Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@04:35:12 GMT

۱۰۶ طرح عمرانی در کردستان به بهره برداری رسید

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۴۸۹۹

۱۰۶ طرح عمرانی در کردستان به بهره برداری رسید

به گزارش ایرنا، عصر روز چهارشنبه  با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کردستان و جمعی دیگر از مسئولین استانی و شهرستانی، آخرین پروژه های هفته دولت در بیجار بازدید و به بهره برداری رسید.

در ابتدای ورود مدیران استانی، پروژه پیاده راه مرکز شهر بیجار مورد بازدید قرار گرفت و امام جمعه بیجار با تاکید بر اینکه با اجرای این پروژه بزرگ، زیبایی و جذابیت شهر بیجار افزایش خواهد یافت و کسب کارهای تازه پا به عرصه خواهند گذاشت، از روند کند پیشرفت طرح گلایه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام علی مرادی افزود: مسایل و مشکلات زیادی برای کسبه و ساکنین این خیابان به وجود آمده امّا با همدلی و همکاری اهالی منطقه و تلاش مسوولین، امیدواریم این پروژه طبق وعده پایان آبان ماه به اتمام و بهره برداری برسد.

در ادامه پروژه گازرسانی به ۶ روستای بخش مرکزی شامل شیرین بلاغ، قراجلو، آب باریک سیاه منصور، گل بلاغ، علی آباد سیاه منصور و آل کبود با اجرای ۳۶ کیلومتر طول شبکه و اعتباری بالغ بر ۴۸ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت گاز استان کردستان افتتاح شد.

همزمان با این پروژه، گازرسانی به چهار روستای ولی بیگ، احمد آباد کرانی، آلپوت و قره محمد لو بخش کرانی با اجرای ۱۵ کیلومتر طول شبکه و اعتباری بالغ بر ۳۲ میلیارد ریال و همچنین کلنگ زنی مجتمع گازرسانی روستاهای گراچقا و تکیه بخش کرانی با اجرای ۱۵ کیلومتر طول شبکه و ۲۸ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات داخلی با حضور مسئولین برگزار شد.

در حوزه جاده های دسترسی شهرستان، پروژه آسفالت، شن ریزی، زیر سازی چهار هزار و ۲۰۰ متر مربع و ۵۰۰ متر جدول گذاری در روستای آغبلاغ طغامین با مشارکت بنیاد مسکن و فرمانداری شهرستان بیجار با اعتباری بالغ بر سه میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

ادامه بازیدها به مرکز خرید گندم آغبلاغ طغامین انجامید و طبق آخرین آمار به دست آمده خرید تضمینی گندم در شهرستان بیجار از مرز ۲۰۰ هزار تن گذشته است و بیش از ۹۵ درصد طلب کشاورزان پرداخت شده یا در مرحله واریز قرار دارد.

طبق پیش بینی مدیریت جهادکشاورزی شهرستان بیجار با توجه به شرایط ابتدای سال و آفت زدگی برخی از مناطق، تولید ۲۱۰ هزار تن گندم در بیجار برآورد می شود.

۵۴ پروژه در شهرستان بانه به بهره برداری رسید

همزمان با پنجمین روز از هفته دولت ۴۷ پروژه مخابراتی، سه پروژه عمرانی روستایی در بخش مرکزی و چهار واحد دامپروری در شهرستان بانه به بهره برداری رسید.

مدیر عامل مخابرات کردستان در آیین افتتاح پروژه های مخابراتی شهرستان بانه گفت: توسعه شبکه ارتباطی همراه اول با نصب تجهیزات و ارتقاء تکنولوژی ۳G به ۴G در روستاهای عباس آباد، شریفی، سبدلو، گیارنگ، بناویله، بوئین سفلی، شوی، باشوان، میرآباد علیا، نیزه رود، هفتوانه، بوالحسن و وزنه در راستای توعه سیستم های مخابراتی در این روستا اجرا شد.

آزاد حکمت افزود: توسعه سیستم های انتقال مخابراتی و افزایش بهنای بانه در آرمرده، تپه سبز، سورین، بژی، کویره گویز، بیاندره، خوری آباد، ننور، آلوت و کنده سوره انجام شد.

