Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد جواد فدایی گفت: برای هر شغلی که در سازمان صمت ایجاد می شود حدود ۲ میلیارد تومان هزینه می شود و در بخش گردشگری این هزینه برای هر نفر حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان، پیش از ظهر امروز نشست خبری استاندار کرمان به مناسبت هفته دولت با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدجواد فدایی استاندار کرمان در این نشست اظهار کرد: در هفته دولت طرح هایی که با اعتبارات دولتی و خصوصی به بهره برداری رسیده، افتتاح شد.

وی افزود: ۳۷۷ پروژه دولتی با اعتبار هزار و ۵۹۴ میلیارد تومان در سال ۹۹ به بهره برداری رسیده در حالیکه ۵۳۱ میلیارد تومان پروژه دولتی در سال گذشته به بهره برداری رسیده، که در یک سال گذشته این فعالیت ۳ برابر شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: یکی از بهترین پروژه ها توسط برق منطقه ای در جیرفت با اعتبار ۱۷۷ میلیارد تومان و در کهنوج با اعتبار ۱۳۴ میلیارد تومان افتتاح کرده است، با استفاده از این پست ها افت فشار در جنوب تا حد زیادی حل می شود.

فدایی عنوان کرد: در بخش مسکن ۶ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در استان به بهره برداری رسیده که شامل واحدهای شهری و روستایی است.

هزینه هنگفت اشتغال زایی در سازمان صمت قابل مقایسه با بخش گردشگری نیست

وی یادآور شد: تاکنون ۳۱۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت گرفته و ۲۵۰ میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت به افراد پرداخت شده است.

استاندار کرمان بیان کرد: مشکلات زیادی خط آهن کرمان تهران در منطقه سیریز وجود داشت، حدود ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی ۸ کیلومتر هزینه شده و از سال گذشته عملیات مرمت آغاز شده است.

فدایی ابراز کرد: حدود ۸ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش خصوصی انجام شده که در بخش های مختلف به شرح زیر تقسیم بندی شده است.

وی ادامه داد: سازمان صمت استان کرمان با اعتبار ۷ هزار و ۶۲۵ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۳ هزار و ۵۵۵ نفر، بخش کشاورزی با اعتبار ۱۵۰ میلیارد تومان و اشتغال زایی ۹۴۴ نفر، بخش گردشگری با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و ۹۶ نفر اشتغال زایی، تولید انرژی با اعتبار ۱۴۹ میلیارد تومان و ۷۵ نفر تولید شغل، شامل تقسیم بندی این منابع هستند.

استاندار کرمان عنوان کرد: برای هر شغلی که در سازمان صمت ایجاد می شود حدود ۲ میلیارد تومان هزینه می شود و در بخش گردشگری این هزینه برای هر نفر حدود ۲۰۰ میلیون تومان است.

فدایی تصریح کرد: در سازمان صمت تاکنون تمرکز بر بخش های معدنی سیرجان، رفسنجان، کرمان و شهربابک بوده اما باید تلاش برای توسعه متوازن صورت گیرد.

وی افزود: به عنوان مثال باید اکتشافات و استخراج معادن در مناطق مختلف را شرکت های بزرگی همچون گل گهر سیرجان افزایش دهد.

استاندار کرمان در ارتباط با منابع بانکی استان توضیح داد: در تلاش هستیم تا منابع و مصارف بانکی در استان توسعه یابد، در سال ۹۶ منابع بانکی استان ۲۳ هزار میلیارد تومان و مصارف بانکی ۱۵ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت مصارف به منابع ۶۵ درصد بوده است.

فدایی مطرح کرد: در سال جاری منابع بانکی ۶۵ هزار میلیارد تومان بوده و مصارف بانکی ۳۹ هزار میلیارد تومان بوده و نسبت مصارف به منابع ۸۵ درصد است.

هیچ واحد تولیدی تحت تملک بانک در کرمان وجود ندارد

 استاندار کرمان در پاسخ به سوال خبرنگار راه آرمان مبنی بر فعال کردن واحدهای تولیدی که در تملک بانک ها هستند توسط بانک عامل یا سرمایه گذار جدید در استان کرمان اظهار کرد: در استان کرمان واحدی با چنین شرایط وجود ندارد.

