Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:00:26 GMT

۷۳درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۴۹۶

۷۳درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند

‍‍‍‍‍‍

گروه استان‌ها- مدیرکل بهزیستی مازندران با اشاره به رشد شاخص‌های اشتغال در حوزه معلولان استان گفت: ۷۳درصد معلولان مازندران از خدمات مستمری بهزیستی بهره‌مند هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل بهزیستی مازندران، فرزاد گوهردهی اظهار داشت: سازمان بهزیستی به‌عنوان تنها متولی سلامت اجتماعی در برنامه ششم توسعه، به طیف وسیعی از مردم جامعه خدمات ارائه می‌کند که در دولت تدبیر و امید این خدمات به‌ نحوی چشمگیر در تمام حوزه‌ها افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از جمله مهم‌ترین خدمات سازمان بهزیستی در دولت تدبیر و امید می‌توان به ارائه خدمات توان‌پزشکی و مراقبتی در مراکز روزانه، شبانه‌روزی و مراکز ارائه خدمات توانبخشی در منزل، اجرای طرح ارائه خدمات توانبخشی و مراقبتی توسط اعضا خانواده در مناطق محروم و کم‌برخوردار، تامین و واگذاری تجهیزات و وسایل کمک توانبخشی به معلولان جسمی حرکتی و معلولان شنوایی و بینایی، پرداخت مستمری ماهانه به معلولان و حق پرستاری به افراد دارای آسیب نخاعی اشاره کرد.

مدیرکل بهزیستی مازندران در تشریح خدمات سازمان بهزیستی در دولت  یازدهم و دوازدهم،  یکی از طرح‌های بسیار مهم این نهاد حمایتی را تامین و تاسیس واحدهای مسکونی مددجویان برشمرد و گفت: بخشی از منابع مالی مورد نیاز این واحدها از محل اعتبارات مصوب سازمان بهزیستی در قالب احداث یا خرید به مددجوی تحت پوشش این سازمان تحویل داده شده است ضمن اینکه خیران نیز با حمایت‌های خود نقش ویژه‌ای در این امر ایفا کردند.

جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" 15 درصد افزایش یافت ‌7500 فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ‌استان مرکزی ایجاد شد‌

گوهردهی، حمایت‌های دولت تدبیر و امید از ایجاد مسکن برای گروه‌های هدف بهزیستی را بی سابقه دانست و بیان کرد: ایجاد مسکن معلولان 143 درصد نسبت به سال 92 افزایش داشته است؛ بدین‌معنا از تعداد 100 واحد درسال 92 به تعداد 692 واحد در سال 98 افزایش یافته که در مجموع این هفت سال 4167 واحد مسکونی به گروه‌های هدف واگذار شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران با تاکید بر حمایت‌های مالی  دولت تدبیر و امید از ایجاد اشتغال، به  رشد 70 درصدی اشتغال در میان جامعه هدف بهزیستی در دولت یازدهم و دوازدهم اشاره کرد و افزود: آمار اشتغال این سازمان نشان می‌دهد که ایجاد اشتغال از هزار و 654 نفر در سال 92 به دو هزار و 847 نفر در سال 98 رسیده است.

وی یکی دیگر از ماموریت‌های این سازمان را کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: اداره کل  بهزیستی مازندران در حوزه آسیب های اجتماعی در سالهای دولت تدبیر و امید تلاش کرده است تا با راه اندازی مراکزی به‌منظور ارائه خدمات به افراد در معرض آسیب اجتماعی و آسیب دیده اجتماعی، گامی مهم در راستای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی  بردارد  که در این راستا مراکز اورژانس اجتماعی از طریق خط تلفن 123 به ارائه خدمات سیار اجتماعی و مداخله در بحران فردی، خانوادگی و اجتماعی می‌پردازند.

گوهردهی با بیان اینکه تعداد افراد برخوردار شده از خدمات طرح مداخله برنامه اورژانس اجتماعی ، از سال 92 تا سال 96  رشد 205.5 درصدی داشته است، افزود:  این امر به دلیل افزایش تعداد مراکز اورژانس اجتماعی و تلاش برای آگاه‌سازی از فعالیت‌های مراکز اورژانس اجتماعی است.

