Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این نشست بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تصریح کرد.

 قدس آنلاین: سه کشور ضامن روند آستانه ‌و نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه ‌«گیر پدرسن‌» روز چهارشنبه 5 شهریور طی نشستی در محل سازمان ملل متحد در ژنو دیدار و پیرامون‌ تحولات سوریه به‌ ویژه سومین نشست کمیته قانون اساسی، ادلب و کارگروه تبادل ربوده شدگان و مفقودین بحث ‌و تبادل نظر کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این‌ نشست، ابتدا پدرسن گزارشی از نحوه برگزاری اولین دور از سومین نشست کمیته فوق ارائه کرد. نماینده ویژه همچنین ابراز امیدواری کرد که آتش بس ادلب ادامه یابد و بر لزوم تداوم کار کارگروه تبادل تاکید کرد. 

به گزارش وب سایت وزارت امور خارجه، در ادامه سه کشور ضامن روند آستانه به تشریح دیدگاه‌های خود پرداختند. 

علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه در این نشست مواضع کشورمان را در مورد سوریه تشریح کرد. وی بر لزوم احترام به حاکمیت ملی، استقلال، وحدت و تمامیت ارضی سوریه تاکید و بر عزم کشورمان برای مقابله با تروریسم در منطقه و به ویژه در سوریه تصریح کرد.

وی همچنین بر حل بحران سوریه از طریق گفتگوهای سوری - سوری‌ و تداوم‌ فعالیت های کمیته قانون اساسی تاکید ‌و آمادگی کشورمان را برای حمایت از تداوم کار این کمیته اعلام کرد. 

خاجی همچنین خواستار رفع تحریم های  ظالمانه یکجانبه بر مردم سوریه و ارائه کمک های بشردوستانه به مردم این کشور بویژه در مقابله با کرونا شد.

وی لزوم اجرای توافقات موجود در ادلب را خاطر نشان و اظهار امیدواری کرد که با اجرای توافقات، آرامش پایدار در ادلب برقرار شود.

خاجی در خاتمه بر ضرورت ازسرگیری کارگروه‌ تبادل به عنوان یک‌ مساله انسانی و اعتمادساز تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: علی اصغر خاجی مذاکرات آستانه سوریه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۱۴۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • طرح آمریکا و ۱۷ کشور دیگر برای آتش‌بس در غزه
  • نمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!
  • افغانستان ظرفیت پیشبرد روندهای توسعه‌ای با همسایگان را دارد
  • تاکید روسیه و چین برآتش‌بس کامل وارسال فوری کمک‌های انسانی به غزه
  • مهدی تاج تماشاگر ویژه دیدار ایران و قرقیزستان
  • روسیه: نشست درباره افغانستان باید در هماهنگی با کابل باشد
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • روسیه از واگذاری کرسی نمایندگی افغانستان در سازمان ملل به طالبان حمایت می‌کند
  • زمین‌های کشاورزی به طرح‌ هادی روستایی اختصاص نیابد
  • استفاده حداکثری از ظرفیت «اسکاپ» برای اجرای برنامه‌های توسعه‌ای کشور