وی افزود: بانک ها در استان کرمان هیچ واحدی را با شرایط گفته شده تحت تملک خود قرار نداده اند و اگر وجود داشته باشد با قانون اجاره به شرط تملیک مجددا به بانک بازگشته است.

فدایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری میزان در ارتباط با تعاملات استانداری و دستگاه قضای استان گفت: در این راستا شکایت هایی که از دستگاه های قضایی صورت می گیرد بد تعامل و همکاری دستگاه قضا رسیدگی و به نتیجه برسد.

وی افزود: هر مدیر و کارمندی در هر دستگاهی خلاف قانون عمل کند و یا تخلف مالی انجام شود، در صورتی که کشف شود، قطعا دستگیر و صدور حکم می شود.

استاندار کرمان بیان کرد: غالب تخلفات مالی که در دستگاه ها شکل می گیرد، در اثر ناآگاهی و اشتباهات کوچکی صورت می گیرد که در ظاهر اختلاس و تخلف مالی جلوه داده می شود.

ریشه کنی حاشیه نشینی تنها با اشتغال زایی میسر است

فدایی در ارتباط با حاشیه نشینی در شهر کرمان ابراز کرد: در شورای تامین استان در این خصوص جلسات متعددی صورت گرفته و در این خصوص ۷ راهکار ارائه شده است.

استاندار کرمان تاکید کرد: ریشه حاشیه نشینی بیکاری است و تا زمانی که اشتغال زایی توسعه پیدا نکند نمی توانیم مشکل حاشیه نشینی را برطرف کنیم.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار ایسنا جنوب کرمان مبنی بر ماندگارترین اقدام انجام شده در جنوب کرمان ابراز کرد: طرح کشاورزی قرارداری اگر به نتیجه برسد ماندگارترین اقدام می شود و در صورتی که اجرایی شود بازار کشاورزی به سامان رسیده و تعادل میان تولید و مصرف برقرار می شود.

فدایی در ارتباط با خطر جدی رودخانه شور برای شهر جیرفت گفت: اعتباراتی که برای بازسازی بستر رودخانه ها در سراسر کشور انجام می شود، اندک است و از این سهم اندک مبلغ ناچیزی به جیرفت اختصاص پیدا می کند.

استاندار کرمان در خصوص راه اندازی راه آهن جیرفت مطرح کرد: با توجه به اعتباراتی که دولت تخصیص داده، قابل اجرا نیست و نیازمند هزار میلیارد تومان هزینه است.

وزارت نیرو در صورت تعطیلی پروژه انتقال به آب هزینه های صرف شده را جبران کند

وی ادامه داد: این در حالی است که سالیانه ۱۰ میلیارد تومان برای این امر اختصاص داده می شود، از این رو راه اندازی راه آهن نیازمند مشارکت بخش خصوصی است و دولت به تنهایی قادر به انجام آن نیست.

فدایی در پاسخ به خبرنگار روزنامه پیام ما ارتباط با انتقال آب به استان کرمان توضیح داد: حدود ۲ سال وقت صرف پروژه انتقال آب از سرشاخه های هلیل شده و این پروژه ۲ سال است که تعطیل شده در حالیکه اجرای ان ۲ سال بیشتر وقت برای اجرا لازم نیست.

استاندار کرمان گفت: اگر قرار است این پروژه تعطیل شود، وزارت نیرو باید هزینه صرف شده در این پروزه را باید جبران کند.

وی افزود: صنایع فولاد مصرف آب بالایی دارند، در زرند این آب از طریق اجرای طرح فاضلاب شهری و استفاده از پساب تامین می شود.

بروکراسی اداری و صدور مجوزها سد راه ایجاد کسب و کارهای جدید

فدایی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه دنیای توسعه مبنی بر وضعیت نامناسب فضای کسب و کار در استان بیان کرد: استان کرمان در این رتبه بندی ۲۹ شد، این در حالی است که فاصله تا رتبه یک اندک است.

