Web Analytics Made Easy - Statcounter

فعلا آن‌طور که معاون بازار بورس تهران اعلام کرده در نخستین روز پذیره نویسی ۵۷۰ میلیار تومان از یونیت های این صندوق فروخته شده‌است. در این میان برخی فعالان بازار معتقدند این یک بازار برد-برد برای دولت و سهامداران است و استقبال خوبی از آن می‌شود. عده‌ای نیز تصمیم‌گیری برای استقبال از پالایش یکم را به هفته آینده موکول کرده‌اند تا از ثبات در بورس اطمینان حاصل کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  باید دید ترند دارایکم می‌خریم، جای خود را به زودی به پالایش‌یکم می‌خریم، خواهد داد یا خیر.

محمد خبری‌زاد /  مدیر سرمایه‌گذاری کارگزاری کارآفرین

اگر تا زمان اتمام پذیره‌نویسی پالایش یکم  که 19 شهریور و چهارشنبه دو هفته آینده است، قیمت سهام پالایشی‌ها مانند شپنا، شبندر و... با حداقل 20 درصد افزایش نسبت به روز سه شنبه روبه‌رو شود  پیشنهاد من به خرید است اما اگر بخواهد قیمت‌ها حوالی قبل از این تاریخ یعنی زمان کاهش قیمت‌ها در بورس باشد و فقط 20 درصد پاداش لحاظ شود من پیشنهادی برای خرید ندارم. اما پیشنهاد من و سایر فعالان بازار این است که سهامداران یک هفته دیگر صبر کنند و روند معاملات بورس را درنظر بگیرند و اگر مثل دارا یکم که زمان پذیره‌نویسی و پایان آن روند بازار صعودی بود و هشتگ دارایکم  می‌خریم ترند شده بود باشد، افراد استقبال می‌کنند و کسی هم مشکلی دراین رابطه ندارد.اما چون به روند بازار اطمینان نداریم برای هفته بعد پیشنهادمان این است که صبر کنند اگر تا 20 درصد افزایش داشت بخرند به نظرم اگر نداشت با مبلغ کمتری نسبت به دارایکم  بخرند.

سعید ابراهیمی/  کارشناس بازار سرمایه

هرچهار نماد پالایشی دارا دوم(پالایش یکم )درماه‌های اخیر تقریبا جزو نمادهای با بازده بالا در بورس تهران بوده‌اند.اما اصلاح سنگین ارزش سهام شرکت‌های بورسی و ریزش شاخص بورس تهران باعث ایجاد تردید در افراد علاقه‌مند به پذیره‌نویسی این صندوق شده است.با این حال شرایط عرضه این صندوق به گونه‌ای است که می‌توان آن را برای خرید جذاب توصیف کرد.اعمال تخفیف ۲۰ درصدی از قیمت روز ۲۹ مردادماه، نرخ‌گذاری جدید خوراک پالایشگاه‌ها که باعث افزایش روند سودآوری آنها به‌صورت مستقیم شده است، ازجمله این عوامل هستند.همچنین افت قیمت سهام داخل این صندوق تا روز قیمت‌گذاری،باعث افزایش جذابیت خرید آن شده است.‌از سوی دیگر دولت، قطعا به دلایل مختلف از جمله؛ عرضه دارا سوم و چهارم و همچنین ایجاد اعتماد بین سهامداران، از روند رشد این صندوق حمایت خواهد کرد.‌تنها مطلبی که باقی می‌ماند، نحوه تخفیفات خوراک پالایشگاه هاست که بهتر است هرچه سریع‌تر نسبت به شفاف‌سازی آن اقدام شود تا علاوه بر مشخص شدن سودآوری این موضوع برای پالایشگاهی ها، گامی در جهت حمایت از سهامداران خرد و ایجاد حس اعتماد بین آنها در بازار سرمایه برداشته شود.

بهروز شهدایی /   کارشناس بازار سرمایه

به نظرم باید در خرید پالایش یکم صبر کرد چون  بازار به ثبات نرسیده و باید دید در هفته آِینده هم روال دو روز آخر هفته را تجربه می‌کند یا خیر؟ پتروشیمی‌ها با 40 درصد کاهش در دو هفته گذشته مواجه شدند و بر اساس آخرین قیمت معاملاتی 20درصد تخفیف وجود دارد و این قیمت‌ها را شیرین می‌کند اما اگر مدل دارا یکم دو ماه طول بکشد که در پرتفوی خریداران بیاید تا قابل معامله شود کار سخت می‌شود.در مجموع از کسی که در بورس فعالیت دارد باید انتظار این را داشته باشید که توصیه به خرید داشته باشد چرا که اولویت اولیه برای ما بازار سرمایه است و رقم خرید هم 3 میلیون تومان است و مردم توجه کنند که پول مازاد را صرف خرید کنند. نظر من برای خرید پالایش یکم استقبال از آن است.

