Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‎ها- استاندار خراسان جنوبی گفت: نگاه به مرز ماهیرود باید ملی باشد تا بتوانیم سطح مبادلات تجاری را ارتقاء بخشیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، به نقل از روابط عمومیاستانداری خراسان جنوبی؛ محمدصادق معتمدیان با بیان این مطلب در جلسه شورای ساماندهی مبادلات مرزی که در محل بازارچه مرزی ماهیرود برگزار شد اظهار داشت: باوجود اقدامات زیادی که صورت گرفته ظرفیت‌های زیادی باقیمانده که باید تلاش شود پتانسیل مرز ماهیرود را به کشور و منطقه معرفی کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: باید به مرز ماهیرود، نگاه ملی داشته باشیم تا بتوانیم سطح مبادلات تجاری را ارتقاء بخشیم.

استاندار از مرز به عنوان پیشانی جمهوری اسلامی نام برد و گفت: ماهیرود، مرز بین المللی و مهمی است که حتی در شرایط کرونایی هم یک ساعت تعطیلی نداشته است پس باید در مرز ماهیرود، تحولات ژرفی صورت گیرد.

استاندار خراسان جنوبی: بازارچه مرزی "ماهیرود" با تأمین زیرساخت‌ها شبانه‌روزی می‌شودخراسان جنوبی| پروژه تأمین برق نوار مرزی "ماهیرود" افتتاح شدروزهای خوش گمرک ماهیرود/ 5 کشور خارجی مقصد  صادرات خراسان جنوبی شد

معتمدیان ادامه داد: با توجه به چشم انداز بلند مدت و راه اندازی مسیرهای ترانزیتی، قطع به یقین به زودی ماهیرود یکی از مهمترین و فعال‌ترین محورهای جمهوری اسلامی خواهد بود.

وی با بیان اینکه برای تحقق این هدف، باید طرح توسعه مرز ‌ماهیرود با جدیت دنبال شود تصریح کرد: برای اجرایی شدن طرح توسعه ماهیرود، زمین‌های زیادی باید به منطقه الحاق شود که این موضوع هم افزایی و همراهی دستگاه‌های متولی را می‌طلبد.

به گفته وی؛ انعکاس ظرفیت ماهیرود در رسانه‌های استانی و ملی و به نمایش گذاشتن پتانسیل‌های این نقطه مرزی در معرفی آن نقش بسزایی دارد.

استاندار در ادامه به برخی از مشکلات موجود در مرز ماهیرود اشاره کرد و گفت: به زودی معاون اقتصادی رئیس جمهور و معاونین برخی وزرا به استان سفر می‌کنند و امیدواریم بتوانیم در جریان حضور آنها، مشکلات مرز ماهیرود را رفع کنیم.

معتمدیان با تأکید بر انجام مطالعات نیازسنجی و کار کارشناسی در رفع مسایل موجود اظهار داشت: احداث مخزن 500 هزار متر مکعبی برای تأمین آب مرز به صورت ویژه دنبال می‌شود که حداکثر تا دهه فجر به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به رشد قابل توجه صادرات کالا از مرز ماهیرود متذکر شد: ارتقاء گمرک ماهیرود و خراسان جنوبی از مطالبات ماست که به منظور تحقق آن با وجود فشارهای زیاد، پیگیری‌های لازم انجام می‌شود.

به گفته وی؛ مرزبانی با تمام قوا از 331 کیلومتر مرز استان به خوبی پاسداری می‌کند و این از افتخارات خراسان جنوبی است که به واسطه این تلاش و جدیت، امن‌ترین مرزها را در سطح کشور دارد.

استاندار در زمینه نیازهای مرز ماهیرود متذکر شد: فضای سبز مرز ماهیرود باید متحول شود و موضوع بادشکن منطقه در قالب پروژه‌ای بزرگ تعریف شده مورد مطالعه قرار گیرد.

