Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@21:09:44 GMT

استاندار خراسان شمالی: مدیران از تهران پول بیاورند

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۰۸۶

استاندار خراسان شمالی: مدیران از تهران پول بیاورند

محمدعلی شجاعی روز چهارشنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان اظهار داشت: بارها از مدیران استان درخواست و تاکید شده است که برای جذب اعتبارات مازاد وزارتخانه ها به استان تلاش کنند و از این پس اقدامات مدیران باید گزارش شود.

وی تصریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان، موظف است هر سه ماه، عملکرد مدیران استان را در زمینه جذب اعتبارات مازاد بر اعتبار استانی و ملی گزارش دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خطاب به مدیران اظهار داشت: مگر کمبود اعتبار ندارید، وقتی را برای حضور در تهران و چانه زنی، سماجت و پیگیری برای جذب اعتبار از تهران، اختصاص دهید، در استان اعتباری نیست که بتوان کار زیادی انجام داد، باید به فکر جذب اعتبار مازاد از تهران باشید.

شجاعی گفت: بعضا در وزارتخانه ها اعتباراتی وجود دارد که بخش زیادی از آن توزیع نمی شود، این ظرفیتی است که با سماجت و لجاجت مدیران، می تواند به جذب اعتبار انجامیده و بخشی از نیاز استان را برآورده سازد.

اعتبار مدیران کم‌کار در حساب دستگاه های پرتلاش  

وی خاطرنشان کرد: مدیرانی که بتوانند مازاد بر اعتبارات استانی و ملی، اعتباری از تهران جذب کنند، به عنوان تشویقی از دریافت بخشی از اعتبارات دستگاه های اجرایی کمکار در این زمینه نیز بهره مند خواهند شد.

استاندار خراسان شمالی در ادامه با ابراز ناخرسندی از سهم اندک بخش خصوصی در انجام طرح ها و کارها گفت: برای توسعه و پیشرفت، گزیری جز ورود بخش خصوصی نیست، متاسفانه در این استان، در زمینه ورود بخش خصوصی وضعیت خوبی نداریم.

سهم بخش خصوصی از آموزش تنها ۱۲ درصد

شجاعی با اشاره به اینکه تنها ۱۲ درصد از دانش آموزان استان در مدارس غیردولتی جذب شده اند، بر لزوم کمک به توسعه مدارس غیردولتی تاکید کرد و گفت: در این زمینه، چند هکتار زمین تامین شده است که با قیمت کارشناسی مناسب، برای واگذاری به بخش خصوصی مشخص شده است.

وی با اشاره به همکاری قرارگاه خاتم الانبیا (ص) در اجرای پروژه های استان گفت: این قرارگاه در ۲۵ استان کشور حضور یافته و در حوزه عمران ورود پیدا کرده است اما خراسان شمالی از آن بی بهره بوده که اخیرا با پیگیری های انجام شده، قرار است اقدامات خوبی در استان به وسیله این قرارگاه انجام شود.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به اختصاص ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار در سفر سال گذشته معاون علمی و فناوری رییس جمهوری به استان، گفت: با پیگیری های انجام شده، امسال ۵۰۰ میلیارد ریال دیگر، به این منابع افزوده می شود.

معاون توسعه و منابع استاندار خراسان شمالی هم در این نشست با اشاره به محروم ماندن برخی از دانش آموزان از آموزش در فضای مجازی و شبکه شاد گفت: به علت فراهم نبودن بستر مناسب، پارسال برخی از دانش آموزان نتوانستند در برنامه شبکه شاد حضور یابند اما امسال تلاش داریم تا مشکلات برطرف شود.

علی بیگ زاده اظهار داشت: امسال، آموزش به دانش آموزان در سه وضعیت کرونایی قرمز، نارنجی و سفید، به صورت مجازی، نیمه حضوری و یا حضوری خواهد بود.

هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال تسهیلات برای ساخت مدارس غیردولتی

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خراسان شمالی هم گفت: ۸۰ نفر از موسسان مدارس غیردولتی در استان متقاضی کمک برای ساخت مدرسه شده اند.

حسن پارسی پور اظهار داشت: میزان اعتبار مورد نیاز برای پرداخت تسهیلات،  هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال است.  

تامین زمین برای ساخت مدرسه غیردولتی 

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی هم در این زمینه گفت: ۸۴ مدرسه غیردولتی استان، در فضای استیجاری و ۲۵ مدرسه در فضای ملکی است و فضاهای این مدارس عمدتا در بناهای مسکونی شکل گرفته است.

عباس سعیدی درباره میزان جذب دانش آموزان در مدارس غیردولتی استان، اظهار داشت: در بجنورد ۱۵ درصد، اسفراین ۱۴ درصد و در شیروان ۱۲ درصد از دانش آموزان در مدارس غیردولتی تحصیل می کنند.

