Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، هیوندای اکسنت و کیا اپتیما است. این ۲ خودرو به دلیل شباهت ظاهری متقاضیان یکسانی دارند، اما بسیاری از افراد برای انتخاب یکی از این ۲ خودرو دو دل هستند. در این گزارش قصد داریم مشخصات فنی هر ۲ خودرو را بیان کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری برای خرید داشته باشید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

معرفی هیوندای اکسنت : 

هیوندای اکسنت ساخت کشور کره جنوبی بوده و از سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. این خودرو مجهز به موتور ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ است و حجم موتور ۱۵۹۱ سی سی و حداکثر قدرت ۱۲۴ اسب بخار در ۶۳۰۰ دور در دقیقه را دارد.

از دیگر امکانات این خودرو می توان به گیربکس ۴ سرعته خودکار، رینگ‌های ۱۴ و ۱۶ اینچی، تنظیم آینه‌های جانبی به صورت برقی،  سانروف (سفارشی)، سیستم تهویه مطبوع به صورت دستی (خودکار به صورت سفارشی)، دکمه استارت موتور و سیستم ECO Drive برای نشان دادن حالت بهینه در حین رانندگی اشاره کرد.

هرچند که بیش از ۸ سال از طراحی اکسنت می‌گذرد، همچنان چهره‌ای قابل قبول و مدرن ارائه می‌کند. البته بعضی تفاوت‌ها، بین سبک طراحی این خودرو و مدل‌های امروزی هیوندای به وضوح دیده می‌شود، اما به عنوان یک محصول نسبتا اقتصادی با آپشن‌های متوسط، مشکل ظاهری در جذب مشتری ندارد. این خودرو دارای سنسور عقب، دوربین عقب (نمایش تصویر روی آینه میانی)، نشان دهنده باد لاستیک‌ها، سیستم کمکی در سربالایی (HAC) و کروز کنترل (سفارشی) است.

کیا اپتیما هیبریدی امکاناتی دارد؟

کیا اپتیما نیز همانند هیوندای اکسنت ساخت کش

از امکانات این خودرو می توان به تنظیم هشت جهته صندلی راننده و شش جهته صندلی سرنشین جلو، پاور ویندوز، مانیتور، کامپیوتر سفری، ایموبیلایزر، قطب نما، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تصفیه کننده هوا، تهویه هوا با کنترل جداگانه برای سرنشینان جلو، تریم پارچه‌ای اشاره کرد.

اپتیما هیبرید موجود در بازار کشورمان به لحاظ ظاهری نیز به راحتی از اپتیمای بنزینی، قابل تشخیص است به عنوان مثال کافی است به فرم خاص جلوپنجره، تغییر سپر‌های جلو و عقب و همچنین تغییر رینگ‌ها در اپتیما هیبرید توجه کنید.

کابین هر دو مدل بنزینی و هیبریدی نیز کاملا مشابه یکدیگر است و فقط در مدل هیبریدی، صفحه کیلومتر خودرو تغییر کرده است اما برخلاف اپتیما JF بنزینی، این هیبریدی فاقد موتور ۲.۴ لیتری است چراکه از یک موتور ۲.۰ لیتری GDI با قدرت ۱۵۴ اسب بخار به همراه یک موتور الکتریکی با قدرت تقریبی ۶۰ اسب بخار بهره می‌برد.

اپتیما هیبرید همچون سوناتا هیبرید، فاقد حالت رانندگی تمام برقی است یعنی تصمیم‌گیری برای اینکه در چه زمانی از موتور بنزینی و در چه زمانی از موتور الکتریکی استفاده شود، برعهده ECU خودروست نه برعهده راننده! در حالت توقف کامل یا در سرعت‌های کم، موتور الکتریکی وارد مدار می‌شود، ولی در صورت شتاب‌گیری ناگهانی یا افزایش سرعت خودرو، موتور الکتریکی هم بلافاصله به مدار می‌آید. اما اپتیما هیبریدی به لحاظ آپشن، یک پله پایین‌تر از اپتیما جی‌تی لاین است.

