Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@23:55:22 GMT

آزمایش بالینی واکسن کرونای مدرنا روی سالمندان موفق بود

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۰۸۳۵۷

آزمایش بالینی واکسن کرونای مدرنا روی سالمندان موفق بود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سی ان بی سی، شرکت مدرنا اعلام کرده در آزمایش بالینی واکسن ویروس کرونای بالقوه این شرکت واکنش ایمنی رضایت بخشی در بیماران سالمند نشان داده است.

این شرکت واکسن ویروس کرونای خود را روی ۱۰ فرد ۵۷ تا ۷۰ ساله و همچنین ۱۰ فرد ۷۱ سال و بالاتر آزمایش کرده است.

 هر کدام از شرکت کنندگان دوزهای ۱۰۰ میکروگرمی از واکسن را در فاصله ۲۸ روز دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان نتایج آزمایش نشان داد در بدن شرکت کنندگان آنتی بادی خنثی کننده ویروس بوجود آمده است. نتایج این آزمایش هنوز منتشر نشده است.

علاوه بر آن میزان آنتی بادی بوجود آمده در بدن شرکت کنندگان در آزمایش بالینی بالاتر از افرادی بود که از کووید ۱۹ بهبود یافته اند.

همچنین هیچ یک از شرکت کنندگان عوارض جانبی شدید ناشی از تزریق واکسن را اعلام نکرده اند. برخی از آنها خستگی، لرز، سردرد و درد در محل تزریق را گزارش کرده اند. اما به گفته شرکت مدرنا، بیشتر این علائم در ۲ روز برطرف شده است.

این شرکت ماه گذشته مرحله سوم آزمایش های بالینی واکسن بالقوه کرونا را آغاز و آن را به ۳۰ هزار نفر تزریق کرد. پیش بینی می شود نتایج این تحقیق در اوایل ماه اکتبر اعلام شود. واکسن بالقوه مدرنا با فناوری mRNA توسعه یافته است.

کد خبر 5009864 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا تحقیقات علمی ویروس کرونا تحقیقات علمی هوش مصنوعی شرکت دانش بنیان واکسن کرونا فناوری فضایی استارت آپ محرم 99 نوآوری شبکه ملی اطلاعات معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایالات متحده امریکا موبایل فیس بوک شرکت کنندگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۸۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان ، میلاد یزدان پناه گفت: این پویش در دو حوزه فرهنگ پایداری و مقاومت اسلامی و تاثیر نقش وحدت مسلمانان در پیشبرد و تقویت بیداری اسلامی برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز افزود: این پویش تا ۱۵ اردیبهشت ادامه دارد و شرکت کنندگان می تواند آثار خود را برای دبیرخانه این پویش ارسال کنند.
وی خاطر نشان کرد: از برترین داستان ها به انتخاب هیات داوران تجلیل و به همه شرکت کنندگان در این پویش گواهی شرکت داده خواهد شد. 

دیگر خبرها

  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در شمال سیستان و بلوچستان
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در در شمال سیستان و بلوچستان
  • سقز چیست و چه خواصی دارد؟
  • چرا بجای درمان های گران قیمت از سقز استفاده نکنیم؟
  • ربات ۲پای چینی با موفقیت آزمایش شد
  • پویش داستان نویسی بیداری اسلامی در نیمروز برگزار می‌شود
  • آیا Starship به انتقال انسان به مریخ موفق خواهد شد؟
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • دولت عربستان یک میلیارد دلار به شرکت خودروسازی لوسید تزریق کرد
  • مصرف کنندگان آمریکایی از اپل شکایت کردند