وی درباره تامین زمین برای ساخت مدارس توسط بخش خصوصی، گفت: شهرداری ها و اداره کل راه و شهرسازی استان، ۱۸ قطعه زمین در سه شهرستان، با کاربری آموزشی تعیین و معرفی کرده اند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی تصریح کرد: برای ایجاد مدارس غیردولتی در بجنورد ۶ قطعه به مساحت بیش از ۲۳ هزار مترمربع، در اسفراین یک قطعه به مساحت ۹۴۸ مترمربع و شیروان ۱۱ قطعه به مساحت بیش از ۳۲ هزار مترمربع پیشنهاد شده است.

استاندار خراسان شمالی در این نشست، از محبوبه وحدانی، دارنده رتبه نخست کشور در کنکور دکتری، قدردانی کرد و با دعوت وی، این نخبه اهل روستای «قلی» شهرستان جاجرم، به عضویت مجمع نخبگان خراسان شمالی درآمد.

اعضای شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی در این نشست، سند علمی، فناوری و نوآوری استان را مصوب کردند.

برچسب‌ها بجنورد استانداری خراسان شمالی  محمدعلی شجاعی خراسان شمالی اعتبارات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی اعتبارات بجنورد استانداری خراسان شمالی محمدعلی شجاعی خراسان شمالی اعتبارات استاندار خراسان شمالی خراسان شمالی مدارس غیردولتی دانش آموزان میلیارد ریال برنامه ریزی جذب اعتبار بخش خصوصی برای ساخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۰۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد محمودزاده در نشست جمع رؤسای ادارات مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و نام حضرت امام خمینی (ره)، شهدای والامقام انقلاب اسلامی، شهدای کنسولگری جمهوری اسلامی ایران، شهدای جبهه مقاومت، یاد و خاطره سردار شهید زاهدی و سردار شهید سلیمانی، شهدای والامقام فرهنگی و دانش‌آموز، اظهار داشت: امسال، شروع سال جدید با ایام ماه مبارک رمضان تقارن پیدا کرد و امیدواریم این روزها و امسال سال رسیدن به موفقیت‌های زیادی برای همه شما عزیزان باشد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون برای رهبر معظم انقلاب اضافه کرد: امسال به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است. این نام‌گذاری بر اساس نیاز کشور صورت گرفته است و باید در مجموعه‌های مختلف و حوزه‌های متفاوت از آن بهره گرفت. آموزش و پرورش هم باید به صورت مستقیم و غیرمستقیم در این زمینه تأثیرگذاری خود را داشته باشد. نقش مرجعیتی و آگاهی‌رسانی و تبیین این موضوع بر عهده وزارت آموزش و پرورش است. باید این فرهنگ‌سازی در افکار عمومی شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه بیشترین، بهترین و مهمترین تولید در همه نظامات، تربیت نیروی انسانی است، گفت: مهمترین سرمایه کشور که در همه اسناد بالادستی به آن اشاره شده، سرمایه نیروی انسانی است. تولید این سرمایه در داخل آموزش و پرورش صورت می‌گیرد. امروز حدود ۱۷ میلیون دانش‌آموز برای این تربیت می‌شوند که چرخ‌های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی را به حرکت دربیاورند. حفظ و گسترش دستاوردها توسط این افراد صورت می‌گیرد.

محمودزاده تصریح کرد: آموزش و پرورش از سال‌های گذشته جهت‌گیری‌هایی را شروع کرده که امسال باید به نتیجه برسد. همه برنامه‌ریزی‌ها برای تحقق و اجرای سند تحول بنیادین، برای مرجعیت معلم و مرجعیت کتاب درسی است.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت شوراهای آموزش و پرورش بیشترین بهره‌مندی را امسال داشته باشیم گفت: در جلسه‌ای که امسال در ابتدای سال رئیس جمهور در جمع مدیران ارشد صحبت می‌کردند، نگاه به ظرفیت آموزش و پرورش خیلی مهم بود به این صورت که به وضع مطلوب دست پیدا کنیم. ایشان به تسهیل و تسریع کار مردم و تکریم مردم تاکید داشتند و باید رضایت مردم جلب شود. همچنین باید تبیین کارها به خوبی صورت بگیرد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی از قدردانی وزیر آموزش و پرورش از فعالیت‌های سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی خبر داد و گفت: وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید بر همکاری و بکارگیری معاون پرورشی در مدرس غیردولتی، انسجام و همکاری در درون وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت و نظارت داشتند. این‌ها از توصیه‌های مهم وزیر آموزش و پرورش است که باید محقق شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید کرد: تلاش ما در سازمان باید سازنده باشد.

کد خبر 6080634

دیگر خبرها

  • قانون اصلاح قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی منتشر شد
  • ایجاد مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • تدوین طرح مدرسه مجازی بزرگسالان برای کاهش تنوع مدارس
  • سند تحقق شعار سال تا یک ماه آینده تدوین شود
  • آیین‌نامه‌های شورا‌های عالی آموزش و پرورش استان‌ها بازنگری می‌شوند
  • شورای فعالان تربیتی در خراسان شمالی تشکیل شود
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • اردو‌های دانش آموزی باید در اولویت فعالیت‌های مدارس باشد 
  • تدوین طرح مدرسه مجازی در راستای کاهش تنوع مدارس
  • ضرورت بکارگیری معاون پرورشی در مدارس غیردولتی