Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@16:44:27 GMT

کرونا ۱۲۳ مازندرانی دیگر را به دام انداخت

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۱۰۴۸

کرونا ۱۲۳ مازندرانی دیگر را به دام انداخت

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،با شناسایی ۱۲۳ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در شبانه روز گذشته، ۸۳۳ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند. بستری ۱۰۰ بیمار کرونایی جدید دکتر موسوی رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از شناسایی و بستری شدن ۱۰۰ بیمار جدید مشکوک به ویروس کووید ۱۹ در  شبانه روز گذشته در بیمارستان‌های زیر مجموعه این دانشگاه خبر داد و گفت: در این مدت ۱۳۰ نفر هم با بهبودی نسبی ترخیص شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


او با اشاره به به بستری ۶۲۴ بیمار کرونایی هم اکنون در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: ۱۷۶ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش مراقبت‌های ویژه، تحت درمان قرار دارند.

او با بیان اینکه مسافرت‌ها نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارد گفت: تجربه نشان می‌دهد که امکان تمام و کمال رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مسافرت‌ها به خصوص در وضعیت کرونایی دشوار است و بی توجهی نسبت به رعایت این پروتکل‌ها می‌تواند سرعت انتقال را افزایش دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: با این رویکرد درخواست ما از تمام مردم اقصی نقاط ایران که کم و بیش با ویروس کرونا درگیری دارند، سفر نکردن به استان مازندران به دلیل قرارگیری در وضعیت قرمز و بالا بودن آمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ است. شناسایی ۲۳ بیمار جدید کرونایی در بابل دکتر جلالی رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل هم از پذیرش و بستری ۲۳ بیمار جدید مبتلا به ویروس کرونا در ۲۴ساعت گذشته در چهار بیمارستان زیر پوشش این دانشگاه و نیز ترخیص ۳۴ بیمار با بهبودی نسبی در این مدت خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بابل شمار بیماران مبتلا به کووید ۱۹ بستری شده در بیمارستان‌های زیرمجموعه دانشگاه علوم پزشکی بابل را ۲۰۹ نفر اعلام کرد و گفت: ۴۸ بیمار با علائم تنفسی حاد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های این شهرستان بستری هستند.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کووید ۱۹ علوم پزشکی مازندران ویروس کرونا علوم پزشکی بابل رییس دانشگاه علوم پزشکی علوم پزشکی مازندران بیمار جدید کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد شریفی امروز، ۲۹ فروردین با اشاره به اینکه ۱۷ آوریل برابر با ۲۹ فروردین به عنوان روز جهانی هموفیلی نامگذاری شده است، گفت: براساس بسته‌های حمایتی ابلاغی وزارت بهداشت، خدمات مورد نیاز به بیماران هموفیلی با هدف کاهش هزینه‌های تشخیص و درمان در مرکز آموزشی درمانی شهید آیت‌الله دستغیب شیراز به عنوان تنها مرکز جامع هموفیلی دانشگاه ارایه می شود.

وی ادامه داد: ویزیت بیماران توسط پزشک فوق تخصص خون و سرطان‌شناسی، فیزیوتراپی، دندانپزشکی، تهیه و توزیع فاکتورهای انعقادی رایگان، تزریق فاکتورهای نادر انعقادی و فرآورده‌های خونی، آموزش، مشاوره و مددکاری به بیماران مبتلا به هموفیلی ارائه می‌شود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام اینکه بیشتر بیماران مبتلا به هموفیلی دارای پیشینه خانوادگی خونریزی هستند، ادامه داد: از مجموع بیماران شناسایی شده، حدود ۴۲۲ نفر به هموفیلی نوع A ، بالغ بر ۵۵ نفر به هموفیلی نوع B و حدود ۴۴۱ نفر به سایر اختلالات انعقادی مبتلا هستند.

شریفی اضافه کرد: بر همین اساس، ۶۶۷ مرد و ۲۵۱ مورد زن مبتلا به هموفیلی تاکنون در شیراز و شهرستان‌های استان فارس شناسایی شده‌اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: تغذیه سالم، ورزش منظم و مستمر، پرهیز از استرس و فشارهای روانی و رعایت شیوه نامه های بهداشتی تا حد قابل توجهی می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های خاص پیشگیری کند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • افق‌های جدید، پیش روی هاب پیوند کلیه ایران/ پذیرش بیمار از ۱۲ کشور جهان در بیمارستان فرهیختگان
  • برنامه های هفته ملی سلامت در مازندران اعلام شد
  • بهره‌برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • بهره برداری از ۷۱ طرح درمانی طی دو سال گذشته در لرستان
  • ‌شناسایی ۹۱۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در فارس
  • بهره مندی بیش از یک هزار و ۵۰۰ بیمار هموفیلی از خدمات درمانی و مراقبتی
  • افتتاح ۱۲ پروژه بهداشتی و درمانی در دولت سیزدهم در کردستان
  • بانوی مرگ مغزی به هفت بیمار زندگی دوباره بخشید
  • راه‌اندازی ٨ رشته جدید در دانشگاه علوم پزشکی کردستان