وی ایجاد مرکز جدید سافت سوئیچ( مرکز روستایی کم ظرفیت) را یکی دیگر از پروژه های مخابراتی عنوان کرد و اظهار داشت: در روستای کانی پری، ششه، سماقان، پیاوین، تجنه سفلی، چیچوران، عمره شال، قول استر، سوتور، منیجلان، دوسینه، شهینان، مجسه و چومان مرکز جدید سافت سوئیچ راه اندازی شده است.

حکمت افزود: برگردان، نصب و راه اندازی کافو مسی به نوری در ۵۰ کافو اجرا شده و توسعه ای دی اس ال در بانه، کانی سور، مرکز ریموت، کافو نوری خیام و کافو ۱۲ و ۱۳ اجرای شده است.

وی گفت: برای اجرای این پروژه های مخابراتی در شهرستان بانه ۱۰۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت مخابرات هزینه شده است.

چهار پروژه عمران روستایی در بانه به بهره برداری رسید

بخشدار مرکزی نیز در آیین اهتتاح پروژه های بخش مرکزی گفت: پروژه ساماندهی مسیر چشمه، احداث پل بر روی آبراه فصلی و احداث کانال سنگی به طول ۲۴۵ متر مکعب در روستای سونج با اعتبار ۶۸۰ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری به بهره برداری رسید.

نیشتمان خانی افزود: بتن کاری معابر روستای سبدلو توسط دهیاری به طول ۱۲۰۰ متر مربع، احداث دیوار حائل به طول ۶۵ متر و اجرای شبکه فاضلاب به طول ۱۱۸ متر در روستای سبدلو با اعتبار ۸۱۳ میلیون ریال از محل اعتبارات دهیاری و ۳۰ میلیون ریال مشارکت مردمی به بهره برداری رسید.

وی به احداث منبع آب روستای سپیداره اشاره کرد و اظهار داشت: این منبع آب در زمینی به مساحت ۱۲ متر مربع و لوله گذاری شبکه آب شرب به طول ۲۲۰ متر انجام شد و اعتبار هزینه شده برای اجرای این طرح نیز ۳۲۵ میلیون ریال از محل اعتبارات فاقد دهیاری و ۱۷۲ میلیون ریال با مشارکت های مردمی هزینه شده است.

مجتمع چهار واحدی دامداری در بانه به بهره برداری رسید

رییس جهاد کشاورزی شهرستان بانه نیز در بهره برداری از این طرح‌ها با اشاره به اینکه ۶ واحد دامی صنعتی فعال با ظرفیت یک هزار ۹۳۰ راس و ۲۱۳ واحد نیمه صنعتی با ظرفیت ۶ هزار ۵۸۰ راس در بانه وجود دارد اظهار داشت: ۶۵ هزار راس دام سبک و ۱۳ هزار و ۳۰۵ راس دام سنگین در شهرستان وجود دارد که سرانه مصرف گوشت قرمز در بانه ۲/۹ کیلو گرم و سرانه مصرف شیر ۹۱ کیلوگرم است.

 کریم شریفی افزود: این مجتمع چهار واحدی با ۸۰ راس دام مولد با اعتبار ۱۵ میلیارد ریال به بهره برداری رسید و هر واحد در ۵۰۰ متر مربع احداث شده که سالانه ۲۰۰ تن شیر تولید می شود که به صورت مستقیم برای چهار نفر اشتغال ایجاد کرده است.

۴۱ طرح در دیواندره بهره برداری شد

به مناسبت هفته دولت ۴۷ پروژه عمرانی و خدماتی درشهرستان دیواندره با اعتبار بیش از ۷۳ میلیارد ریال تومان به بهره برداری رسید.

این طرح‌ها شامل جایگاه ۲ منظوره گازوییل و بنزین هه وتو در شهرزرینه با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال با اشتعال زایی پنج نفر با سهمیه ۹هزارلیتربنزین و۴۵هزار لیترگازوییل در روز و  ۱۶پروزه دهیاری بخش کرفتو به صورت نمادین در روستای یوزباشکندی بخش کرفتوشامل جدول گذاری،سنگ فرش، فاضلاب ساماندهی اب های سطحی با اعتبارهشت میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال است.

