Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@20:50:40 GMT

روایتی از معدن جنجالی نطنز+ فیلم

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۵۰۰۰

روایتی از معدن جنجالی نطنز+ فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،شهرستان نطنز با روستا‌های خوش آب و هوا، طبیعت بکر و باغ‌های گسترده، مامن گونه‌های نادر حیات وحش از جمله یوزپلنگ، بز کوهی و پلنگ است به دلیل تجمع معادن فراوان آسیب‌های زیست محیطی زیادی متحمل شده و سبب شده مردم روستا‌های کشه، طرقرود، کمجان و اوره چندین بار دست به اعتراض بزنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منطقه زیبای کرکس شهرستان نطنز جزو مناطق حفاظت شده طبیعی به شمار می‌آید به نحوی که این منطقه سرشار از منابع زیست‌محیطی مانند دشت حاصل‌خیز و معادن مختلف است و علاقه‌مندان به طبیعت می‌توانند از این طبیعت بکر و زیبا در شهرستان نطنز استفاده کنند.

بیش‌ترین عملیات معدن‌داری شهرستان نطنز در روستاهای اوره، کمجان و شهر طرق رود در حال انجام است و در حریم این مناطق تعداد زیادی مجوز معدن صادر شده که هم‌‌اکنون مشغول استخراج انواع سنگ هستند؛ وجود بیش از ۶۰ معدن سنگ نطنز باعث شده که بسیاری از روستاها با مخاطرات محیط‌‌زیستی روبه‌رو شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

بیشتر بخوانید

به اسم تولید، به کام سرمایه داران/ محیط زیست نطنز، قربانی معادن

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن محیط زیست آلودگی هوا شهرستان نطنز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۰۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد

 میثاق دست‌پاک  بیان کرد: اجرای پویش جمع‌آوری زباله و برگزاری نمایشگاه نقاشی به مناسبت هفته سلامت با شعار سلامت خانواده، مردمی‌سازی سلامت در شهر بزمان برگزار شد.
 
وی افزود: در واقع در چهارمین روز از هفته سلامت مصادف با روز جهانی زمین پاک با شعار «سرمایه‌گذاری در زمین و توسعه بازیافت و بهره‌وری سبز» اجرای پویش جمع‌آوری زباله در مدارس و برگزاری نمایشگاه نقاشی با حضور نمایندگان اداره محیط‌زیست، مرکز بهداشتی درمانی بزمان و کانون فرهنگی آموزش انجام شد.
 
سرپرست مرکز بهداشت ایرانشهر با اشاره به اهمیت و حفظ محیط‌زیست برای نسل‌های آینده، تصریح کرد: شرکت در چنین پویش‌هایی، باعث سالم نگه‌داشتن محیط‌زیست و ترویج فرهنگ حفظ آن و سلامت افراد می‌شود.
 
 وی به‌ضرورت ساماندهی و برنامه‌ریزی برای تولید زباله کمتر، کاهش مصرف ظرف پلاستیکی و نیز مدیریت پسماندها برای جلوگیری از رهاسازی زباله‌ها اشاره کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • پاکسازی طبیعت نقده به مناسبت هفته زمین پاک
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • توزیع ۳ هزار کیسه پارچه‌ای در نانوایی‌های شهرستان بروجرد
  • پویش بزمان زیبا با طبیعت بدون زباله اجرا شد
  • حاشیه رودخانه جاجرود پاک‌سازی شد/ حال رودخانه خوب نیست
  • افزایش فعالیت‌های اکتشاف معادن در آذربایجان‌شرقی
  • ضرورت اصلاح قانون معادن به نفع محیط زیست
  • لطفا طبیعت را جارو نکنید!
  • ذخیره کانسنگ منگنز معدن ونارچ قم به ۱۲ میلیون تُن رسید