خودرو هیوندای اکسنت کیا اپتیما هیبریدی کشور سازنده   کره جنوبی   کره جنوبی سال (طراحی) 2012 2016 موتور 4 سیلندر 16 سوپاپ 4 سیلندر 16 سوپاپ حجم موتور 1591سی سی 1999سی سی حداکثر قدرت 124 اسب بخار در 6300 دور در دقیقه 192 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه حداکثر گشتاور 156 نیوتن متر در 4200 دور در دقیقه 367 نیوتن متر در 1770 دور در دقیقه جعبه دنده 4 دنده خودکار شش سرعته اتوماتیک شتاب 0 تا 100 11.4 ثانیه 9.3 ثانیه حداکثر سرعت 184 کیلومتر در ساعت 192 کیلومتر در ساعت وزن 1060 کیلوگرم 1573 کیلوگرم اندازه (میلیمتر) 4370 طول - 1700 عرض - 1457 ارتفاع 4854 طول - 1859 عرض - 1460 ارتفاع فاصله بین دو محور 2565 میلیمتر 2805 میلیمتر مصرف سوخت ترکیبی 6.4 لیتر در هر صد کیلومتر 5.6 لیتر در هر صد کیلومتر حجم باک 43 لیتر 60 لیتر استاندارد آلایندگی یورو 4 یورو 5 ترمز و پایداری ABS - EBA - EBD - VSC - TCS چهارچرخ دیسکی و مجهز به ABS ، EBD ، ESC ، VSM کیسه هوا کیسه هوای سرنشینان جلو - کیسه هوای پرده‌ای - کیسه هوای جانبی - مجموعا 6 کیسه هوا راننده و سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای سیستم صوتی سیستم صوتی با قابلیت پخش CD، MP3، USB و AUX به همراه 4 بلندگو و 2 توئیتر - بلوتوث - دکمه‌های کنترل سیستم صوتی روی فرمان سیستم صوتی حرفه‌ای هارمن کاردن

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت خودرو تولید خودرو بررسی خودرو موتور الکتریکی هیوندای اکسنت اپتیما هیبرید دور در دقیقه کیا اپتیما اسب بخار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)

عصر ایران- گروه خودروسازی سایک چین دریافت سفارش برای محصول جدید برند رووی با نام دی اکس5 را در نمایشگاه بین المللی خودرو پکن آغاز خواهد کرد. این اولین خودرو برند مذکور است که از سیستم دی ام اچ سوپر هیبرید اختصاصی رووی استفاده خواهد کرد.

دی اکس5 در واقع نسخه شاسی بلند سدان رووی دی7 محسوب می شود. این رووی با لوگوی تغییر یافته و برند ام جی نیز امکان حضور در برخی بازارها را دارد.

سیستم هیبرید دی ام اچ در واقع به مفهوم زیرساخت لازم برای نصب و فعالیت انجین احتراقی و موتور الکتریکی است. ترکیبی از تپنده 1.5 لیتری توربو و تک موتور الکتریکی که بخش اول این ترکیب به عنوان ژنراتور باتری عمل می کند و برد حرکتی در سیکل ترکیبی را به 1300 کیلومتر(با باتری 21.4 کیلووات ساعت) می رساند. برد حرکتی در حالت الکتریکی خالص حدود 135 کیلومتر محاسبه شده است.

خروجی انجین 1.5 لیتری 147 اسب بخار است. در تریم پایه از باتری 11.1 کیلووات ساعت و موتور الکتریکی 194 اسب بخاری استفاده شده است. در تریم پرچمدار باتری 21.4 کیلووات ساعت و موتور 205  اسب بخاری استفاده شده است.

شاخص صفر تا 100 کیلومتر برابر با 6.9 ثانیه و متوسط مصرف سوخت 1.27 لیتر برای 100 کیلومتر رانندگی محاسبه شده اما زمانی که میزان شارژ باتری در کمترین حد خود باشد، میزان مصرف سوخت ژنراتور به 5.25 لیتر در هر 100 کیلومتر افزایش خواهد داشت.

رووی دی اکس5 از رینگ های آلومینیومی 19 اینچی استفاده می کند که در حالت آپشن نمونه 20 اینچی نیز در دسترس مشتریان قرار می گیرد. خودرو از منظر ابعاد برابر با 4700 میلیمتر در طول، 1890 میلیمتر در عرض و 1664 میلیمتر در ارتفاع توسعه یافته است. فاصله بین محورها نیز 2765 میلیمتر است.

فضای کابین طراحی ساده ای دارد و مهمترین رویداد آن به 24.6 اینچ نمایشگر در قابی یکپارچه مربوط می شود که روی کنسول اصلی جلو جانمایی شده است.

رووی دی اکس5 کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رووی وال؛ نهنگ لوکس چینی! (+عکس)

دیگر خبرها

  • تصاویری از تازه‌ترین شاسی‌بلند لامبورگینی اوروس SE
  • سئو سایت وردپرس چیست؟
  • نیسان سیلفی e-Power جدید ۲۰۲۳ + عکس خودرو خارجی، قیمت ماشین Nissan Sylphy و مشخصات محصول
  • انواع گیربکس اتوماتیک
  • ◄ 6 ماشین هیبریدی در ایران؛ از سدان تا شاسی بلند
  • ببینید| هیولایی ۳ تنی هامر با صفر تا صد ۳ ثانیه‌ای و حرکت خرچنگی
  • خودروی هیبریدی پرسرعت مرسدس رونمایی شد
  • ایران در سال ۲۰۱۷ ماند؛ هیوندای آس ۲۰۲۴ را رو کرد
  • فروش اقساطی تاکسی برقی آغاز شد + قیمت و شرایط فروش
  • رووی دی اکس5 ؛ هر 1300 کیلومتر به پمپ بنزین سر بزنید! (+تصاویر)