افتتاح نیروگاه خورشیدی پنج کیلو واتی روستایی کسنزان با اعتبار۵۲۰ میلیون ریال از محل منابع توسعه پایدارروستایی کمیته امداد و  ۳۳ سازه پروژه ابخیزداری وابخوانداری حوزه کرفتودرمساحت ۱۴ هزار و ۲۴۹هکتار با ۳۴ میلیارد ریال است.

طرح گازرسانی ۲ روستا در سقز افتتاح شد

فرماندار ویژه سقز روز چهارشنبه در آیین افتتاح پروژه های گازرسانی در روستاهای کچل منگان و سردره ذوالفقار سرشیو که در گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، اظهار داشت: روستاهای این بخش در شهرستان از کم توسعه یافته ترین آبادی های شهرستان سقز است که آماده سازی ساختها تسریع خواهد شد.

کامیل کریمیان با بیان اینکه، مرز، گردشگری، کشاورزی و دامداری از ظرفیت های توسعه بخش سرشیو است افزود: سرشیو از لحاظ گردشگری، منطقه ای بکر است که از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری و آماده سازی زیرساخت ها گردشگری حمایت خواهد شد.

بخشدار سرشیو سقز هم اظهار داشت: عدم برخورداری از راه آسفالته مناسب، عدم دسترسی بیشتر روستایان به اینترنت از مهمترین مشکلات مردم بخش است.

منصور صادقی افزود: بخش سرشیو دارای ۴۵ روستا است که ۱۸ روستای آن از نعمت گاز برخوردار و ۸ برنامه در دست گازرسانی است.

رییس شرکت گاز سقز هم در این اظهار داشت: الان ۲۱۴ روستای شهرستان سقز از نعمت گاز برخوردارند و ۱۷ روستا در دست گازرسانی است.

شاهو خندانی افزود: در پایان دولت نهم ۶۴ روستای شهرستان گازرسانی شده بود که در دولت دهم و تا پایان دولت یازدهم این میزان به ۲۳۱ روستا خواهد رسید و تمامی روستاها تا پایان سال ۱۴۰۰ گازرسانی می شوند.

وی اضافه کرد: گازرسانی به روستاهای شهرستان سقز در دولت دهم و یازدهم ۳۶۰ درصد و ضریب نفوذ که  ۹۲ و یک دهم درصد است ۲۹۰ درصد رشد داشته است.

خندانی یادآور شد: در حال حاضر ضریب نفوذ گاز در روستاهای شهرستان سقز ۸۷ و نیم درصد است.

۲ مدرسه در روستاهای سقز به بهره‌برداری رسید

سرپرست اداره آموزش و پرورش سقز نیز در بهره برداری از این طرح ها گفت: این مدرسه ۲ کلاسه برای تحصیل ۲۴ نفر دانش آموز در سال تحصیلی جدید در زیربنای ۹۵ متر مربع و با سازه کانکس موسوم به سبک سازه و آسفالت و محوطه سازی ۲۹۰ متر مربع و با هوشمندسازی کامل دو کلاس و تجهیزات جدید و سیستم حرارت مرکزی، پکیج و رادیاتور استاندارد به بهره‌برداری رسید.

فیروز عارفی با تقدیر از زحمات پیمانکار طرح و کلیه افراد دست اندرکار، به ویژه اهالی روستا در آماده‌سازی دبستان افزود: شرکت و مشارکت و قدرشناسی نشانه شعور و آگاهی مجموعه دست‌اندرکار است.

عارفی اضافه کرد: هر اندازه که مردم در ساخت، نگهداری و کمک به مدرسه مشارکت کنند، فرهنگ و آگاهی خود را بیشتر ثابت می‌کنند و انتظار می رود مردم روستا همچنان در ساخت مدرسه همکاری لازم را داشتند، با مجموعه کادر آموزشی هم در ادامه فعالیت‌های جاری مدرسه همکاری و همدلی کنند.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه از محل اعتبارات مدارس تخریبی توسط سازمان نوسازی، تعمیر و تجهیز مدارس استان بنا شده است، تاکید کرد: امیدوارم نهایتا زحمات و تحصیل دانش‌آموزان موجب شود تا هر ساله مجموعه ای فرهیخته و دانشمند تربیت شده و به جامعه معرفی شود.

