Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-25@11:08:58 GMT

جذب بیش از ۱۰۰۰ معلم حق التدریس در کرمان

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۰۷۰۸

جذب بیش از ۱۰۰۰ معلم حق التدریس در کرمان

احمد اسکندری نسب، مدیر کل آموزش وپرورش استان کرمان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، با تسلیت ایام سوگواری ابا عبدالله (ع) و همچنین ضمن گرامی داشت هفته دولت، گفت: چون وضعیت فعالیت مدارس به لحاظ شرایط سفید، زرد و قرمز تا پایان سال تحصیلی کاملا مشخص نیست؛ بنابراین مدارس نباید برای تهیه لباس فرم اصرار داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به آغاز رسمی فعالیت مدارس از ۱۵ شهریور به لحاظ سه وضعیت سفید، زرد و قرمز، افزود: در وضعیت سفید، کلاس های درس با حضور دانش آموزان و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار و در وضعیت قرمز آموزش به صورت غیر حضوری و کاملا در فضای مجازی انجام می شود.

اسکندری نسب از به کارگیری هزار و ۴۰۰ معلم حق التدریس در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: درخصوص اجرای مصوبات مجلس شورای اسلامی، ساعات اضافه تدریس استان با به کارگیری این افراد به آن ها واگذار خواهد شد.

او برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی نیروی انسانی را یکی دیگر از اقدامات پروژه مهر عنوان کرد و گفت: در همین خصوص، دوره ۴۸ ساعته تولید محتوا و فضای مجازی برای فرهنگیان استان برای آمادگی هر چه بهتر آنان، برگزار شده است.

اسکندری نسب از هماهنگی با اداره کل فناوری ارتباطات و شرکت مخابرات استان برای اتصال مدارس به شبکه ملی ارتباطات خبر داد و تصریح کرد: تا اول شهریور ماه امسال، بیش از ۶۵۰ مدرسه فاقد اینترنت  به اینترنت متصل خواهند شد.

او با بیان اینکه حدود ۶۷درصد دانش آموزان استان به اینترنت و فضای مجازی و امکانات لازم دسترسی دارند، گفت: حدود ۳۳ درصد دانش آموزانی که دسترسی به فضای مجازی ندارند، غالبا در روستا ها ساکن هستند که خوشبختانه با توجه به شیوع کمتر ویروس کرونا در این مناطق و جمعیت کم دانش آموزی، امکان برگزاری کلاس حضوری وجود داشته و محتوای آموزشی و درسنامه نیز برای آن ها تهیه و تدوین شده است.

او همچنین از راه اندازی پویش خرید تلفن هوشمند همراه برای دانش آموزان بی بضاعت استان خبر داد و تصریح کرد: در این خصوص دو موسسه  اعلام آمادگی کرده اند.

اسکندری نسب از تولید محتوای الکترونیکی به همت همکاران فرهنگی استان خبر داد و گفت: دانش آموزان می توانند برای استفاده از این محتواها به سامانه فناوری مدارس استان به نشانی اینترنتی fs.kermanedu.ir مراجعه کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان، گفت: بیش از ۹۳درصد دانش آموزان استان برای خرید کتاب های درسی ثبت سفارش کرده اند؛ بنابراین  از افرادی که تاکنون به هر دلیلی اقدام به ثبت سفارش کتاب درسی نکرده اند درخواست می شود تا ۱۰ شهریور ماه برای خرید انفرادی و گروهی از طریق مدارس اقدام کنند.

او در خصوص اقدامات لازم برای آمادگی مدارس در پذیرش دانش آموزان گفت: برای تامین بهداشت مدارس و سلامت دانش آموزان، اعتباری بالغ بر ۴ میلیارد تومان برای تهیه مواد و اقلام بهداشتی درخصوص ضدعفونی و گندزدایی به حساب مدارس استان واریز شده است.

 انتهای پیام/ م 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش آزمون استخدامی دانش آموزان کرونا ویروس اسکندری نسب دانش آموزان فضای مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۰۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟

مدارس آموزش از راه دور نوعی از مدارس هستند که یادگیری آموزش در آن‌ها غیر حضوری و برای افرادیست که به هر نحوی امکان حضور در مدرسه را ندارند و از راه دور به کمک اینترنت می‌توانند تحصیل جامانده خود را جبران کنند.

دوگروه دانش‌آموزان لازم‌التعلیم در شرایط خاص که امکان دسترسی به آموزش را ندارند و دانش‌آموزان بزرگسال، کسانی که بالای ۱۸ سال سن دارند و به هر دلیلی نتوانسته‌اند در مدارس عادی حضور یابند، می‌توانند در این مدارس ثبت نام و تحصیل خود را ادامه دهند.

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه مدارس از راه دور مطابق آیین نامه‌های آموزشی مصوب شورای عالی آموزش‌وپرورش فعالیت دارند گفت: این مدارس موظف به برگزاری کلاس‌های هدایت آموزشی و رفع اشکال به ازای هر واحد درسی «۶ ساعت» در هر نیم سال تحصیلی هستند.

وی با بیان اینکه دانش‌آموزان بر حسب نیاز در مدرسه حضور پیدا می کنند افزود: برای هر دوره تحصیلی مشکلات حوزه آموزش آن‌ها حل می شود؛ البته آموزش چهره به چهره را در دوره‌های لازم التعلیم و واجب التعلیم دنبال می‌کنیم.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی تعداد دانش آموزان تحصیل کننده در این مدارس را حدود ۱۳۰ هزار نفر در سراسر کشور اعلام کرد و ادامه داد: آموزش این دانش‌آموزان با محوریت بزرگسالان است.

محمودزاده با بیان اینکه با توجه به مجوز کمیسیون خاص منطقه و استان حدود ۴۰۰۰ دانش‌آموز از تعداد کل محصلان این مدارس، لازم التعلیم (زیر ۱۸ سال) هستند گفت: این افراد امکان حضورشان در مدرسه وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مدارس تمام شرایط مدارس عادی را از نظر دروس و امتحانات نهایی و امتحانات داخلی و ... دارند افزود: شهریه مدارس از راه دور براساس شهریه ثابت و متغیر هر واحد درسی و بنا به پیشنهاد موسسان و تایید شورای نظارت استان تعیین می شود.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی ضمن اشاره به طرح مدرسه مجازی بزرگسالان در راستای کاهش تنوع مدارس گفت: بدنبال این کار هستیم چرا که هدفمان این است که همه بزرگسالان را در قالب مدرسه مجازی ببینیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • برگزاری امتحانات نهایی در ۵۰ حوزه امتحانی در سمنان
  • ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی در امتحانات نهایی شرکت می‌کنند
  • ۱۰۰۰ هنرستان جدید در کشور ساخته می‌شود
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: مبلغ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲ برابر می‌شود
  • معلمان اضافه کار را نمی‌پذیرند/ نرخ حق‌التدریس ۲برابر می‌شود
  • زجر خلاقیت زیر زنجیر کتاب‌های درسی
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • مدارس از راه دور چه مدارسی هستند؟ شهریه این مدارس چقدر است؟