Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صدا و سیما، محمدهادی ضیایی مهر گفت: در سال گذشته ۷۷۸ دستگاه ناوگان باری، مسافری و لوکوموتیو در داخل کشور ساخته شد که ارزش این ناوگان، هزار و ۲۷۰ میلیارد تومان بود.

وی با بیان این که ساخت این تعداد واگن ۵۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی در پی داشته است، افزود: در مجموع برای ۳ هزار و ۲۵۱ نفر نیز ایجاد اشتغال شده و در سال ۹۸ با تشکیل کارگروه مشترک میان راه آهن و وزارت صمت، تلاش کردیم که بر مدیریت واردات ناوگان ریلی کنترل داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضیایی مهر با اشاره به سال رونق تولید و هدف گذاری برای حداکثر استفاده از ظرفیت داخل، ادامه داد: با هماهنگی تنگاتنگ با وزارت صمت سعی کردیم در سال گذشته هیچ گونه ناوگان ریلی ساخت خارج از کشور، وارد نشود؛ همچنین با امضا توافق نامه میان وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه در اواخر سال ۹۸، زمینه ارائه تسهیلات مالی به سرمایه گذاران و سفارش دهندگان و سازندگان ریلی نیز فراهم شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن اظهار داشت: این دو تصمیم باعث شد که از ظرفیت سازندگان ریلی در سال ۹۸ بهره برداری نسبتاً خوبی شود و در مجموع همه سازندگان ناوگان ریلی کشور در سال گذشته درگیر تولیدات ناوگان داخلی شدند.

وی با بیان این که در بخش ناوگان ریلی دو اقدام ارزشمند دیگر، در راستای عمق بخشی به ساخت داخل انجام شده است، تصریح کرد: ایجاد ارتباط میان مصرف کنندگان قطعات ریلی و سازندگان آن، یکی از این اقدامات است. در برخی مواقع مصرف کنندگان از ظرفیت تولید سازندگان بی اطلاع بودند و به همین علت برای بعضی قطعات ثبت سفارش واردات دادند در حالی که این قطعه داخلی سازی شده بود. بر آن شدیم که اطلاعات بیشتری را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم و در این راستا سامانه یکپارچه رونق و جهش تولید را راه اندازی کردیم تا به همه مصرف کنندگان ریلی در خصوص تولید قطعات ساخت داخل با مشخصات سازندگان آن‌ها اطلاع رسانی شود.

به گفته این مقام مسئول، ۲۰۰ شرکت سازنده قطعات در سطح کشور با آدرس کامل و مشخصات فنی قطعه، شناسایی و در سامانه بارگذاری شده است تا مصرف کنندگان از آن مطلع شده و جلوی واردات قطعات داخلی سازی شده گرفته شود.

ضیایی مهر با بیان اینکه ۴ هزار و ۸۳۰ قطعه ناوگان ریلی داخلی سازی شده است، افزود: همه این قطعات در سامانه بارگذاری شده و حتی برخی مصرف کنندگان که به علت بی اطلاعی، قطعه داخلی سازی شده را وارد کرده بودند با گرفتن تعهد کتبی از وارد کنندگان مبنی بر این که این آخرین مرحله واردات آنهاست، اجازه ترخیص برای آن کالاها صادر شد.

معاون ناوگان ریلی شرکت راه آهن ادامه داد: ۴۵۳ قطعه کماکان برای ناوگان ریلی کشور وارد می‌شود که این قطعات نیز در سامانه با مشخصات کامل بارگذاری و به تولید کنندگان، شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌های سراسر کشور برای تولید آن اطلاع رسانی شده است تا این قطعات نیز در داخل ساخته شده و از واردات قطعات ناوگان ریلی بی نیاز شویم.

وی  با بیان این که امسال نیز در چهار مرحله برای جهش تولید برنامه داریم، گفت: ۲۵۹ دستگاه ناوگان ریلی شامل لوکوموتیو، واگن باری و مسافری با ارزش ۴۹۴ میلیارد تومان به مرحله بهره برداری رسیده است که با توانمندی داخلی، تولید شده و ۴۸ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۸ رشد داشته است.

کد خبر 5009994

منبع: مهر

کلیدواژه: نوسازی ناوگان ریلی حمل و نقل ریلی قطار تولید نفت ویروس کرونا قیمت دلار قیمت نفت بورس بانک مرکزی ایران وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت طلا قیمت سکه بهار آزادی صادرات نفت ایالات متحده امریکا قیمت یورو بازار سهام وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داخلی سازی شده مصرف کنندگان ناوگان ریلی سال ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۰۹۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی از افزایش نزدیک به ۳۱ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، ایرج دست‌نشان امروز _سه‌شنبه بیست‌وهشتم فروردین_ در جمع خبرنگاران با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین آذربایجان‌غربی اظهار کرد: طی یک سال گذشته در مجموع ۸۹۱ هزار و ۷۶۵ مسافر ایرانی و خارجی از پایانه مرزی تمرچین تردد کرده‌ اند که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته که ۶۷۷ هزار و ۲۵۹ مسافر بود، رشد نزدیک به ۳۲ درصدی دارد.

وی افزود: از مجموع تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در یکسال گذشته به تفکیک ۴۸۳ هزار و ۷۵۰ نفر مسافر ایرانی و بیش از ۴۰۸ هزار نفر مسافر خارجی بوده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی گفت: همچنین در این مدت ۱۲ هزار و ۸۳۷ دستگاه ناوگان مسافری به تفکیک شامل چهار هزار و ۵۰۳ دستگاه ناوگان ورودی و چهار هزار و ۴۹۵ دستگاه ناوگان خروجی از این پایانه مرزی تردد داشته‌اند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد کاهش یافته است.

دست‌نشان در خصوص تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین نیز خاطرنشان کرد: در مدت زمان ذکر شده،، ۱۰۳ هزار و ۶۷۸ دستگاه ناوگان باری از این پایانه مرزی تردد داشتند که به تفکیک ۵۰ هزار و ۵۸۷ دستگاه ناوگان ورودی و ۵۳ هزار و ۹۱ دستگاه ناوگان خروجی را شامل می‌شود که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴۲ درصد افزایش یافته است.

کد خبر 745266

دیگر خبرها

  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • هشدار به عرضه کنندگان آیفون قاچاق؛ برخورد‌ها تشدید خواهد شد
  • علت ممنوعیت واردات آیفون ۱۴ و ۱۵ | هشدار جدی به عرضه کنندگان آیفون قاچاق
  • واردات ۸۰۰ میلیون دلاری قطعات موتورسیکلت با رشد ۴۰ درصدی
  • افزایش ۳۳ درصدی واردات قطعات و اجزای خودرو و موتور سیکلت
  • افزایش ۳۲ درصدی تردد مسافر از پایانه مرزی تمرچین در آذربایجان‌غربی
  • رشد ١۴ درصدی بارگیری ریلی در راه‌آهن اراک
  • ‌حمل ۴۳۰ هزار تن کالا توسط ناوگان ریلی فارس در سال گذشته
  • هیچ گونه خللی در سیر روان قطارهای باری و مسافری نداشتیم/ تمهیدات لازم اندیشیده شده است.
  • افزایش ۴۲ درصدی تردد ناوگان باری از پایانه مرزی تمرچین