سرپرست آموزش و پرورش سقز به بهره برداری از مدرسه یک کلاسه روستای پیریونس اشاره کرد و گفت: این مدرسه هم با اعتبار سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، با زیربنای ۱۰۰ متر و ۴۵۰ متر محوطه سازی همراه با تمام امکانات و سیستم های هوشمند در اختیار دانش آموزان این روستا قرار گرفت.

وی با تاکید بر لزوم وجود مدارس استاندارد و برخوردار به ویژه در روستاها، گفت: وجود مدرسه، نشان دهنده وجود نماد عینی فرهنگ و ادب در هر مکان است.

۴۰ هزار دانش آموز سقزی در ۲۸۰ مدرسه دولتی مشغول به تحصیل هستند.

برچسب‌ها هفته دولت کردستان دیواندره سنندج بانه سقز بیجار کمیته امداد امام خمینی (ره)

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هفته دولت کردستان دیواندره سنندج بانه سقز بیجار کمیته امداد امام خمینی ره هفته دولت کردستان دیواندره سنندج بانه سقز بیجار کمیته امداد امام خمینی ره بانه به بهره برداری رسید ریال از محل اعتبارات میلیون ریال از محل میلیارد ریال شهرستان بانه شهرستان سقز متر مربع هفته دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۴۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳

تین نیوز

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق از افتتاح و بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یاشار لطفی درمورد آخرین وضعیت راه اندازی پایانه جدید شرق گفت: از میانه سال گذشته راهبری عملیات اجرایی پروژه تکمیل و راه اندازی پایانه جدید شرق به شرکت متروی تهران واگذار شد و این در حالی بود که این پروژه از سال ۹۷ رها شده بود و به همین علت شاهد آسیب دیدگی پروژه بودیم.

لطفی با بیان اینکه ساخت پایانه جدید شرق در ۳ فاز پیش بینی شده که فاز اول آن مربوط به سالن های مسافربری و... است، افزود: فاز اول این پایانه در ۳ ماه نخست سال و قطعا پیش از تابستان ۱۴۰۳ بهره برداری می شود. پس از آن به مرور سایر فازها وارد مدار بهره برداری می شود.

وی در مورد ویژگی های فاز یک پایانه جدید شرق با اشاره به اینکه فاز اول این پایانه شامل سالن اصلی است که حدود ۲۵ هزارمتر مربع مساحت دارد، ادامه داد: با افتتاح فاز اول پایانه جدید شرق، زمینه انتقال تعاونی های پایانه قدیمی فراهم می شود که خدمت رسانی به مسافران برون شهری در این پایانه مطلوب تر خواهد بود.

مدیر اجرایی پروژه پایانه جدید شرق با تأکید بر اینکه پایانه جدید شرق هوشمند خواهد بود، اظهار کرد: پایانه شرق به عنوان پایانه دوستدار خانواده نامیده خواهد شد؛ چراکه علاوه بر هوشمندسازی پایانه، فضای استراحت و اقامت مسافران، ارتباط بصری و محیطی با مجموعه سرخه حصار و همچنین یکی از بزرگ ترین فروشگاه های شهروند به عنوان مجموعه مکمل پیش بینی شده است. 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی طرح عمرانی آبرسانی شهر میبد
  • پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی پروژه عمرانی آبرسانی شهرستان میبد
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • بهره برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • بهره‌برداری از ۲ پروژه راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان تهران
  • بهره‌برداری از ۲ طرح راهگشای عمرانی در بزرگراه آزادگان
  • سال گذشته ۵ پروانه بهره‌برداری معدنی در قم صادر شد
  • بهره برداری از فاز اول پایانه شرق تا پایان خرداد ۱۴۰۳