Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمپین کمک برای ساخت مدرسه در سرتاسر کشور، در آستانه سال تحصیلی و در راستای کمک مومنانه، از مردم و عزاداران حسینی دعوت کرده است تا در کنار نذرهای فرهنگی که برای محرم حسینی منظور می کنند، نذر ساخت یک کلاس درس را هرچند با کمکی کوچک، برعهده بگیرند.

به گزارش ایسنا، کمپین «آجر به‌ آجر»، توسط سازمان نوسازی مدارس کشور، پویش جذب مشارکت خُرد مردمی برای مدرسه سازی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این پویش به دنبال این است که جامعه خیرین مدرسه ساز را وسیع‌تر و آرزوی مدرسه‌سازی را برای تک‌تک مردم تبدیل به واقعیت و قابل دسترس کند.

با این اقدام رویای مدرسه سازی در کنار کارها و نذورات فرهنگی، نذری فراگیر و پویا می شود و مشارکت در ساخت مدرسه وارد سبد و انتخاب های فرهنگی عامه مردم با دغدغه‌های بشردوستانه می‌شود.

شعار این کمپین، «مهر را با محرم شروع کنیم» است و اهداف آن تعمیم دادن فرهنگ مدرسه‌سازی به خرده مشارکت‌ها، معرفی نذر فرهنگی در ماه محرم در کنار نذورات مرسوم و استفاده از تسهیلگران اجتماعیِ مردمی در تحقق پروژه‌های مدرسه‌سازی است.

پیوند بین محرم و مهر، حسینیه و مدرسه

داستان کربلا چیزی جز انسان‌سازی و مشارکت جمعی کوچک برای تغییری بزرگ نیست. از زهیر، وهب و حرّ حسینی تا طیّب خمینی، کاروان حسین مشغول انسان‌سازی است.

هیچ چیز پسندیده‌تر از این نیست که هیئات و مراسمی که به اسم ایشان برپا می‌شود را از مصادیق انسان‌سازی بدانیم و چه نیک پیوندی است بین مدرسه و هیئت به عنوان دو رکن انسان‌ساز جامعه‌ی ما.

نقطه شروع و پایان کمپین

کمپین از ۲۷ مرداد ماه و چهار روز قبل از شروع ماه محرم آغاز شده و در ۱۷ مهرماه با اربعین حسینی به اتمام می‌رسد.

در این کمپین ۳۱ گروه جهادی به انضمام سازمان نوسازی مدارس ۳۱ استان فعال می‌شوند و در هر استان یک نفر سفیر (عقیل) نوسازی مدرسه می‌شود.

۵۰ درصد مشارکت از طریق سازمان نوسازی مدارس کشور شارژ می‌شود و ۵۰ درصد از طریق بازیگران دیگر این پویش جمع‌آوری می‌شود.

به ازای هر پروژه، یک شناسه بانکی تعریف شود. پروژه‌ها در سامانه مهر مدرسه با ردیف مالی مشخص، تعداد شرکت‌کنندگان، مبلغ جمع‌آوری شده و سررسید پروژه ثبت می‌شوند.

شرکت‌کنندگان از طریق ربات پرداخت هدفمند ، در نظرسنجی اسم مدرسه مشارکت می‌کنند و در پایان کارت عضویت در جامعه خیرین مدرسه‌ساز به آنها داده می‌شود.

مدارس مسلم‌بن عقیل، مدارسی هستند که از نذورات عزاذاران امام حسین در ماه محرم ساخته شده است و در حیاط آن‌ها به یاد امام حسین یک درخت میوه (درخت سیب در مناطق شمالی) کاشته می‌شود و افتتاح مدرسه با نذری دادن به مردم محروم منطقه انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محرم آموزش و پرورش مدرسه سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است

به گزارش قدس خراسان، محسن داوری پیش از ظهر سه‌شنبه در آئین افتتاح دبستان زنده‌یاد احمد یزدی در روستای شاهین قلعه بخش مرکزی شهرستان مشهد از کار خیر به عنوان صدقه جاریه یاد و اظهار کرد: گاهی اوقات برخی افراد هزینه‌های زیادی برای خرید قبر می‌کنند که در هیچ جایی توصیه نشده است در حالی که فرد می‌تواند با صرف این هزینه‌ها در راه کارهای خیر صدقه جاریه‌ای برای خود برقرار کند که ماندگار است.

فرماندار مشهد با قدرشناسی از خیران تصریح کرد: با هر نگاه و اعتقادی انجام کار خیر ارزشمند و قدر انسان‌های خیر بالا است و همه افراد همواره قدردان خیرین هستند.

وی با اشاره به نقش مهم خیرین در امر مدرسه‌سازی خاطرنشان کرد: خیرین در هر پروژه‌ای که ورود پیدا کردند با هر میزان مشارکتی موجب برکت آن می‌شوند و به همین دلیل سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است.

داوری افزود: یکی دیگر از مزیت‌های پروژه‌های خیرساز این است که وقتی مردم در پروژه‌ای به میدان می‌آیند مراقبت و نگهداری از آن هم بیشتر می‌شود.

فرماندار مشهد با قدردانی از همه خیران و مسؤولان گفت: آن چه ما را در به سرانجام رسیدن این پروژه‌ها و ساخت مدارس یاری می‌کند انسجام است.

وی با اشاره به نهضت مدرسه‌سازی و طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» اظهار امیدواری کرد که با انسجام و همراهی مسؤولان و خیرین این نهضت را تا رفع کامل مشکل ادامه می‌دهیم که دیگر هیچ نیازی به فضای آموزشی در شهرستان مشهد نباشد.

داوری از دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان کشور یاد و تصریح کرد: ساخت مدارس و همه این اقدامات در این جهت است که معلمان برای تربیت نسل آینده کشور تلاش کنند تا نونهالان امروز در آینده بدرخشند و موجب رشد و تحول انقلاب شوند.

فرماندار مشهد از اصحاب رسانه و خبرنگاران در راستای انعکاس فعالیت‌های طرح «هر سه شنبه؛ افتتاح یک مدرسه» قدردانی کرد و گفت: رسانه‌ها به خوبی این واقعیت را فهمیده‌اند و بیشتر از بقیه برای یاری نهضت مدرسه‌سازی و امیدآفرینی پای کار آمده‌اند.

دیگر خبرها

  • مدرسه سازی در سیستان و بلوچستان با مشارکت خیران
  • هوشمند سازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • ساخت ۵۰ مدارس تخریب شده در زلزله‌های خوی
  • افتتاح همزمان ۱۶ نیروگاه خورشیدی در ۶ استان کشور
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد
  • فعالیت مجامع اجلاسیه بین المللی پیرغلامان حسینی
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم
  • ساخت و افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ ماه در منطقه تبادکان مشهد
  • سرعت ساخت در پروژه‌های خیرساز بیشتر و هزینه‌های آن کمتر است
  • مدرسه‌سازی یکی از صدقه‌های جاریه است