انتهای پیام/252/س

R41348/P/S6,56/CT12 بیشتر بخوانید... استاندار خراسان جنوبی: بازارچه مرزی "ماهیرود" با تأمین زیرساخت‌ها شبانه‌روزی می‌شود خراسان جنوبی| پروژه تأمین برق نوار مرزی "ماهیرود" افتتاح شد قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان بیشتر بخوانید... استاندار خراسان جنوبی: بازارچه مرزی "ماهیرود" با تأمین زیرساخت‌ها شبانه‌روزی می‌شود خراسان جنوبی| پروژه تأمین برق نوار مرزی "ماهیرود" افتتاح شد پربیننده‌ترین اخبار استانها ۱ گزارش| اعتراض متقاضیان طرح مسکن ملی؛ قیمت‌ها عادلانه نیست ۲ ۲ کشته در انفجار معدن آق دربند سرخس/ علت حادثه در دست بررسی است ۳ بزرگترین رزمایش کمک‌های مؤمنانه کشور در حسینیه اعظم زنجان هدف‌گذاری شد/ تأمین ۱۱۰هزار بسته معیشتی ۴ "هر کوچه یک حسینیه"| مدیحه‌سرایی حاج مهدی رسولی مقابل درب منزل یک شهید + تصاویر ۵ گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ۶ فراهم‌شدن شرایط صادرات کالاها از بندر کاسپین گیلان؛ تخلیه و بارگیری در این بندر ۵ برابر شد ۷ گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات ۸ لرستان| اهالی روستای سیل‌زده "ملاوی" پلدختر زمین مسکونی دریافت می‌کنند مهمترین اخبار استانها گزارش|تیشه واردات کالاهای مشابه داخلی به ریشه تولید است/ نظارت دقیق مجلس برای جلوگیری از واردات گزارش ویدئویی| روزگار ناخوش کهن‌ترین آئین نمایشی در ایران‌/ مسئولان دیگر از تعزیه حمایتی نمی‌کنند اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد تکمیل طرح "ابرار" در تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان قم در هفته دولت + فیلم مهمترین اخبار تسنیم دیپلمات روس: به‌خلاف ادعای آمریکا، ایران عامل بی‌ثباتی اوضاع عراق نیست گروسی: زمان راستی‌آزمایی آژانس از فعالیت‌های هسته‌ای ایران محرمانه است گزارش ویدئویی| تداوم ورود کالاهای اساسی به بنادر ایران/ ۱۴میلیون و ۳۹۰هزار تن کالا ‌صادرات داشتیم ثبت نام برای انتخابات مجلس دو مرحله‌ای می‌شود/اخذ برگه صحت سلامت از سوی کاندیداها اختصاصی| پیگیری دادستان کل کشور از منشا بدهی‌های هپکو/ تامین اجتماعی قول زنده شدن دوباره هپکو را داد درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS اینستاگرام توییتر فیسبوک   آپارات   بیسفون   سروش   ویسپی   آی‌گپ
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: استاندار خراسان جنوبی بازارچه مرزی مرز ماهیرود ترین اخبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۲۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان


غلامحسین تیموری مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از ابتدای سال تاکنون بالغ بر ۸۴ هزار و ۵۳۹ تن محصولات کشاورزی با نظارت هفت مرکز قرنطینه گیاهی مستقر در مرزهای رسمی استان شامل مرز میلک، پیشین، میرجاوه، گمشاد، چابهار، ریمدان، زاهدان مبادله شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد رشد داشته است.

غلامحسین تیموری اظهار کرد: از مجموع مبادلات مرزی محصولات بخش کشاورزی، واردات۳۹ هزار و ۲۲۵ تن کالاهای شامل برنج ، موز و کنجد و بیش‌از ۴۴ هزار و ۱۹۸ تن صادرات محصولات کشاورزی عمدتا شامل انواع خرما،گوجه فرنگی، هندوانه و سیب درختی و سایر خشکبار است.

وی کل ترانزیت محصولات کشاورزی در یک ماه اول سال که از مرزهای رسمی انجام شده را ۱۱۱۶ تن اعلام کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • تاکید بر رفع آسیب‌های جامعه از سوی مسئولان
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • رشد ۱۰ درصدی مبادلات مرزی محصولات کشاورزی از سیستان و بلوچستان
  • واریز ۷۰۰۰ میلیارد ریال به خزانه از محل فروش مرزی فرآورده‌های سوختی در خراسان جنوبی
  • فروش ۷ هزار میلیارد ریالی فرآورده‌های نفتی در خراسان جنوبی
  • حمایت ۳ هزار میلیارد ریالی صندوق ملی مسکن از طرح‌های زیربنایی مسکن خراسان‌جنوبی
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • امضای ۸ سند همکاری بین دو کشور ایران - پاکستان
  • تقویت ناپایداری‌ های جوی در خراسان جنوبی
  • تقویت ناپایداری‌های جوی در خراسان جنوبی