استاندار کرمان گفت: صدور مجوزها در فضای کسب و کار مهم ترین مسئله است و پنجره واحد الکترونیک برای این امر راه اندازی شد و کارایی چندانی ندارد.

وی یادآور شد: برای حل مشکلات نیازمند سرمایه گذاری است، در این حالت است که اشتغال ایجاد می شود و مهم ترین گام در راستای تحقق این امر صدور مجوز است.

فدایی تاکید کرد: متاسفانه صدور برخی مجوزها منافع اشخاصی را به خطر می اندازد، از این رو با سنگ اندازی مانع سرمایه گذاری می کنند.

استاندار کرمان در پاسخ به وضعیت معین های اقتصادی در استان کرمان با خبرنگار ایرنا گفت: به معین های اقتصادی برنامه های ۳ ساله داده شده و موظف هستند در این مدت زمان گزارش عملکرد خود را ارائه دهند.

معین های اقتصادی جدید جایگزین کم کارها می شوند

وی ادامه داد: معین های اقتصادی که از برنامه عقب بودند، از لیست معین های اقتصادی استان حذف شده و به زودی معین های جدید معرفی می شوند.

استاندار کرمان در ارتباط با تامین آب جیرفت و عنبرآباد از سد جیرفت به خبرنگار جیرفت من گفت: تاکنون اقدامات قانونی این طرح انجام نشده و کسب مجوز نیازمند مدت زمان طولانی است.

فدایی عنوان کرد: با توجه به تاکید نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور باز هم مجوز صادر نشد اما ۳۰ میلیارد تومان برای آغاز پروژه پرداخت شده است.

وی در پرسش خبرنگار پایگاه خبری گفتار نو مبنی بر راه اندازی کسب و کارهای جدید در استان اظهار کرد: شرکت هم آوا که در تهران قرار دارد، اقدامات مربدط به کسب و کارهای نوین را انجام می دهد.

استاندار کرمان عنوان کرد: در جلسه ای مقرر شد تا مشابه این شرکت در کرمان برای پوشش جنوب شرق کشور راه اندازی شود، کارخانه قدیمی در کرمان به این منظور اختصاص داده شد.

فدایی افزود: با دلیل مشکلاتی که برای شرکت هم آوا ایجاد شد، از ادامه مسیر خودداری کردند اما ما دست نکشیدیم و با سرمایه اولیه ۱۰۰ میلیارد تومان آغاز به کار کرده است.

عمده مشکلات سرمایه گذاری در جنوب کرمان به تامین برق باز می گردد

وی در ارتباط با برنامه های استانداری کرمان برای ترمیم زیرساخت ها در جنوب به خبرنگار نشریه گلدشت گفت: عمده مشکلات سرمایه گذاری جنوب تامین برق است، دولت تامین برق این مناطق را در اولویت قرار داده و تا ۲ سال آینده پروژه های برق به بهره برداری می رسد.

استاندار کرمان در خصوص مرز هوایی جیرفت برای صادرات تره بار جیرفت به روسیه گفت: از این طریق می توان صادرات این محصولات را به آسانی انجام داد، بنا بر آخرین تصمیم مقرر شد هواپیماهایی که صادرات و واردات محصولات به چین را انجام می دهند، محصولات جیرفت را هم به روسیه صادر کنند.

فدایی تاکید کرد: متاسفانه مسئولان جیرفت نمی خواهند صادرات از طریق مرز هوایی صورت گیرد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار نشریه پایان هفته مبنی بر اینکه چرا با وجود ذخایر بزرگ معدنی استان و پرداخت بخش قابر توجهی از حقوق دولتی توسط کرمان، نقش مسئولیت اجتماعی این صنایع و معادن کمرنگ است؟ ابراز کرد: طبق قانون درصدی از درآمد معادن باید به استان باز گیرد و در حال انجام است اما گاهی تعارضاتی پیش می آید.

استاندار کرمان گفت: در انجام مسئولیت اجتماعی هیچ قانونی وجود ندارد و توسعه استان توسط این صنایع و معادن اختیاری است.

