Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمد شریعتمداری روز گذشته در حاشیه جلسه هیئت دولت با اشاره به افتتاح ۳هزارو ۵۰۰میلیارد طرح‌های تولیدی با تأمین اشتغال۲۶هزار نفر در مجموعه تعاونی‌های سراسر کشور در آینده نه چندان دور، اظهار کرد: با توجه به تغییر بازار کار تلاش شده است تعاونی‌ها بر پایه دانش و استارت‌آپ و مراکز نوآوری برای تعاونی‌های نوبنیاد ایجاد شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی ادامه داد: قرار است با روش‌های جدید تأمین مالی خرد و به شکل تضمین شده از طریق صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری بخش تعاونی، تأمین مالی تعاونی‌ها تسهیل شود. همچنین تلاش شده است از منابع بانک توسعه تعاون و صندوق کارآفرینی امید، منابع با نرخ‌های ترجیحی در اختیار تعاونی‌های روستایی، مناطق مرزی و محروم قرار گیرد. سند توسعه بخش تعاون نیز در دولت در حال تهیه است. شریعتمداری درباره همسان‌سازی حقوق بازنشستگان نیز خاطرنشان کرد: احکام ۳/ ۵میلیون بازنشسته جامعه کارگری صادر و ۳۲هزار میلیارد تومان منابع آن از محل سپردن سرمایه واحد‌های تولیدی تأمین شده است.

بر این اساس حقوق بازنشسته با ۲۵سال سابقه که یک‌میلیون و۴۰۰هزار تومان دریافتی داشته، یک‌میلیون تومان افزایش یافت. حقوق بازنشسته با ۳۰ سال سابقه که کمتر از یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان دریافت می‌کرد به ۲ میلیون و ۸۰۰هزار تومان رسید و بازنشسته با ۳۵سال، به ۳میلیون تومان رسید. وی گفت: ممکن است احکام صادر شده با همه خواسته‌های بازنشستگان تطبیق نداشته باشد، بنابراین احکام اصلاحی انجام می‌شود. حدود ۲۰۰‌هزار نفر بازنشسته مشاغل سخت و زیان‌آور داریم که پیشنهاد جدیدی برای حل مشکلات آن‌ها در زمینه همسان‌سازی حقوق در دست اجراست.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حقوق بازنشستگان محمد شریعتمداری پارسی خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۷۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها

ایسنا/خوزستان در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ابهامات در خصوص حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها رفع شد.

علی‌ اکبر حسینی‌ محراب، استاندار خوزستان در پایان نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی که امروز ۵ اردیبهشت ماه برگزار شد، اظهار کرد: در جلسه امروز در خصوص پرداخت حق ۴ درصد بیمه برای مشاغل سخت و زیان‌آور مباحث مختلفی مطرح و با استعلام از وزارت کار این مساله رفع اختلاف شد به این صورت که در این خصوص باید مفاد پیمان بین کارفرما و پیمانکار مبنای عمل قرار گیرد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: دستور کار دیگر در خصوص مفاصاحساب قراردادهای پیمانکاری بود که بنا شد هر قراردادی به شکل مجزا و فارغ از قراردادهای دیگر مدنظر قرار گیرد.

حدود شش میلیارد دلار صادرات در سال گذشته

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در جلسه امروز مطرح شد در خصوص معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های چند نفری بود. پرداخت حق بیمه این واحدها به این صورت است که ۱۰ درصد را کارفرما می‌دهد و مابقی آن را دولت پرداخت می‌کند که یک بحثی در این میان قابلیت تفسیر داشت و موجب اختلاف برداشت شد که بنا شد جهت تصمیم‌گیری به مرکز منعکس شود.

استاندار خوزستان اظهار کرد: مسائل مربوط به صادرات و پایانه‌های کشاورزی و صادراتی و جذب سرمایه‌گذاران خارجی و داخلی توسط تولیدکنندگان در بخش‌های مختلف نیز مورد بررسی قرار گرفت.

وی بیان کرد: سال گذشته خوزستان حدود شش میلیارد دلار صادرات داشت و جزو استان‌های برتر کشور از جهت صادرات هستیم و برای افزایش این رقم در سال جاری با کمک بخش خصوصی و مسئولان دستگاه‌ها تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تفاوت چشمگیر میزان دریافتی بازنشستگان تامین اجتماعی با پرداختی سایر بازنشستگان
  • مذاکرات برای افزایش حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران
  • خبر جدید از افزایش منطقی حقوق بازنشستگان و مستمری‌بگیران / دریا بیگی تشریح کرد
  • ۳ پیشنهاد برای افزایش حقوق بازنشستگان | افزایش ۳۵درصدی باید لحاظ شود
  • ادامه مذاکرات مزدی کانون بازنشستگان تامین اجتماعی؛ مبنای افزایش حقوق کدام قانون است؟
  • اختلاف بر سر افزایش حقوق بازنشستگان!
  • رفع ابهامات حق بیمه مشاغل سخت و زیان‌آور و مفاصا حساب قراردادها
  • زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • خبر خوش برای بازنشستگان/ زمان اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان اعلام شد
  • بی عدالتی در حق بازنشستگان / حقوق مدیران سازمان تامین اجتماعی چقدر است؟