عظیم ثابت  /  کارشناس بازار سرمایه

در مدل عرضه پالایش یکم ابهاماتی وجود دارد. اینکه سیاست‌گذار بر چه اساس سقف خرید هر دو صندوق تا 5 میلیون تومان را تعیین کرده یکی از موضوعاتی است که در مورد آن حرف و حدیث زیاد است اما شواهد حاکی از آن است که دولت با توجه به اتفاقات روز و فضای مثبت دو روز اخیر شاخص چنین تصمیمی گرفته تا نقدینگی و منابع بیشتری از سطح جامعه جمع کند. با این اتفاق بخشی از کمبود منابع دولت جبران می‌شود ومردم نیز به حداقل سود ممکن بدون ریسک دست می‌یابند.اما با توجه به اینکه این نقدینگی از سرمایه‌های مردم قرار است جمع شود، دولت تا جایی که می‌تواند باید در مورد تصمیماتی که دراین بازار می‌گیرد با ثبات رفتار کند و به شایعات دامن نزند از این رو پیشنهاد ما به دولت این است که برای بازگرداندن اعتماد سهامداران به بورس در جلسات هیات دولت، رئیس سارمان بورس نیز حضور داشته باشد تا منافع سهامداران حفظ شود.

حسن برادران/  کارشناس بازار سرمایه

اتفاقات عجیبی در بازار سهام در حال رخ دادن است. به نظر می‌رسد بخش عمده‌ای از دلایل نوسان شدید شاخص در2 هفته اخیر به حواشی عرضه پالایش یکم برمی گردد. سیاستگذار تصمیم گرفته با تخفیفاتی که برای پالایش یکم درنظر گرفته جذابیت سهامداری را به بازار برگرداند. اختلاف نظر و بی‌ثباتی در تصمیمات وزارتخانه‌نشینان،عرضه دارادوم را با مشکلاتی مواجه کرد ؛اما با توجه به اینکه دولت تصمیم گرفت این عرضه را از حالت مستقیم به پذیره‌نویسی در بانک‌ها تغییر دهد سهم مردم از این سهام افزایش می‌یابد. اتفاقات اخیرشاخص، بازار سرمایه را دچار التهاب کرد به همین دلیل ممکن است برخی مردم قید حضور در بازار سهام را بزنند ؛در حالی که با توجه به مدل جدید عرضه پالایشی و اینکه برای خرید این سهم نیازی به کد بورسی نیست،مردم به بازار برمی‌گردند. عرضه پالایشی یکم آن هم با 20 درصد تخفیف، حجم زیادی از نقدینگی را نصیب دولت می‌کند. از سویی دیگر بازار دارادوم نسبت به سرمایه‌گذاری در بانک پر سود تر و قابل اطمینان تر خواهد بود. این سهام برای عموم مردم، بازنشسته‌ها و کسانی که حاضرنیستند با ریسک وارد بورس شوند، سهام ارزنده‌ای است و به نظر می‌رسد با عرضه پالایشی یکم، عدالت برای کسانی که دارایکم را نخریدند اجرا شود.

ایمان مقدسیان / کارشناس بازار سرمایه

هدف از ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری، سوددهی با ریسک کم و بدون حاشیه است. با توجه به اینکه سرمایه گذاران اصلی این صندوق‌ها مردم هستند، رویکرد دولت،سرمایه‌گذاری با حداقل ریسک است ازاین رو در مقایسه با سودی که بانک نصیب سرمایه گذاران می‌کند، جذابیت بیشتری دارد. با توجه به اینکه سهامدارانی که در صندوق اول سرمایه‌گذاری کرده بودند حداقل 100 درصد سود کرده‌اند به نظر می‌رسد در صورت بهبود وضعیت شاخص،دارندگان پالایشی یکم نیز50 درصد سود کنند.دولت سطح دسترسی بالایی برای سرمایه‌گذاری مردم در نظر گرفته است و با توجه به تخفیف چشمگیری که برای پالایش یکم در نظر گرفتند سهامداران زیادی جذب این بازار می‌شوند.

2323 کد خبر 1422175

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: سرمایه بورس تهران سهام کارشناس بازار سرمایه سرمایه گذاری پذیره نویسی عرضه پالایش پالایش یکم برای خرید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۱۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد تا سناریو سیو (ذخیره) سود مطرح شده در چند روز اخیر اهالی بازار سرمایه بعد از رشد بیش از 4 درصدی را عملی کرده باشد.

به گزارش اکوایران، درجریان معاملات روز جاری در بازار بورس اوراق بهادار تهران ارزش معاملات در بورس تهران روی رقم  هزار و 900 میلیارد تومان ایستاد موضوعی که در روزهای گذشته به آن اشاره کردیم و بازار معتقد است با این ارزش معاملاتی کم توان ادامه دار بودن رشدهای شارپی وجود ندارد و بازار برای هر پله صعودی نیاز به استراحت دارد.

با این حال با افت شاخص در روز جاری ارزش بازار دوباره کانال 8 هزار همتی را از دست داد و فولاد ، فملی و نماد شپنا نمادهایی بودند که بیشترین تاثیر منفی را روی شاخص کل داشتند.