انتهای پیام/681/س

R41358/P/S6,74/CT12 بیشتر بخوانید... جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" ۱۵ درصد افزایش یافت ‌۷۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ‌استان مرکزی ایجاد شد‌ قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... جزئیات افزایش مستمری مددجویان بهزیستی و کمیته امداد اعلام شد مستمری "مددجویان بهزیستی و کمیته امداد" ۱۵ درصد افزایش یافت ‌۷۵۰۰ فرصت شغلی برای مددجویان بهزیستی ‌استان مرکزی ایجاد شد‌ پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۳ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۴ ۱.۴ میلیون تن محصولات پارس جنوبی صادر شد ۵ گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات ۶ هیئات مذهبی مشهد پای کار کمک مؤمنانه/ هر شب غذای گرم در حاشیه مشهد توزیع می‌شود ۷ کاشان| صنوف آسیب‌دیده از ویروس کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کنند ۸ آمادگی ۲ مجموعه سرمایه‌گذار بخش خصوصی در احداث آزادراه تبریز-اهر-باکو مهمترین اخبار استانها گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش کهن‌ترین آئین نمایشی در ایران‌/ مسئولان دیگر از تعزیه حمایتی نمی‌کنند بارش‌های اخیر خسارات زیادی به مزارع برنج گیلان وارد کرد؛ برآوردها از میزان خسارت‌ها ادامه دارد ۵۲ هزار تن انواع فرآوری‌های دامی از مرز بازرگان به کشورهای خارجی ترانزیت شد مهمترین اخبار تسنیم دبیرکل حزب الله لبنان: پاسخ اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی داده خواهد شد نخستین شب مراسم عزاداری در بیت رهبر معظم انقلاب برگزار شد دسترسی ایران به آژانس برای بازرسی از دو مکان/ آژانس سوال و درخواست دسترسی فراتری ندارد غریب‌آبادی: همکاری‌ ایران با آژانس صرفاً به انتخاب خود ایران صورت گرفته است استقبال اتحادیه اروپا از توافق ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مددجویان بهزیستی و کمیته امداد بهزیستی مازندران دولت تدبیر و امید اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی ارائه خدمات ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۴۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟

رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور از پیگیری این کانون برای به نتیجه رسیدن میزان افزایش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ مطابق ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خبر داد.

محمد اسدی در گفتگو با «عصر خبر» افزود: تا کنون چند جلسه با مدیر عامل و معاونان سازمان تامین اجتماعی برگزار کرده ایم و امیدواریم در جلسات بعدی با همکاری و ملاک قرار گفتن قانون بتوانیم به توافقی رضایت بخش برای بازنشستگان برسیم.

وی با تاکید بر اجرای ماده ۹۶ قانون تأمین اجتماعی خاطر نشان کرد: مطابق این ماده قانونی خواسته ما افزایش مستمری ها به میزان افزایش هزینه های زندگی می باشد که مر قانون است.

گفتنی است حدود ۴ میلیون و ۶۰۰ هزار بازنشسته تحت پوشش سازمان تامين اجتماعي هستند که حقوق خود را از این سازمان دریافت می کنند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: خبر خوش برای بازنشستگان تامین اجتماعی / برای ثبت نام اقدام کنید واکنش تأمین اجتماعی به گلایه‌های مردم از صف‌های طولانی

دیگر خبرها

  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • مهمترین اخبار پنجم اردیبهشت/حذف«زوج و فرد»در طرح جدید ترافیک
  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • اعلام شرایط اعطای وام ضروری به بازنشستگان
  • ماجرای «خبر خوش» برای مستمری بگیران بهزیستی و کمیته امداد چیست؟
  • هیچ معلولی پشت نوبت مستمری نیست
  • اعطای وام ضروری به بازنشستگان + شرایط پرداخت
  • فعالیت ۴۲ مرکز مشاوره در لرستان
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • افزایش مستمری بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی در سال ۱۴۰۳ چه شد؟