Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن ترکی کارشناس داوری فوتبال در خصوص عملکرد پیام حیدری داور دربی جام حذفی صحبت کرد.

خبرگزاری فوتبال ایران پارس فوتبال دات کام :

محسن ترکی درباره عملکرد پیام حیدری داور دربی ۹۳ بین تیم های فوتبال استقلال و پرسپولیس گفت:

باید به پیام حیدری و کمک هایش تبریک گفت. آنها در نیمه دوم کاملا بر بازی تسلط داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه هر دو تیم به بازی خود پرداختند و کاری به حاشیه ها نداشتند.

کارشناس داوری فوتبال ایران افزود:

هماهنگی تیم داوری بسیار خوب بود. اشتباهات آقای حیدری در نیمه اول که برای هر دو تیم پنالتی نگرفت در نتیجه بازی تاثیرگذار نبود. البته از نمره او کسر می شود اما خوشبختانه تاثیری در نتیجه مسابقه دربی نداشت.

وی در پایان خاطرنشان کرد:

تیم داوری مدیریت خوبی در دادن کارت های زرد به بازیکنان و عوامل اجرایی هر دو تیم داشت و باید بار دیگر به آنها تبریک گفت.

همچنین سلیمانی دیگر کارشناس داوری فوتبال نظر متفاوتی نسبت به محسن ترکی دارد . سلیمانی در مورد خطایی که روی فرشید اسماعیلی انجام شد و استقلالی‌ها معتقد به خطای پنالتی بودند گفت:‌

در این صحنه خطایی اتفاق نیفتاد چون بازیکن استقلال(فرشید اسماعیلی) خودش را روی پای بازیکن پرسپولیس انداخت تا از داور خطا بگیرد اما خوشبختانه داور فریب نخورد.

سلیمانی در مورد زمین افتادن علی علیپور در محوطه جریمه استقلال اظهار داشت:

این صحنه یک جدال برای تصاحب توپ بود و تصمیم داور درست بود. در این مواقع هرکه زور بیشتری داشته باشد توپ را تصاحب می‌کند و خطا محسوب می‌شود.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: پیام حیدری دربی استقلال پرسپولیس محسن ترکی استقلال پرسپولیس پیام حیدری دربی محسن ترکی محسن ترکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۵۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوت سرنوشت

  وای که اگر در این شش هفته منتهی به لیگ، داوری بد سوت بزند، تصمیم اشتباه بگیرد‌ یا پنالتی نادرستی را بگیرد، آنگاه ممکن است معادلات همگی تغییر کند؛ جای قهرمان عوض شود‌ یا این‌که یک تیم سهمیه از دست بدهد. داوران سوت به دست این هفته‌ها روی تیغ راه می‌روند. با توجه به سبقه مشکلات و اشتباهات داوری پیش‌بینی می‌شود مسأله داوری چالش‌برانگیزترین موضوع هفته‌های پایانی لیگ باشد. 
   
خطر لیست سیاه
کار داوران سخت‌تر از هر زمانی است. استقلال و پرسپولیس فقط یک امتیاز با هم فاصله دارند. در آن سو سپاهان و تراکتور هم برای رتبه سوم جدول می‌جنگند. ملوان هم با شانس زیاد در گرفتن سهمیه آسیایی تلاش می‌کند. یک سوت اشتباه ممکن است زمین و زمان را به هم بریزد و زحمات یک فصل تیم‌ و تیم‌ها را هدر دهد. وای به حال داوری که در این شش هفته پایانی، سوت اشتباه بزند آن‌گاه دیگر در امان نخواهد بود و از زمین و آسمان برایش انتقاد و هجو می‌بارد. ممکن است چنین داوری حتی از سوی فدراسیون هم وارد لیست سیاه شود. به اندازه تیم‌های مدعی حالا داوران هم کار بسیار سختی دارند. 
   
تغییر سرنوشت
کارناوال اشتباهات داوری کمرشکن بود. از فصل‌های گذشته که بگذریم همین فصل هم مملو از اشتباهات قاضیان سوت به دست بود. از اعلام پنالتی‌هایی که کاملا اشتباه بود و نگرفتن پنالتی‌هایی که صددر‌صد پنالتی بودند، از کارت‌هایی که به اشتباه داده شد و کارت‌هایی که به اشتباه داده نشد. تکرار هر یک از این موارد در روزهای پایانی لیگ به شدت ویران‌کننده است. داوران انگار روی زمین پر از مین راه می‌روند. یک قدم کج، همه چیز را روی هوا می‌برد؛ یک سوت اشتباه سرنوشت‌ها را تغییر می‌دهد، گریه را تبدیل به لبخند و لبخند را تبدیل به گریه می‌کند. بدتر از همه، این سوت‌های اشتباه ممکن است سایه یک تیم را از روی جام بردارد و نقش تیم دیگری را روی آن بیندازد که هیچ چیز بدتر از این نیست. 
   
انتخاب نهایی
کمیته داوران فدراسیون فوتبال از همین الان برای انتخاب داوران هفته‌های پایانی دست به کار شده است و البته که کار بسیار سختی دارد. با توجه به دیدارهای استقلال و پرسپولیس به نظر می‌رسد کار سرخ‌ها در هفته‌های منتهی به اتمام لیگ بسیار سخت‌تر است و شاید انتخاب داور برای بازی‌های این تیم با حساسیت بیشتری دنبال شود. به هر حال با توجه به تجربه‌ای که بسیاری از تیم‌های لیگ برتری بابت اشتباهات سهوی داوران از سر گذرانده‌اند، نمی‌توان انکار کرد که هفته‌های نگران‌کننده‌ای در انتظار است. یعنی می‌شود یک لیگ تمام شود و هفته‌های پایانی آن عاری از هرگونه اشتباه داوری باشد؟

دیگر خبرها

  • واکنش ذوب آهن به داوری دیدار با آلومینیوم/ دو پنالتی گرفته نشد
  • سوت سرنوشت
  • دکتر بیژن بازی حساس را درآورد! (عکس)
  • فاصله عجیب پرسپولیس و استقلال در رنکینگ جهانی + جدول
  • کارشناس داوری ال‌کلاسیکو: پنالتی رئال مادرید اشتباه بود؛ عبور توپ از خط را نمی‌توان ثابت کرد
  • خداداد عزیزی: استقلالی ها به خاطر سوءظن به پرسپولیس ناراحت و نگرانند | با احترام به یحیی، تیم اوسمار واقعا بهتر است
  • روایت مسئول برگزاری لیگ یک از لغو عجیب بازی سرنوشت‌ساز
  • وضعیت عجیب بازیکن آلومینیوم بعد از بازی؛ سرگیجه و بیهوشی در اتوبوس!
  • دلم می‌خواهد استقلال قهرمان شود تا یک عده روسیاه شوند!
  • هواداران پرسپولیس به خانواده‌ام بدترین فحش‌ها را دادند / درباره سپهر حیدری اشتباه کردم!