Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصاد آنلاین - مریم علیزاده؛ روز جاری مجمع عمومی عادی سالانه شرکت پتروشیمی سرمایه‌گذاری ایرانیان با حضور ٧۵ درصدی سهامداران و با رعایت پروتکل های بهداشتی در محل هتل المپیک برگزار شد. 

در ابتدای این جلسه رسول اشرف زاده، مدیرعامل پترول به تشریح عملکرد و ارایه گزارش هیات مدینه شرکت در سال مالی منتهی به ٣١ اردیبهشت ٩٩ پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برنامه مدون و استراتژیک پنج ساله برای پیشبرد اهداف پترول، گفت: در تلاش برای دستیابی به سازمانی متعالی و قرارگرفتن در فهرست برترین شرکت های صنعت پتروشیمی از مهم ترین ماموریت های در پیش روی پترول نوین است.

به گفته اشرف زاده در سال ٩٨ در چهار حوزه ذینفعان، مالی و سرمایه‌گذاری، فرایند های داخلی و رشد و یادگیری برنامه ریزی انجام و نقشه راه برای رسیدن به آن تدوین شده است.

مدیر عامل پترول گفت: یکی از تعهدات پترول ذینفعان این مجموعه است که با برنامه ریزی سعی شده است با افزایش سودآوری، بازدهی سهام و پذیرش شرکت های تابعه در بازار سرمایه خواهد بود.

وی تصریح کرد: در بعد مالی و سرمایه‌گذاری نیز می توان به موضوع افزایش سرمایه، تسویه بدهی های ارزی و ریالی و افزایش درآمد در سال گذشته اشاره کرد.

اشرف زاده ادامه داد: در راستای بورسی شدن شرکت ها قرار است تا پایان سال سهام پتروشیمی ایلام به بازار سرمایه عرضه شود و به محض اینکه شرکت ها و طرح ها به بهره برداری برسند،  پس از انجام اقدامات قانونی به ترتیب در بورس عرضه خواهند شد.

نایب رییس هیات مدیره پترول در خصوص روند سودآوری این شرکت در سال گذشته بیان داشت: افزایش سودآوری پترول نسبت به سال گذشته 352 درصد بوده است و سود هر سهم تا پایان سال مالی گذشته 902 ریال است. همچنین پترول توانسته است از اول خرداد سال گذشته تا 31 مرداد 99 برای سهامداران خود سود 728 درصدی داشته باشد که این نشان دهنده مسیر رشد این شرکت بوده است.

گفتنی است بر اساس صورت های مالی پترول ، نرخ بازده دارایی ها از ٧ درصد به ١٩ و نرخ بازده صاحبان سهام از ١۶ درصدی به ٣٨ درصد رسید.

وی درباره تسویه بدهی ارزی پترول گفت: پترول 248 میلیون یورو بدهی ارزی داشته که توانسته است تمام بدهی ارزی خود را تسویه کند.

اشرف زاده در خصوص آخرین وضعیت تسهیلات دریافتی برای پیشبرد طرح ها گفت: تامین منابع برای اجرای طرح ها 21 هزار میلیارد ریال به عنوان تسهیلات ریالی و 87 میلیون یورو به عنوان تسهیلات ارزی دریافت شده است که تسهیلات ارزی از طریق بانک های اروپایی تامین اعتبار شده است.

مدیرعامل پترول با اعلام خبری در زمینه افزایش سرمایه این شرکت بیان کرد: با موافقت سهامدار عمده(هلدینگ خلیج فارس) قرار است از محل سود انباشته افزایش سرمایه از 2500 میلیارد تومان 10 هزار میلیارد تومانی دهد که این موضوع در دستور جلسه هیات مدیره است و هفته آینده انجام این امور مورد بررسی قرار می گیرد و گزارشات آن به سهامداران اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در زمینه بهره برداری طرح ها توضیح داد: واحد اوره پتروشیمی لردگان به‌زودی به تولید می‌رسد همچنین پلی‌پروپیلن ایلام باظرفیت تولید 150 هزارتن هم‌اکنون 46.07 درصد پیشرفت دارد که در سه ماه نخست سال 1401 به بهره‌برداری می‌رسد.

