Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آنا»
2024-04-18@22:14:07 GMT

فروش 57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق تا پایان مردادماه

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۰۲۶۳

فروش 57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق تا پایان مردادماه

در 12 دوره حراج هفتگی تا پایان مردادماه 1399، در مجموع 57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج (از طریق بورس) خریداری شد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری آنا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، این بانک مانند بسیاری از بانک‌های مرکزی، در راستای کاهش هزینه‌های معاملاتی، تسهیل دسترسی بانک‌ها و موسسات مالی غیر‌بانکی به اوراق بدهی دولتی و نیز اتکای تامین مالی دولت از محل فروش اوراق بهادار، از روز سه‌شنبه 13 خرداد ماه سال جاری نسبت به فروش هفتگی اوراق بدهی دولتی به روش حراج با سررسید‌ها و کوپن‌های سود مختلف در دوره هفتگی اقدام کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در 12 دوره حراج هفتگی تا پایان مردادماه 1399، در مجموع 57 هزار و 310 میلیارد تومان اوراق بدهی دولتی توسط بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی از طریق فرآیند حراج و خارج از حراج (از طریق بورس) خریداری شد. مجموع سفارش‌های بانک‌ها و موسسات مالی غیربانکی نیز در این 12 دوره حدود 125 هزار و 10 میلیارد تومان بوده است.

در دوازده حراج برگزار شده بانک‌ها 69 درصد، صندوق‌ها و نهادهای مالی 4 درصد و سایر سرمایه‌گذاران 27 درصد اوراق را خریداری کردند.

انتهای پیام/4141

منبع: آنا

کلیدواژه: بانک مرکزی اوراق بدهی فروش اوراق بانک ها و موسسات مالی اوراق بدهی دولتی میلیارد تومان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۰۲۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیریت ارتباطات مرکز مبادله ایران، «علی سعیدی» مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران در ادامه ارائه گزارش‌های تأمین ارز و معاملات طلای این مرکز گفت: ۴۵۸ میلیون دلار ارز جهت واردات کالاهای اساسی و دارو تأمین شد. کالاهای تجاری و بازرگانی نیز ۱۲۶۹ میلیون دلار را به خود اختصاص داد و این رقم برای واردات در مقابل صادرات عدد ۴۵۶ میلیون دلار را نشان می‌دهد. تأمین ارز گروه خدمات نیز ۸۵ میلیون دلار بوده است.


مدیرعامل مرکز مبادله ارز و طلای ایران با بیان اینکه در مجموع یک میلیارد و ۷۲۵ میلیون دلار ارز صنایع تأمین شده است، تشریح کرد: تأمین ارز صنایع به دو صورت نیمایی و توافقی بوده است. صنایع حمل و نقل و خودرو به ترتیب ۲۹۰ و ۱۵۳ میلیون دلار ارز نیمایی و توافقی دریافت کردند. همچنین، تأمین ارز نیمایی «صنایع تجهیزات برق و الکترونیک»، «صنایع معدنی»، «ماشین آلات و تجهیزات تولید» و «منسوجات» به ترتیب معادل ۹۹، ۸۲، ۵۶ و ۱۱۳ میلیون دلار صورت گرفته است؛ این گروه‌های صنایع همچنین به ترتیب، ۲۴، ۱۰۰، ۷۲ و یک میلیون دلار ارز توافقی یا واردات در مقابل صادرات دریافت کرده‌اند. علاوه بر این گروه‌ها، ۶۲۹ میلیون دلار ارز نیمایی و ۱۰۶ میلیون دلار ارز واردات در مقابل صادرات به سایر صنایع اختصاص داده شده است.

«سعیدی» در ادامه با اشاره به تداوم معاملات شمش و سکه طلا در بازار طلای مرکز مبادله ایران، گفت: طی ۱۷ حراج شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران، ۲۲۰۹ قطعه شمش یک کیلوگرمی با عیار ۹۹۵ در هزار مورد معامله قرار گرفت.
وی در خصوص آمار معاملات سکه تشریح کرد: تاکنون و در مجموع ۱۰ حراج برگزار شده جمعاً ۱۱۷ هزار و ۷۴۲ قطعه انواع سکه طلا به متقاضیان حراج تخصیص داده شده است. در آخرین حراج غیرحضوری این مرکز، ۱۰ هزار و ۳۴۳ نفر شرکت کردند و ۲۹ هزار و ۳۸۶ قطعه سکه ثبت سفارش کردند؛ در پایان حراج، ۷۲۱۸ قطعه سکه به متقاضیان تخصیص داده شد. میانگین قیمت ربع سکه، نیم سکه و تمام سکه در دهمین حراج سکه طلای مرکز مبادله ایران به ترتیب ۱۴ میلیون و ۱۱۶ هزار تومان، ۲۳ میلیون و ۶۴۴ هزار تومان و ۴۱ میلیون و ۶۸ هزار تومان ثبت شده است.

کد خبر 6080219 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • فروش ۳ میلیارد دلار اوراق خزانه در اسرائیل در پی جنگ غزه
  • هشدار صندوق بین المللی پول درباره بدهی دولت آمریکا
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه درباره خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی‌ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • آخرین خبر از واگذاری سرخابی ها/ رد یک شایعه در مورد خریدار استقلال و تسویه بدهی ۱۵۰ میلیاردی پرسپولیس
  • اعلام جزئیات تأمین مالی زنجیره تأمین در سال ۱۴۰۳
  • تامین ۲.۲ میلیارد دلار ارز تا پایان ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • فروش ۲۵۲ کیلو در حراج امروز+قیمت
  • حراج ۳ محصول پرطرفدار ایران خودرو + جزییات
  • جزییات اولین حراج سکه در سال جدید / فروش ۷۲۱۸ قطعه سکه در دهمین حراج مرکز مبادله ایران