Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تسنیم؛ مجید بهروزی نیا اظهار کرد: در پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم که بهمن ماه سال 98 به کمیسیون اقتصادی هیئت دولت ارسال شده، ماده 134 به طور کلی حذف و در کارگروه ویژه این کمیسیون نیز این موضوع تصویب شده است.

وی افزود: این ماده حذف شده مرتبط با معافیت مالیاتی مراکز و موسسات ارائه دهنده خدمت به معلولین و سالمندان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با تأکید بر افزایش مشکلات مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان با تصویب حذف ماده 134 تصریح کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان زیر قیمت تمام شده کار می‌کنند و در بسیاری از مواقع، هزینه‌های تمام شده برای مراکز، بسیار بیشتر از مبالغی است که در قالب یارانه و یا دریافتی از خانواده‌ها اخذ می‌کنند.

بهروزی نیا تأکید کرد: حذف ماده 134، فشار مضاعفی بر مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین و سالمندان وارد خواهد کرد و توان کار کردن را از این مراکز می‌گیرد.

وی با بیان اینکه " بسیاری از مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان در مناطق محروم مشغول به فعالیت هستند" خاطرنشان کرد: بسیاری از مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان در مناطق محروم مشغول به فعالیت بوده و این مراکز تنها با یارانه دریافتی از سازمان بهزیستی اداره می‌شوند. در این شرایط اگر قرار باشد معافیت مالیاتی آنها نیز برداشته شود، بدون شک فعالیت آنها متوقف خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور با اشاره به تعطیلی بسیاری از مراکز شبانه و روزانه توانبخشی به دلیل مشکلات اقتصادی اذعان کرد: طی ماه‌های اخیر و به دلیل افزایش مشکلات اقتصادی، شاهد تعطیلی بسیاری از مراکز روزانه و شبانه ارائه دهنده خدمت به معلولین و سالمندان بوده‌ایم و اگر معافیت مالیاتی مراکز نیز برداشته شود، تعداد مراکزی که به فعالیت خود خاتمه می‌دهند، افزایش چشمگیری خواهد داشت.

بهروزی نیا تأکید کرد: فعالیت مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان عام المنفعه است و در سراسر دنیا مالیاتی از این گونه مراکز اخذ نمی‌شود.

وی با اشاره به مشکلات دولت برای پرداخت هزینه‌های مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولان و سالمندان گفت: دولت در شرایطی که توان پرداخت کامل هزینه‌های مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان را ندارد، بهتر است با این مراکز همکاری بیشتری داشته باشد و با تصمیمات خلق الساعه این چنینی مشکلات مراکز را بیش از پیش نکند.

رئیس هیئت مدیره انجمن عالی مراکز توانبخشی غیر دولتی معلولین کشور خواستار تغییر و اصلاح لایحه مرتبط با حذف ماده 134 شد و تصریح کرد: درخواست ما این است که تغییر و اصلاح لایحه به نحوی صورت گیرد که تمامی مراکز توانبخشی اعم از شبانه روزی، روزانه، ویزیت در منزل، مراقبت در منزل و کارگاه‌های حمایتی بدون تاویل و تفسیر از معافیت صد درصدی برخوردار شوند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: مراکز نگهداری از معلولان و سالمندان بسیاری از مراکز ماده 134

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۲۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!

به گزارش "ورزش سه"، انتقال کیلیان امباپه به رئال را باید قطعی دانست و تصویب قانونی در شورای شهر مادرید به نفع سرمایه‌گذاران خارجی، به قانون امباپه معروف شده است. زمانی چنین قانونی هنگام انتقال دیوید بکام به رئال تصویب شد که به قانون بکام شهرت یافته بود و حالا به قانون امباپه تغییر پیدا کرده است.  باید دلیلی برای این نام وجود داشته باشد و تصادفی نیست. 

کاهش مالیات در منطقه مادرید برای خارجی‌های جدید با قدرت خرید بالا برای سرمایه‌گذاری در دارایی‌های مالی به کیلیان امباپه اجازه می‌دهد تا پول زیادی پس‌انداز کند. اگر قرارداد کیلیان با رئال مادرید نهایی شود، مهاجم فرانسوی یکی از ذینفعان بزرگ خواهد بود.

شورای شهر مادرید به ریاست ایزابل دیاز آیوسو، از حزب مردمی، در حال آماده سازی اصلاحیه ای در قوانین مالیاتی خود است که برای خارجی های جدیدی که اقامت خود را در مادرید فعال می کنند اعمال می شود.

این قانونی برای جذب سرمایه خارجی است و انتظار می رود در سال اول حدود 30000 نفر را تحت تاثیر قرار دهد. امباپه می‌تواند از این قانون بهره‌مند شود و این قانون برای تمام سال 2024 عطف به ماسبق است.

اساساً آنچه این قانون وضع می کند این است که خارجی هایی که در دارایی های مالی سرمایه گذاری می کنند، می توانند 20 درصد از این مبالغ را از مالیات بر درآمد خود کسر کنند. این محدود به بخش مالیات بر درآمد منطقه ای است و سرمایه گذاری در املاک مستثنی است. همچنین تعهد 6 سال اقامت در پایتخت اسپانیا نیز وجود دارد.

با در نظر گرفتن اینکه امباپه در بالاترین گروه درآمدی (سه میلیون یورو ناخالص درآمد در سال به بالا) خواهد بود، ممکن است به این معنی باشد که فوتبالیست فرانسوی فقط مالیات ایالتی 24.5 درصد را بپردازد و بیشتر درآمد خود را پس انداز خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی ردیف جداگانه بودجه برای قانون معلولان
  • تصویب قانون امباپه در شورای شهر مادرید!
  • جشنواره معلولین هند به مستند «احمد» جایزه داد
  • کاهش ۱۷۰ هزار میلیاردی مالیات با دستکاری دولت و مجلس
  • اوتیسم؛ بیماری ناشناخته و بدون درمان!
  • آغاز کارزار رسانه‌ای پیشگیری از اعتیاد در استان مرکزی
  • اوتیسم؛ اختلالی که ناشناخته ماند
  • تصویب فوریت طرح برخی معافیت‌های مالیاتی برای شرکت‌های دولتی
  • حال ناخوش معلولان کردستانی و پیشنهاد تکراری آقای مدیر!
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج