌ها، افزود: این امر نقش مهمی در کاهش حوادث، تسهیل سفر‌های برون‌شهری و انتقال پیام‌های اطلاعاتی، هشداری و بصری به رانندگان دارد.

چشمه خاور عنوان کرد: اقدامات اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام در خط‌کشی جاده‌ها، نشان‌دهنده تعهد این اداره کل به ارتقای ایمنی و کیفیت تردد در جاده‌های استان است و این اقدامات بدون شک در کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای و همچنین رفاه حال زائران و مسافران عبوری از این استان موثر خواهد بود.

وی با اشاره به اقدامات این اداره کل در سال گذشته یادآور شد: در این بازه زمانی نزدیک به ۴۹/۸ کیلومتر روشنایی تونل‌ها، ۱۹۵ چراغ چشمک زن، ۸۰ هزار و ۱۱۶ عدد نصب تابلو و علائم ایمنی انجام شده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ایلام ادامه داد: نصب ۲ هزار و ۲۰۰ مترمربع تابلو اطلاعاتی، ۹ برج نوری و ۱۱۸ عدد ایمن سازی سر گاردریل پل و دماغه طی سال گذشته در سطح راه‌های استان انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • ایمنی جاده جلفا به سیه رود با حذف پیچ های خطرناک تأمین می شود
  • اینفوگرافیک | پروژه های فعال راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مرکزی در هفته آخر فروردین ماه ۱۴۰۳
  • حذف پیچ‌های خطرناک محور جلفا به سیه‌رود
  • حذف ۷ نقطه پر تصادف جاده‌ای استان بوشهر
  • حذف پیچ های خطرناک جاده جلفا به سیه‌رود
  • گلایه اصفهانی‌ها از پرحادثه و خطرآفرین بودن خیابان اصلی محله گورت + فیلم
  • تکمیل طرح های راهداری مرکزی نیازمند ۸۶۰ میلیارد تومان اعتبار است
  • آغاز ۵۶ پروژه عمرانی در جاده‌های استان مرکزی
  • آماده باش ۴۸ تیم راهداری خراسان جنوبی برای سیلاب
  • خط کشی بیش از ۴ هزار کیلومتر از راه‌های استان ایلام