Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@22:15:01 GMT

حقوق کدام کارمندان زیاد می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۶ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۴۴۱۶

حقوق کدام کارمندان زیاد می‌شود؟

به گزارش اقتصادآنلاین، سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ارتقا وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم وزیر کشور عنوان کرد و اظهارکرد: پیشنهاد افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها در سالهای ۹۷ و ۹۸ به منظور رفع تبعیض موجود میان حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها با مدیران و کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دارای شرایط مشابه با پیشنهاد وزارت کشور به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی فوق‌ العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها و افزایش فوق العاده جذب شهرداران براساس مصوبه ۲۷ بهمن ۹۸ هیأت محترم وزیران، افزود: شکاف موجود در تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی با شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به دلیل ابلاغ بخشنامه ۳۰ بهمن ۹۸ سازمان برنامه و بودجه کشور و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، به طرز قابل ملاحظه و تصاعدی افزایش یافت.

سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: باتوجه به مراتب فوق و به منظور کاهش تفاوت مذکور و در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‌ها با حمایت‌های دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور پیشنهاد مجدد حاوی افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران با محورهای "افزایش فوق العاده جذب"، "برقراری فوق العاده خاص" و "افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت" و "افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری تهران" از سوی وزارت کشور تدوین و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و در نهایت همزمان با هفته دولت در جلسه اخیر هیأت وزیران تصویب شد.

سامانی یادآور شد: با تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موجبات ارتقا سطح معیشت و تأمین آتیه این عزیزان فراهم می‌شود.

پربیننده ترین قیمت دلار ۶ شهریور ماه ۱۳۹۹ قیمت دلار قیمت ۱میلیارد تومانی برای واحدهای مسکن مهر دلار از حبس آزاد شد متوسط حقوق فرهنگیان ۴.۸برابر شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: افزایش حقوق افزایش فوق العاده جذب شهرداری ها افزایش حقوق کارمند شهرداری حقوق کارکنان حقوق 99 قیمت طلا قیمت لوازم خانگی سهام عدالت شهرداران و کارکنان شهرداری ها افزایش فوق العاده حقوق و مزایای وزارت کشور العاده جذب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۴۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد

اینکه درصد افزایش کرایه تاکسی و تعرفه پزشکی، جریمه رانندگی و هزینه اینترنت بیش از رشد حقوق کارگران باشد باعث کاهش انگیزه می شود.

علی بابایی کارنامی رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به الزامات  توجه به حقوق کارگری بویژه در سال جاری که  جهش تولید از سوی رهبر انقلاب مورد تاکید قرار گرفته است، گفت: در شرایطی که نرخ کالاها و خدمات حداقل 40 درصد افزایش داشته،  انتظار می رود در تعیین حقوق کارگران نیز این مسئله منظور شود به ویژه اینکه مسئله جهش تولید که رکن اصلی آن کارگران هستند، از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تاکید هم قرار گرفته است. 

وی افزود: یکی از نکات قابل تامل در مصوبه نهایی شورای عالی کار برای حقوق و دستمزد کارگران ثابت ماندن حق مسکن در سال 1403 ثابت  بود که جای تعجب دارد.  

رئیس فراکسیون کارگری مجلس گفت: قطعاً همه مسئولان کشور در پی کنترل نرخ تورم هستند اما نباید به بهانه مهار تورم هر سال بخشی از سفره کارگران را کوچک کنیم. البته نمی‌توان مسائل کارفرمایان هم در نظر نگرفت اما در شرایط فعلی که فشار تورم زندگی بخش قابل توجهی از قشر کارگران را تحت شعاع قرار داده، لازم است که درباره مولفه‌هایی مانند حق مسکن و پایه سنوات بازنگری‌هایی منطبق بر تورم حاکم بر اقتصاد کشور صورت گیرد. 

بابابی خاطرنشان کرد: البته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که میزان افزایش حقوق سایر سطوح کارگران نهایتاً 22 تا 25 درصد افزایش داشته  که این رقم هیچ سنخینی با تورم کالاها بویژه تورم اقلام خوراکی را نمی‌دهد. 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • رئیس فراکسیون کارگری: عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • عدم افزایش حق مسکن و پایه سنوات کارگران هیچ توجیهی ندارد
  • حقوق کدام معلمان دو برابر می‌شود؟
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • چرا رهبر انقلاب اصرار بر مردمی سازی اقتصاد دارند؟ / مزایای واگذاری مدیریت به بخش خصوصی چیست؟
  • افزایش دستمزد کارگران در مقایسه با کارمندان بیشتر بود
  • کدام کشور بیشترین هزینه نظامی را ثبت کرد؟