اشرف زاده از چهار طرح توسعه ای که از اردیبهشت ماه کار اجرای آن آغاز شده است خبر داد و گفت: 4  طرح متیل آمین در سنقر کرمانشاه، کریستال ملامین لردگان، پلی آلومینیوم کلراید در ارومیه و سود پرک در ماهشهر چهار طرح توسعه‌ای در صنایع پایین دستی پتروشیمی است که در مدت کوتاهی به بهره برداری خواهد رسید. طرح متیل آمین از خوراک اوره و متانول با ظرفیت 22.5 هزار تن اولین بار در کشور اجرا می‌شود که با سرمایه گذاری 56 میلیون دلار کار اجرایی آن آغاز شده است.

وی ادامه داد: طرح توسعه‌ای پلی آلومینیوم کلراید ارومیه با ظرفیت سالانه 20 هزار تن در مرحله تایید پیمانکار است و تا 24 ماه دیگر نصب واحد انجام و بهره برداری خواهد شد طرح سود پرک در ماهشهر نیز با ظرفیت 45 هزار تن در سال با خوراک سود مایع و ساکارز و همراهی پتروشیمی اروند در حال اجرا است. در آخر طرح توسعه‌ای کریستال ملامین لردگان با 45 هزار تن ظرفیت و با خوراک اوره مذاب در حال اجرا است.

مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری ایرانیان از طرح‌های راه اندازی شده به واحد شیرین سازی  پتروشیمی ایلام با ظرفیت 926 هزارتن اشاره کرد و گفت: فاز اول پتروشیمی ایلام با22 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه و پتروشیمی لردگان با 27 میلیون نفر ساعت کار بدون حادثه اجرا شدند.

پربیننده ترین اعلام مهلت خرید دارا دوم نحوه تخفیف خریداران دارا یکم برای صندوق پالایشی دیدار مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ظریف +عکس تغییر روش قیمت‌گذاری خوراک پالایشگاه‌ها؛ اقدامی صحیح ولی دیرهنگام آتش پالایش و پخش به خرمن اعتماد سهامداران/ آمد و رفت صندوق پالایشی ریزش بورس را کلید زد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: مریم علیزاده پتروشیمی ثروت سرمایه سرمایه گذاری سهام سهامداران صنعت پتروشیمی مریم علیزاده قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت افزایش سرمایه سرمایه گذاری طرح توسعه ای بهره برداری سال گذشته اشرف زاده شرکت ها هزار تن طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۳۸۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا

دریافت 31 MB کد خبر 6086392

دیگر خبرها

  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش ضریب امنیت غذایی ایرانیان با خودکفایی در تولید لاین مرغ آمین
  • سهامداران عدالت بخوانند؛ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • سهامداران عدالت بخوانند/ تغییرات در واریز سود سهام؟
  • افزایش ۸درصدی تولید محصولات پتروشیمی در شستان/سهم ۱۱درصدی از کل صادرات صنعت پتروشیمی
  • تشریح آخرین وضعیت تردد کامیون های ترانزیتی از مرز آستارا
  • واعظ آشتیانی: امیدوارم خریداران به وضعیت سرخابی‌ها سر و سامان بدهند/ گرانی فوتبال پاشنه آشیل ورزش کشورمان است
  • آشنایی با مالکان تمامی باشگاه‌های لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها
  • بیانیه شماره یک مالک جدید استقلال/ پتروشیمی خلیج فارس اعلام وضعیت کرد!
  • وزیر اقتصاد تشریح کرد؛ جزئیات معامله ۶ هزار میلیاردی سرخ‌آبی‌ها با پتروشیمی و بانک‌ها