Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رویداد24»
2024-04-20@02:51:12 GMT

پاسخ حقوقی ایران به تهدیدهای برجامی آمریکا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۰۹۹۹۶۳

پاسخ حقوقی ایران به تهدیدهای برجامی آمریکا

رویداد۲۴ لعیا جنیدی در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این پرسش که واکنش ایران به تحرکات آمریکا برای تحریم مجدد چیست، اظهار کرد: ما استدلال‌های روشنی داریم، استدلال آیینی و شکلی ما این است که اگر می‌خواهیم به توافقی استناد کنیم باید اول به آن متعهد باشیم یا در آن عضویت داشته باشیم یا طرف فعال باشیم که آمریکا چنین موقعیتی در برابر برجام ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جنیدی تاکید کرد: حتی اگر هم فرض کنیم طرفی مشارکت‌کننده باشد که آمریکا نیست، مطابق مواد ۱۰ و ۱۱ قطعنامه ۲۲۳۱ که مستند خود آمریکاست، کسی می‌تواند این مساله را به شورای امنیت ببرد که خودش سند برجام را رعایت کرده باشد.

وی یادآور شد: ایرادات ماهوی هم از جمله این است که اگر قرار است تحریم‌ها برگردد ما باید تا زمانی که آمریکا از برجام خارج می‌شد، ما برجام را نقض کرده باشیم در حالی که تا یک سال بعد از آن، تأییدات سازمان ملل را درباره رعایت همه جوانب برجام را داشته‌ایم و پس از آن هم خروج تدریجی ما نقض قرارداد برجام نیست و در جهت اعمال حق ما ذیل ماده ۳۶ برجام است.

بیشتر بخوانید: ادعای تازه پمپئو درباره بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: ما از شورای امنیت باید توقع داشته باشیم که تفسیر منطقی را مبنای کار قرار دهد و شورای امنیت می‌تواند از گردش این اخطاریه جلوگیری کند.

جنیدی در پاسخ به این پرسش که معاونت حقوقی برای دریافت مطالبات ایران از کشورهای مختلف چه اقداماتی انجام داده نیز گفت: تیمی متشکل از تمام بخش‌های حقوقی مختلف در حال بررسی تمام راه‌حل‌ها در این زمینه است و همزمان به طرف مقابل توجه داده شده که زمینه‌های اقدام حقوقی در حال انجام است و انها هم تلاش کرده که به دلیل تذکرات ما، همکاری‌هایی از سوی یکی‌دوتا از کشورها آغاز شده است.

وی افزود: پیشنهاداتی هم ارائه دادند که ما به ازای این مبالغ، نیازهایی که هست تا حدی تامین کنند. اگر پیشرفت‌ها در حدی که می‌خواهیم نباشد اقدامات حقوقی در حدی که می‌تواند تاثیرگذار باشد حتماً انجام می‌شود.

منبع: ایسنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 تحریم های آمریکا علیه ایران تحریم ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۰۹۹۹۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به اتفاق صبح امروز در اصفهان گفت: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است.

به گزارش جماران، شهریار حیدری، عضو کمیسیون امنیت ملی درباره حادثه امروز در اصفهان گفت: ریزپرنده‌ها همیشه در بعضی مناطق وجود داشته است؛ از جمله در نوار مرزی ما که در سال‌های گذشته شاهد اتفاقاتی در این راستا بودیم. طبیعتا رژیم صهیونیستی به دنبال جاسوسی در منطقه خاورمیانه و آسیا بوده است. کشور‌های مختلفی این کار را انجام می‌دهند. این ریزپرنده‌ها همیشه بوده اند و به پرواز درآوردن آن‌ها برای کار‌های اطلاعاتی و جاسوسی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: اگر عملیاتی از سوی آن‌ها صورت بگیرد، مردم مشاهده می‌کنند در حالیکه امروز اتفاقی نیافتاد و صبح امروز نیز پرواز‌های کشور به حالت عادی برگشته است. اما این نشانه‌ای از تهدید در آسمان کشور است که اسرائیل در صدد آن است با اجماع سازی بین‌المللی علیه ما انجام دهد. بعید می‌دانم زین پس اسراییل بخواهد کار عملیاتی انجام دهد.

حیدری در خصوص تهدید‌های اسرائیل و در پی آن که با مخالفت‌های آمریکا رو به رو است، گفت: سیاست آمریکا یکی به نعل و یکی به میخ است. آمریکا می‌گوید نه، اما اسرائیل جنگ روانی انجام می‌دهد. یک سیاست تقسیم شده بین اسرائیل و آمریکا است که با هم انجام می‌دهند. نباید تفکیکی بین سیاست‌های پنهانی این دو قائل شویم. آمریکا می‌داند اگر اسرائیل کاری انجام دهد موفق نخواهد شد و از عواقب پاسخ این می‌ترسند. اگر کاری نکرد هم می‌گوید آمریکا پادرمیانی کرده است. در کل این دو با هم هماهنگ هستند.

نماینده مردم سرپل ذهاب تاکید کرد: ایران در صورت هرگونه اقدامی که از سوی اسرائیل شکل بگیرد پاسخ خواهد داد. ایران از یکسری تجهیزات ابتدایی استفاده کرد و از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها در این عملیات استفاده نشد؛ لذا عملیات ایران بیشتر در پاسخ به تحرکات گذشته بود که در همان سطح پاسخ داده شد، اما اگر اقدامی انجام دهد پاسخ ایران بسیار کوبنده‌تر خواهد بود و دیگر لازم نخواهد بود که اسرائیل به دروغ و فرافکنی بپردازد و مناقشه کند که موشک‌ها اصابت کرد یا نکرد! این را آن‌ها می‌دانند که چقدر و تا چه اندازه به اهدافشان خورده است. اصلا بنا نبود عملیات جمهوری اسلامی آسیبی به مردم برساند، بلکه قرار بود به یکسری پایگاه‌ها و تاسیساتی که از قبل شناسایی شدند آسیب برسانند که این اقدام نیز صورت گرفت.

حیدری اضافه کرد: بحث ریز پرنده‌ها همیشه در آسمان ما وجود داشته است. اگر هدف، جزو مراکز عملیاتی بوده باشد باید مشخص شود که آیا خسارتی وارد شده است یا نه که تا این لحظه هیچ اتفاقی صورت نگرفته است. ولی ممکن است ریزپرنده‌های شناسایی بوده باشند که توسط اسرائیل و آمریکا پرواز داده می‌شوند. البته ما نیز همین قدرت را داریم که اگر لازم باشد انجام می‌دهیم.

وی در پایان افزود: آن‌ها هر گونه اقدامی کنند بلافاصله پاسخ خواهیم داد.

دیگر خبرها

  • اسرائیل به دنبال جاسوسی بود؟
  • پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی موجب آبروی جهان اسلام شد
  • ما پیش از عملیات، به آمریکا اعلام کردیم که حمله ایران قطعی است
  • پیامدهای تقابل نظامی اسرائیل و ایران
  • واکنش جدید آمریکا و اروپا در واکنش به پاسخ موشکی ایران
  • رییس کمیسیون حقوقی مجلس: ایرادات لایحه حجاب را برطرف کردیم، ببینیم شورای نگهبان چه کار می‌کند/ طرح نور نیروی انتظامی جدا از قانون مجلس است
  • معاون حقوقی رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با قدس: تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • تحریم جدید از سوی اروپا بی‌پاسخ نمی‌ماند
  • اسلامی: اگر آژانس به تعهدات برجامی خود عمل کند ما هم متعهدیم
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران