Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@23:43:09 GMT

نوآورترین استارتاپ های گردشگری دنیا

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۰۴۶

نوآورترین استارتاپ های گردشگری دنیا

به گزارش فردا، در همین راستا طی 30 سال اخیر استارت آپ های زیادی در حوزه گردشگری شروع به فعالیت کردند و در بازار داغ رقابت هرروز خدمات تازه ای را در زمینه خرید آنلاین بلیط هواپیما ، رزرو هتل و …در اختیار مسافران قرار دادند که با استقبال بی نظیری مواجه شد. برخی از این استارتاپ ها با فعالیت و نوآوری مداوم هم گستره خدمات خود را توسعه دادند، هم خدمات نوینی پایه گذاری کردند و هم مرحله به مرحله راحتی بیشتری برای کاربران به ارمغان آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه برخی از این استارتاپ ها که در زمره ی نوآورترین استارتاپ های گردشگری دنیا به شمار می روند را معرفی می کنیم.

ایربی ان بی (Airbnb)

این استارت آپ که در اواخر سال 2007 راه اندازی شد در حوزه رزرو محل اقامت فعالیت می کند. در واقع Airbnb واسطه ای بین صاحبان ملک و گردشگران است. ایربی ان بی با آنلاین کردن و لیست کردن اقامتگاه های مردمی نه تنها کار مسافران را برای رزرو اقامتگاه راحت تر کرد بلکه هزینه های آن ها را نیز کاهش داد. از طرف دیگر هم به صاحبان اقامتگاه ها کمک کرد تا بیشتر و راحت تر برای منازل و اقامتگاه خود مسافر پیدا کنند و درآمد خود را افزایش دهند.

کایاک (Kayak)

استارت آپ کایاک که از زیر مجموعه های گروه بوکینگ دات کام است یکی از اولین متاسرچ های گردشگری دنیا بود که در سال 2004 شروع به کار کرد. کایاک با اتصال به تعداد زیادی از وبسایت های فروش بلیط و ایرلاین های دنیا امکان مشاهده و جستجوی عمده ی پروازهای دنیا را ایجاد کرده است. همچنین در کایاک می توانید قیمت های یک پرواز را از سایت های مختلف در کنار هم مشاهده کرده و ارزان ترین گزینه را انتخاب کنید.

هاپر((Hopper

استارت آپ هاپر در سال 2006 در کشور کانادا راه اندازی شد . این استارت آپ با بررسی روزانه میلیون ها بلیط و با استفاده از فناوری و الگوهای مختلف، پیش بینی هایی را در رابطه با قیمت بلیط هواپیما انجام می دهد و به شخص اعلام می کند که چه وقتی برای تهیه بلیط اقدام کند و هنگامی که قیمت بلیط به کمترین حد خود رسید، به مسافر اطلاع می دهد. به این ترتیب هاپر در کاهش هزینه های سفر نقش بسزایی دارد.

در ایران نیز با توجه به گسترش نیاز به خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل، استارت آپ های زیادی در این حوزه شروع به فعالیت کردند که برخی از آنها در کنار این خدمات دست به خلاقیت و نوآوری در این عرصه زدند و از آنجایی که هزینه های سفر دغدغه بسیاری از مردم در سراسر جهان است استارتاپ چمدون در ایران برای اولین بار و به عنوان پیشگام خدمت رسانی در این حوزه از سال 97 شروع به فعالیت کرد

چمدون ((chamedoon.com

پیش بینی قیمت بلیط هواپیما، سایت چمدون

این استارت آپ ایرانی در کنار فروش آنلاین بلیط هواپیما و رزرو هتل ، قیمت بلیط هواپیما برای مقاصد مختلف داخلی را با استفاده از هوش مصنوعی پیش بینی می کند و به مسافر اطلاع می دهد چه زمانی برای خرید بلیط هواپیما اقدام کند . در واقع شما در سایت چمدون با انتخاب مقصد و تاریخ مورد نظر خود در کنار لیست بلیط ایرلاین های مختلف ،باکس پیش بینی قیمت چمدون را خواهید دید که به شما میگوید برای خرید بلیط ارزان تر بهتر است صبر کنید یا اینکه در روزهای آتی قیمت بلیط هواپیما بالاتر می رود و بهتر است همین حالا اقدام به خرید بلیط کنید.

همچنین مثل هاپر شما می توانید گزینه پیگیری قیمت را برای اطلاع از کاهش قیمت انتخاب کنید اما برخلاف هاپر در چمدون قیمت هدف توسط شما تعیین می شود. چمدون بر اساس قیمت درخواستی شما تغییرات قیمت را تا حدود یک روز مانده به سفر لحظه به لحظه رصد کرده و اطلاع رسانی می کند. اما آنچه این استارت آپ را از رقیبان داخلی و خارجی خود متمایز کرده گزینه رزرو اتوماتیک است . مثلا فرض کنید قصد خرید بلیط هواپیما تهران مشهد را داشته باشید و بر اساس تجربه خود یا نظر چمدون فکر میکنید بلیط ارزان تر خواهد شد،  می توانید قیمت مد نظر خود را تعیین کرده و با انتخاب گزینه رزرو اتوماتیک همه چیز را به چمدون بسپارید تا زمانی که قیمت بلیط هواپیما به قیمت مد نظر شما رسید به طور اتوماتیک بلیط هواپیما را برای شما خریداری کند. مثل پیگیری قیمت بلیط در این حالت هم قیمت ها لحظه به لحظه رصد می شوند و به محض موجود شدن قیمت درخواستی شما یا کمتر از آن ربات خرید اتوماتیک چمدون، بلیط را برای شما رزرو می کند.

خرید اتوماتیک بلیط هواپیما، چمدون

در واقع چمدون به عنوان یکی از نوآورترین استارت آپ های ایرانی سعی دارد با کاهش هزینه های سفر به شما کمک کند تا بیشتر و بهتر سفرکنید .

 

منبع: فردا

کلیدواژه: بلیط هواپیما رزرو هتل قیمت بلیط هواپیما استارت آپ استارتاپ ها پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۰۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟

ایتنا - طبق گزارش جدیدی از شرکت آموزشی بریتانیایی «آکادمی دانش»، پاریس به عنوان بهترین شهر برای راه‌اندازی استارت‌آپ شناخته شد و مادرید و بارسلونا با اختلاف کمی در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.
شهرهای مختلف در این رتبه‌بندی بر اساس معیارهایی مانند تعداد فضاهای اداری موجود، قیمت اجاره، نزدیکی به دانشگاه‌های برترِ اروپا، سرعت اینترنت (مگابیت بر ثانیه) و موارد دیگر، امتیازبندی شده‌اند. این گزارش پیشینه قوانین و مقررات، بروکراسی اداری و مالیات را در نظر نگرفته است. 

آیا فرانسه و اسپانیا بهترین مکان‌ها برای استارت‌آپ‌ها هستند؟
فرانسه با داشتن دو شهر در بین پنج شهر برتر، عملکرد بسیار خوبی در این رتبه‌بندی داشته است. البته دو شهر مادرید و بارسلونا هم در ۵ شهر برتر لیست قرار دارند. لندن در رتبه چهارم قرار دارد.

طبق گزارش، پاریس که خانه برخی از بهترین دانشگاه‌ها و محیط‌های اداری اروپا است، از «حمایت دولت‌ها و یک اکوسیستم استارت‌آپی به خوبی توسعه‌یافته» برخوردار است.

لیون، سومین شهر بزرگ و همچنین قطب مهم دانشگاهی فرانسه، به لطف داشتن یکی از سریع‌ترین سرعت‌های اینترنت در اروپا، به عنوان پنجمین مکان ایده‌آل برای راه‌اندازی کسب‌وکار رتبه‌بندی شده است.

مادرید، پایتخت اسپانیا، به دلیل سرعت اینترنت بالا و تعداد فضاهای اداری در دسترس، رتبه بالایی کسب کرده است. بارسلونا، دیگر شهر اسپانیایی در میان سه شهر برتر، طی ده سال گذشته به عنوان بزرگترین قطب فناوری در جنوب اروپا شهرت یافته است.

لندن، به‌عنوان یک مرکز مالی با مزایای دیگر، بیشترین تمرکز بر روی شتاب‌دهنده‌های کسب و کارها (incubators) را دارد. لندن همچنین به داشتن بالاترین تعداد دانشگاه در بین ۲۵۰ دانشگاه برتر اروپا و فضاهای اداری فراوان (البته در صورتی که توان مالی اجاره‌شان را داشته باشید) می‌بالد.

طبق گزارش، پایتخت بریتانیا بیشترین تعداد دفاتر و همچنین بالاترین اجاره‌بها را دارد، این در حالی است که اینترنت در لیون سریع‌ترین، حمل و نقل عمومی در پاریس در دسترس‌ترین و بالاترین میانگین امتیاز دانشگاهی در منچستر بریتانیا وجود دارد.

تالویر ساندو از آکادمی علوم می‌گوید: «انتخاب مکان مناسب ضروری است، شما باید محیط اطراف خود را به عنوان یک عامل کلیدی در موفقیت در نظر بگیرید.» او ادامه داد:‌ «داشتن یک دفتر مرکزی یا فضای کاری مشترک برای تیم شما می‌تواند در ایجاد رفاقت، کار گروهی و موفقیت ضروری باشد. سرعت و قابلیت اطمینان پهنای باند، عامل دیگری است که در اداره یک کسب‌وکار بسیار مهم است، زیرا نظارت بر وب‌سایت و رسانه‌های اجتماعی در مراحل اولیه ساخت کسب‌وکار و ایجاد آگاهی از برند بسیار حیاتی است.»

دیگر خبرها

  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • فارس در صدر پر بازدید‌های موزه‌های کشور
  • نرخ پایین بلیت موزه‌های ایران در مقایسه با قیمت‌های جهانی
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی زنان در سال جدید
  • استارت تیم ملی هاکی سالنی بانوان در سال جدید
  • امیدواری پیروانی به تکرار اتفاقات سال نو
  • کدام شهرهای اروپا برای راه‌اندازی استارت‌آپ بهترین هستند؟
  • (تصاویر) ساخت اولین شهربازی دنیا با الهام از انیمه Dragon Ball در عربستان
  • ایران رتبه ۹ تولید تخم مرغ در دنیا را داراست
  • چطور از آخرین تغییرات قیمت بلیط تورنتو مطلع شویم؟