معافیت مالیاتی معادن مصوبه شورای معادن و قانونی است

فدایی در پاسخ به پرسش خبرنگار خانه خشتی مبنی بر معافیت مالیاتی معادن مس رفسنجان گفت: این قانون مصوبه شورای معادن است و مردم باید اعتراض خود رد با شورای معادن انتقال دهند و هیچ اقدام خلاف قانونی صورت نگرفته است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار دانشجو آزاد مبنی بر پیشرفت و اقدامات شبکه ملی اطلاعات گفت: دولت الکترونیک از اهمیت بالایی برخوردار است و برخی اقدامات برای اولین بار در استان انجام شده به عنوان مثال حذف قبوض کاغذی یکی از این موارد است.

استاندار کرمان گفت: به زودی تمامی خدمات شرکت برق به صورت غیرحضوری و الکترونیک انجام می شود، همه دستگاه های دولتی باید تلاش کنند تا خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهند.

فدایی بیان کرد: بنا بر مصوبه هر دستگاه دولتی باید یکی از خدمات خود را به صورت غیرحضوری ارائه دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شبکه ملی اطلاعات در استان به طور کامل قابل استفاده است اما ایرادات زیادی بر آن وارد است و شامل یک مجموعه اطلاعات محدودی است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: پاسخ به سوال خبرنگار بهره برداری رسیده استاندار کرمان گفت هزار میلیارد تومان استاندار کرمان معین های اقتصادی میلیارد تومان استان کرمان سازمان صمت پرسش خبرنگار سرمایه گذاری کسب و کارهای حاشیه نشینی اشتغال زایی بخش گردشگری راه اندازی حدود ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۱۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: بخش تعاون یکی از فعال‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور است و در راستای شعار سال باید بخش تعاونی تقویت شود، سال گذشته حوزه تعاون روستایی شهرستان همدان در زمینه توزیع میوه و کالاهای اساسی عملکرد خوبی داشته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش اساسی در اشتغال‌زایی دارند و اجرای طرح «هر تعاونی یک طرح اشتغال‌زایی»، کمک بزرگی به توسعه و فعال شدن تعاونی‌ها است.

وی افزود: با ارزیابی و برنامه‌ریزی تعاونی‌ها باید تلاش شود زمینه تولید و اشتغال‌زایی را فراهم کند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان خاطرنشان کرد: تعامل بخش دولتی، تعاونی و خصوصی کمک بزرگی به توسعه اقتصادی کشور است و باید از ظرفیت‌های خوب همدان در حوزه کشاورزی، گردشگری، صنایع‌دستی و مشاغل خانگی در تعاونی‌ها استفاده شود.

ربانی‌مهر اضافه کرد: بخش تعاونی از سیاست‌های اصلی و راهبردی کشور در راستای توسعه اقتصادی است، باید از بخش تعاون رفع مظلومیت شود تا بتوان مردم را به مشارکت در طرح‌ها و برنامه‌های بخش تعاون تشویق کرد.

کد خبر 746798

دیگر خبرها

  • رویداد صدرا در اشتغال‌زایی نسل جوان نقش دارد
  • اعلام تعهد اشتغال زایی امسال در استان سمنان
  • چرا وام سرباز ماهر و ازدواج پرداخت نمی شود؟
  • رتبه اول و دوم استان مرکزی در جذب تسهیلات و اشتغال‌زایی
  • ثبت ۱۰۰۰ درخواست صدور مجوز الکترونیکی در استان مرکزی
  • ۲ دانشکده جدید در استان کرمانشاه ایجاد می‌شود
  • متوسط سن بازنشستگی به ۴۰ سال رسید/ ارسال پیامک تعداد روز‌های اشتغال به بیمه‌شدگان
  • ضرورت تقویت بخش تعاون در راستای تحقق اشتغال‌زایی
  • سرمایه گذاری ۸۰میلیون یورویی آلمانی‌ها برای مدیریت پسماند
  • بوم‌گردی کلید تحقق اشتغال روستاها/جوانان کارآفرین حمایت مالی شوند