Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-03-28@22:34:47 GMT

صادرات ۳۲ قلم کالا به ۲۶ کشور مختلف جهان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۷۹۸۹

صادرات ۳۲ قلم کالا به ۲۶ کشور مختلف جهان

ایسنا/مازندران ناظر گمرکات مازندران از صادرات ۳۲ قلم کالا به ۲۶ کشور مختلف جهان از این استان خبر داد.

علی یوسفی منش در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه طی ۵ ماهه سال ۹۹۰ حجم صادرات گمرکات استان مازندران از مرز  ۳۱۱ هزار و ۴۰۶ تن گذشت، اظهار کرد: ارزش کالاهای صادراتی از گمرکات مازندران به میزان ۷۹ میلیون و ۱۴۴ هزار دلار بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: علیرغم وجود محدودیت ها بویژه شیوع کرونا ویروس و بیماری کووید ۱۹، صادرات برخی کالاها از گمرکات استان مازندران نسبت به مدت مشابه سال ۹۸ افزایش چشمگیری داشته است.

مدیر کل گمرکات مازندران تصریح کرد: عمده ترین کالاهای صادراتی نظیر فرآورده های لبنی به ارزش ۵۶ میلیون ۹۰۹ هزار دلار و سهم ارزشی۵۳ درصد، سیمان به ارزش۴ میلیون و ۹۰۲ هزار دلار و سهم ارزشی ۶  درصد، مواد پلاستیکی به ارزش ۴میلیون و ۲۳۱ هزاردلار و سهم ارزشی ۵ درصد، بستنی به ارزش ۳ میلیون و ۳۵۱ هزاردلار وسهم ارزشی ۴ درصد، و آب میوه به ارزش یک میلیون و ۹۱۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده  که از طریق گمرکات نوشهر، امیرآباد، فریدونکنار، ساری و آمل به مقصد ۲۶ کشور صادر می گرددو عمده ترین مقصد کالاهای صادراتی گمرکات مازندران کشورهای فدراسیون روسیه، قزاقستان ،عراق، ترکمنستان، امارات و افغانستان هستندـ

یوسفی منش با اشاره به درآمد کسب شده توسط گمرکات مازندرن از تجارت خارجی طی ۵ ماهه سال ۹۹ گفت: درآمد گمرکات مازندران با احتساب درآمد حاصل از ضمانت نامه از مرز ۱۲۷۵ میلیارد و ۷۴ میلیون ریال گذشت .

وی با اشاره به واردات بیش ازیک میلیون و ۴۱ هزارتن انواع کالا گفت: ارزش این میزان کالا  ۳۷۷ میلیون و ۴۷۱ هزاردلار بوده که  از طریق  گمرکات نوشهر، امیرآباد و فریدونکنـار وارد کشور شده است همچنین اقلام عمده کالاهای وارداتی گمرکات مازندران شامل: جو دامی به ارزش ۱۰۵  میلیون و ۲۶۹ هزار دلار و سهم ارزشی ۳۱  درصد، ذرت دامی به ارزش ۸۸ میلیون و ۸۷۱ هزاردلار و سهم ارزشی ۲۶ درصد، چربی ها و روغن های حیوانی به ارزش ۷۹ میلیون و ۶۸۸ هزار دلارو سهم ارزشی ۲۳ درصد، چوب وتخته به ارزش ۱۰ میلیون و ۵۸۴ هزار دلار و سهم ارزشی ۳ درصد ودانه های روغنی  به ارزش۹ میلیون و ۲۸۳ هزار دلار و سهم ارزشی ۲ درصد بوده است. 

وی تاکید کرد:  کالاهای وارداتی از ۲۱ کشور مختلف جهان نظیر روسیه ، امارات متحده عربی، ترکیه، قزاقستان آلمان ، اتریش و غیره از طریق  گمرکات مازندران وارد کشور شده است.

یوسفی منش ناظر گمرکات مازندران ومدیرکل گمرک نوشهر در خصوص عملکرد ترانزیت خارجی گمرکات مازندران طی همین مدت بیان کرد: بیش از ۲ هزار تن انواع کالا شامل کانتینرخالی، سیگار، مصنوعات پلاستیکی، لوله حفاری، موادشیمیایی و تخته نراد به ارزش ۴ میلیون و ۶۲۸ هزار و ۴۸۶ دلار از طریق گمرکات استان مازندران به امارات، مقصد مناطق ویژه اقتصادی ایران، عراق ترانزیت خارجی گشته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صادرات غيرنفتي استانی اقتصادی هزار دلار و سهم ارزشی گمرکات مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۷۹۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری آنا از گمرک ایران، محمد رضوانی‌فر، معاون وزیر اقتصاد و رییس کل گمرک ایران با اعلام این خبر گفت: سایپا، ماموت خودرو و معین خودرو ایرانیان ۳ واردکننده اول خودرو سواری به لحاظ ارزش در سال ۱۴۰۲ بودند.

رضوانی‌فر گفت: در این مدت ۲ هزار و ۳۴۹ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۸ میلیون و ۶۳۱ هزار دلار توسط سایپا، یک هزار و ۱۴۴ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۴ میلیون و ۴۷۳ هزار دلار از سوی ماموت خودرو و ۹۸۰ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۲۱ میلیون و ۵۷۰ هزار دلار توسط معین خودرو ایرانیان وارد شده است.

به گفته وی، پس از ۳ شرکت فوق، کرمان خودرو، بهمن موتور، صنایع اتومبیل‌سازی فردا، کرمان موتور، شرکت راسا موتور خاورمیانه، ایران خودرو و ایساکو کیش از دیگر واردکنندگان عمده خودرو سواری در سال ۱۴۰۲ بودند.

رضوانی‌فر اظهار داشت: واردات ۸ هزار و ۷۱۲ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۶۰۳ هزار دلار توسط ۱۰ شرکت فوق و مابقی از سوی سایر واردکنندگان انجام شد.

شایان ذکر است، در سال ۱۴۰۱ نیز ۴۱۱ دستگاه خودرو سواری به ارزش ۱۳ میلیون و ۳۸۴ هزار دلار وارد کشور شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  •  صادرات هزار و 489 میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان
  • افزایش صادرات از گمرک شهرستان پلدشت
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلاری کالا از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی
  • صادرات ۱۴۸۹ میلیون دلار محصولات تولیدی آذربایجان‌غربی از گمرکات استان طی سال گذشته
  • نزدیک به ۲۳۳ میلیون دلار کالا از قم به کشور‌های مختلف جهان صادر شد
  • افزایش ۵۰ درصدی صادرات از گمرکات آذربایجان غربی
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودرو سواری از گمرکات در سال گذشته
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ خودروی سواری از گمرکات
  • ترخیص قطعی ۱۱ هزار و ۲۳۶ دستگاه خودرو سواری از گمرکات
  • صدور ۵ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار کالا از گمرکات آذربایجان‌غربی