گروه خودرویی بعد از مدت ها دوباره به صدر برترین گروه های بازار سرمایه از منظر ارزش معاملاتی رسیده است و ارزش 670 میلیارد تومانی را در روز جاری به خود گرفت که می تواند سیگنالی برای روز های آینده بازار سرمایه باشد.

گروه فلزات اساسی نیز با 345 میلیارد تومان و تقریبا با نیمی از ارزش معاملاتی گروه خودرویی در جایگاه دوم ایستاد. سرمایه گذاری‌ها دیگر گروه مورد توجه اهالی بازار سرمایه بود تا با ارزش معاملاتی بیش از 246 میلیارد تومانی در جایگاه سوم قرار گرفته باشد.

اما در بازارهای جهانی قیمت طلا با سرعت بیشتری از میزان رشد خود در مسیر افت و اصلاحی قرار گرفته است و با کاهش نگرانی در مورد درگیری‌های خاورمیانه این بازار آرام‌تر شده است و باعث شده تمایل سرمایه‌گذاران به خرید طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در برابر سرمایه‌های مخاطره آمیزتر مانند سهام کاهش یابد.

همچنین صندوق‌های طلا در بازار بورس تهران امروز را با منفی و رخ قرمز رنگ شروع کردند و بازار این گروه با افزایش عرضه همراه شده بود.

در بازار داخلی نیز قیمت دلار نیمایی که در روز های گذشته مسیر صعودی را خیلی آرام تر در پیش گرفته بود به عدد 41 هزار تومان وارد شد قیمت این ارز در روزهای ابتدایی سال جاری کمی بیشتر از 40 هزار تومان قیمت می خورد و در حال حاضر بالاتر از 41 هزار تومان قیمت گذاری می شود.

خبر جالب امروز را مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن مطرح کرد که قرار است بخش املاک پلتفرم‌های دیوار و شیپور مسدود شوند. گفته می‌شود با توجه به مصوبه شورای عالی مسکن برای انتشار آگهی در سکوهای اینترنتی باید احراز هویت مالک و کد پستی انجام شود و اگر این سکوها تا هفته آینده این بخش وب‌سرویس را انجام ندهند، بخش املاک آنها با مجوز شورای امنیت و دستگاه‌های امنیتی مسدود خواهد شد.

اما گروسی نیز  به زودی به ایران سفر می‌کند. مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرده است که  آژانس بین‌المللی انرژی اتمی آن سطح دسترسی را که نیاز است، دریافت نمی‌کند. این موضوع بر گمانه زنی‌ها در مورد برنامه هسته‌ای تهران افزوده است. چیزهای زیادی وجود دارد که باید درباره آن شفاف‌سازی شود و به همین دلیل است که قصد دارم به زودی به ایران سفر کنم.

بهادری جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری هفتگی خود این طور عنوان کرده است که پیش‌بینی می‌شود تامین ارز داشته باشیم و به تدریج آثار هیجانات ناشی از اتفاقات مقطعی در بازار را کاهش بدهیم.

 بررسی تکنیکالی شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران 

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران امروز با افت بیش از 13 هزار واحدی همراه شد و  اهالی تکنیکالیست بازار روی مقاومت سقف کانال صعودی ایجاد شده حساب باز کرده‌اند .

به گفته اهالی بازار برای ادامه دار بودن شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران برای اینکه شاخص کل بتواند از پس این مقاومت برآید باید با ارزش معاملاتی بالایی همراه شود تا بتواند بار دیگر به سقف تاریخ 2.5 میلیون واحدی خود در سال گذشته برسد.

شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در سال 1402 و در نیمه های اردیبهشت ماه رقمی بیش از 2 میلیون و 500 هزار واحدی را به خود گرفت.

tags # بورس سایر اخبار آیا انسان می‌تواند در فضا تولید مثل کند؟ | رابطه جنسی و زایمان در فضا چگونه است؟ بعد از فضا چه چیزی وجود دارد، جهان کجا تمام می‌شود؟! (تصاویر) مرکز واقعی جهان کجا است؟ فضانوردان چگونه در فضا دستشویی می‌کنند؟ | سرنوشت مدفوع انسان در فضا چه می‌شود؟

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی بورس چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بورس در راه تصرف تاج و تخت؟
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!
  • رشد اندک بورس در سومین روز اردیبهشت
  • ۱۰ دلیل برای اینکه جدیدترین مدل آیفون را نخریم!
  • ۲۹۱ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها به بازار سرمایه تزریق شد
  • سکه های حراجی با دلار چند هزار تومان فروخته شدند/ عمیدی: پیام دولت با فروش سکه ها با دلار افزایشی چیست! انتظار سه ماه پر بازده در بازار سرمایه وجود دارد/ دولت مشوق سرمایه گذاری در بازار بورس نیست؟
  • بورس ۲۷ هزار واحد قد کشید
  • صرفه جویی در بورس انرژی قیمت پیدا می‌کند