Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-03-29@15:17:28 GMT

طرز تهیه مربا به شکل گل

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۱۵۹۷

طرز تهیه مربا به شکل گل

برای تهیه ی مربا به شکل گل از میوه های متفاوتی می توانید استفاده کنید از جمله هویج، خیار، بالنگ، پوست پرتقال، حتی ترب سفید و چغندر. از بین مرباها برای تزیین دسر و کیک و ... استفاده می شود. این میوه ها را می توانید به شیوه ی خودتان به شکل گل رز تزیین کنید و بعد با آن مربا بپزید.

مربا هویج به شکل گل : مواد لازم برای مربا هویج به شکل گل : گل هویج به تعداد لازم آب به میزان لازم شکر نصف میزان آب هل 1-2 عدد

 

طرز تهیه مربا هویج به شکل گل :

برای تهیه ی مربا هویج به شکل گل رز، ابتدا هویج ها را به صورت ورقه های نازک برش بزنید و آن ها را چند بار داخل آب بدون نمک قرار بدهید تا شوری از هویج ها خارج شود وگرنه مربای شما شور می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سپس هویج ها را مانند تصویر به شکل گل رز بپیچید. (می توانید از آب جوش به جای آب نمک برای نرم کردن هویج ها استفاده کنید.)

گل های آماده شده را با نخ و سوزن تمیز و شسته شده به بند بکشید (این برای این است که هنگام جوشیدن باز نشوند).

به صورتی که یک رشته گل بدست می آید، گره آخر را به صورتی بزنید که بتوانید آن را راحت پیدا کنید.

رشته های گل را داخل قابلمه لعابی قرار بدهید به اندازه ای که آب روی گل های هویج را بگیرید داخل ظرفی بریزید و نصف آب شکر بریزید و مخلوط کنید و روی هویج ها بریزید دقت کنید قابلمه نباید بزرگ باشد زیرا آب و شکر زیادی بریزید.

سپس آن را روی حرارت قرار بدهید. تا کم کم شهد مربا غلیظ شود و حباب بزند.برای عطر آن از یک هل استفاده کنید.

مربا زود می پزد زیرا ورقه های هویج نازک است. زمانی که مربا خنک شد گره را بچینید و نخ را از داخل آن بکشید. گل های هویج آماده شده را با انبر بردارید و داخل ظرف درداری قرار بدهید و شربت آماده شده را روی آن بریزید.

اگر شهد آن غلیظ بود می توانید با مقداری آب جوش کمی رقیق کنید و روی مرباها بریزید.

لینک کوتاه: asriran.com/0037bV

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: طرز تهیه مربا به قرار بدهید هویج ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۱۵۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند

سرهنگ مختار پناهی گفت: طی این مدت افزون بر ۲ هزار و ۳۰ سانحه رانندگی در استان قم اتفاق افتاده‌است.

او ادامه داد: از این بین یک‌هزار و ۷۰۰ تصادف در داخل شهر قم و حدود ۳۵۰ سانحه رانندگی نیز در طول جاده‌های استان قم رقم خورده‌است.

 رئیس پلیس‌راه استان قم یادآور شد: طی تصادفات نوروزی امسال در استان قم حدود ۵۰۰ نفر مصدوم شدند که ۱۱ نفر از آنان بر اثر شدت جراحت جان خود را ازدست‌داده‌اند.

پناهی   عنوان کرد: از ابتدای طرح نوروزی ۹ نفر از مسافران نوروزی در جاده‌های استان و ۲ نفر نیز در داخل شهر قم در اثر تصادف فوت کرده‌اند.

رئیس پلیس‌راه استان قم گفت: در این مدت در مجموع ۳۴۵ تصادف منجر به جرح در داخل شهر و ۱۴۸ تصادف جرحی نیز در طول جاده‌ای استان به وقوع پیوسته است.

پناهی ادامه داد: همچنین یک‌هزار و ۴۰۰ تصادف خسارتی در داخل شهر قم و ۲۴۲ تصادف منجر به خسارت نیز در این مدت در جاده‌های استان رخ‌داده‌است.

در حوزه راهداری استان قم حدود ۲ هزار کیلومتر راه شامل ۲۱۳ کیلومتر آزادراه، ۲۳۲ کیلومتر بزرگراه، ۱۵۴ کیلومتر راه اصلی، ۱۵۰ کیلومتر راه فرعی و یک هزار کیلومتر راه روستایی وجود دارد.

استان قم دارای هشت راه مواصلاتی اصلی و چهار راه فرعی است که از جمله آنان می‌توان به آزادراه قم - تهران به طول ۱۳۰ کیلومتر، جاده قدیم قم - تهران، بزرگراه قم - ساوه به طول ۸۷ کیلومتر، جاده قدیم قم - کاشان، آزادراه قم - کاشان به طول ۱۰۴ کیلومتر، آزادراه قم - گرمسار به طول ۱۷۳ کیلومتر و بزرگراه قم - سلفچگان - اراک به طول ۱۳۶ کیلومتر اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • تعقیب خودرو سارقان و شلیک از زاویه داخل ماشین پلیس + فیلم
  • علی آقا داخل رختکن هندوانه‌ها را شوت کرد | عصبانیت عجیب علی پروین در رختکن پرسپولیس | اینها هیچی نباید بخورند
  • سقوط مرگبار اتوبوس از روی پلی به ارتفاع 50 متر (فیلم)
  • کفش‌هایی که زیر پا نرفت
  • (ویدئو) یک ترفند فوق‌العاده ساده برای سفید کردن ماهیتابه
  • فوت ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم
  • لحظه سقوط یک شیر نر به داخل آبشار + فیلم
  • ۱۱ مسافر نوروزی در جاده‌های قم جان باختند
  • لحظه انفجار مسجد در تبریز؛ فیلم دوربین مداربسته از داخل را ببینید
  • طرز تهیه زولبیا و بامیه به روش قنادی در خانه مشابه قنادی