Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-18@09:59:37 GMT

روایت «کوفی و عاشورا(۷)»

تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۵۱۱۴

روایت «کوفی و عاشورا(۷)»

ایسنا/همدان همزمان با فرا رسیدن ماه محرم، قسمت هفتم روایتی از مردم کوفه و رقم خوردن واقعه عاشورا از زبان حجت‌الاسلام‌والمسلمین حبیب‌الله شعبانی‌موثقی، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان برای عزاداران حسینی منتشر می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در این فیلم در سخنانی می‌گوید: با همه اتهامی که بر شهر کوفه وارد است اما کوفه نخستین شهری است که قیام می‌کند و ‌سریع‌تر از شهرهای دیگر بیدار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه می‌دهد: کوفه هم سریع‌تر توبه می‌کند و هم بهتر توبه می‌کند چراکه کوفه با همه بدی‌هایش علی‌بن‌ابیطالب(ع) را دیده، ‌معلمی مثل حضرت زینب(س) داشته و مدتی حسن بن علی(ع) را به خود دیده است.

شعبانی‌موثقی بیان می‌کند: بسیاری از مردم‌ کوفه اهل ترس هستند و ‌عملکرد درستی ندارند اما همین شهر زودتر بیدار می‌شود، جهالت در کوفه عمیق نیست و بر خلاف شام است، ‌باید ببینیم اهل بیت(ع) در دوران اسارت بیشتر در کوفه اذیت شدند یا شام؟

امام جمعه همدان مطرح می‌کند: هر چقدر جامعه از اولیاء خدا خالی باشد، اندیشه اولیاء خدا در آن جریان نداشته باشد و اولیاء خدا را کمتر ببیند، جهالتشان عمیق‌تر می‌شود مانند اهل شام که نماز می‌خوانند و امام جماعتشان معاویه است ‌جامعه‌ای که تحت تربیت معاویه باشد برای علی‌ها(ع) سخت‌تر می‌گذرد. 

شعبانی‌موثقی اضافه می‌کند: کوفه سختی و مشکلات داشت اما نباید از حقیقت بگذریم این شهر توانست گریه‌های با خاصیت و اثرگذار داشته باشد. 

مشروح صحبت‌های نماینده ولی فقیه در استان همدان را از ویدئوی زیر دنبال کنید:

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری محرم عاشورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روایت یک مقام پلیس از مرگ یک نفر در وزرا

بازدید 3 سرهنگ سعید راستی رئیس مرکز عملیات پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با تایید کشته شدن یک نفر در مرکز پلیس در خیابان وزرا، تاکید کرده که وزرا از یک سال پیش به مرکز مقابله با اوباش تغییر وضعیت داده و بحث پلیس امنیت اخلاقی به غرب تهران منتقل شده است. او می‌گوید شخصی که در این مرکز مرده از اراذل سطح یک بوده که بر اثر مسموم کردن خودش جان باخته است. اظهارات این مقام پلیس را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • به روایت یک چوپان دروغگو
  • روایت وزیر دفاع پاکستان از موج بعدی جنگ ایران و اسرائیل
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • حراج قرآن سرقتی از ایران این‌بار در ساتبیز لندن!
  • خوشحالی مردم کوفه و نجف از عملیات وعده صادق ایران
  • ببینید | روایت رهبر انقلاب درباره رژه ارتش در سال ۵۸
  • آغاز فعالیت شورای عالی فیلم و سریال بنیاد روایت فتح
  • روایت یک مقام پلیس از مرگ یک نفر در وزرا
  • بخشش محکوم به قصاص پس از ۴ سال
  • نجات محکوم به قصاص از چوبه دار