Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-25@06:22:46 GMT

حقوق کارمندان شهرداری ها افزایش می یابد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۵۶۵۵

حقوق کارمندان شهرداری ها افزایش می یابد

خبرگزاری آریا - سخنگوی وزارت کشور از تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‏های کشور در جلسه هیات وزیران به استناد قانون نظام هماهنگ پرداخت کارکنان خبر داد.
سید سلمان سامانی سخنگوی وزارت کشور ارتقا وضعیت معیشتی کارکنان شهرداری‌ها را یکی از دغدغه‌های مهم وزیر کشور عنوان کرد و اظهارکرد: پیشنهاد افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها در سالهای 97 و 98 به منظور رفع تبعیض موجود میان حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها با مدیران و کارکنان مشمول قانون مدیریت خدمات کشوری و دارای شرایط مشابه با پیشنهاد وزارت کشور به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در ادامه با اشاره به افزایش 30 درصدی فوق‌ العاده جذب کارکنان شهرداری‌ها و افزایش فوق العاده جذب شهرداران براساس مصوبه 27 بهمن 98 هیأت محترم وزیران، افزود: شکاف موجود در تعیین و پرداخت حقوق و مزایای کارکنان دستگاه‌های دولتی با شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها به دلیل ابلاغ بخشنامه 30 بهمن 98 سازمان برنامه و بودجه کشور و افزایش امتیازات فصل دهم قانون مدیریت خدمات کشوری، به طرز قابل ملاحظه و تصاعدی افزایش یافت.
سخنگوی وزارت کشور تصریح کرد: باتوجه به مراتب فوق و به منظور کاهش تفاوت مذکور و در راستای ایجاد عدالت در نظام پرداخت کارکنان و نگهداری نیروهای متخصص در شهرداری‌ها با حمایت‌های دکتر رحمانی فضلی وزیر محترم کشور پیشنهاد مجدد حاوی افزایش حقوق و مزایای کارکنان شهرداری‌ها و شهرداران با محورهای "افزایش فوق العاده جذب"، "برقراری فوق العاده خاص" و "افزایش فوق العاده بدی آب و هوا، محرومیت از تسهیلات زندگی و محل خدمت" و "افزایش فوق العاده جذب کارکنان شهرداری تهران" از سوی وزارت کشور تدوین و به سازمان اداری و استخدامی کشور ارائه و در نهایت همزمان با هفته دولت در جلسه اخیر هیأت وزیران تصویب شد.
سامانی یادآور شد: با تصویب افزایش حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری‌ها موجبات ارتقا سطح معیشت و تأمین آتیه این عزیزان فراهم می‌شود.
منبع : اقتصاد آنلاین

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: حقوق و مزایای شهرداران و کارکنان شهرداری ها افزایش حقوق و مزایای افزایش فوق العاده العاده جذب وزارت کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۶۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، گفت: کارکنان شرکتی در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند.

به گزارش ایسنا، علیرضا پاک فطرت در جلسه علنی دیروز مجلس در نطق میان دستور خود گفت: متاسفانه سیستم اداری کشور تبدیل به کلاف سردرگمی شده و به همین دلیل کارها به کندی پیش می‌رود؛ مردم از وضعیت پاسخگویی ادارات رضایت ندارند، روز به روز تمرکزگرایی در کشور بیشتر می‌شود به گونه ای که همه امور در تهران متمرکز است حال اینکه باید از این تنوع اقلیمی موجود در کشور برای رونق و جهش تولید استفاده کرد.

وی با بیان اینکه روز به روز اقتصاد دولتی‌تر می‌شود، گفت: باید طبق شعار سال، راه‌های مشارکت مردم در تولید شفاف نوشته شود که این به اصلاح سیستم اداری کشور نیاز دارد. باید قبل از هر چیز سیستم اداری کشور را پویا کرد.

پاک فطرت اضافه کرد: دولت برای اجرایی کردن شعار سال برنامه داشته و مجلس نیز برای اجرای بهتر این شعار نقش نظارتی بیشتر و موثرتری ایفا کند.

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه اش گفت: عشایر برای نیازهای اولیه زندگی مانند تامین سوخت و آب شرب با مشکلاتی مواجه هستند.

وی با انتقاد از افزایش مالیات اصناف و بازاریان گفت: سازمان مالیاتی به جای کمک بیشتر به خیریه‌های مردمی حتی از آن‌ها مالیات نیز می‌گیرد که این خطر بزرگی برای ادامه حیات خیریه‌ها در آینده است.

پاک فطرت با بیان اینکه وزارت ورزش و جوانان برنامه مشخصی برای جوانان ندارد، گفت: ما امروز حدود ۳۶ میلیون جوان بین سنین ۱۵ تا ۴۰ سال داریم اما به مشکلات جوانان توجهی نمی‌شود.

وی ادامه داد: قرار بود از ابتدای سال جاری حقوق بازنشستگان در مرحله همسان سازی قرار گیرد و در ادامه طی ۳ سال به ۹۰ درصد حقوق شاغلان برسد. همچنین ۴۰ درصد این همسان سازی از ابتدای سال جاری محقق شود گه اینگونه نشد. درخواست مجلس از دولت اجرای هرچه سریع‌تر قانون است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در راستای ساماندهی کارکنان شرکتی باید آن‌ها در سال جدید به قرارداد کار معین تبدیل وضعیت شوند بنابراین اگر رضایتمندی و افزایش بهره‌وری این پرسنل را می خواهیم باید این مصوبه سال گذشته مجلس اجرایی شود.

پاک فطرت با طرح این پرسش که چرا باید همیشه کارمندان زحمتکش دغدغه معیشت داشته باشند، گفت: باید حقوق کارگران در حدی افزایش پیدا کند که آن‌ها دغدغه معیشت نداشته باشند اما امروز رضایتمندی کارگران پایین است. چرا به خواسته‌های آن‌ها توجهی نمی‌شود.

چرا باید حقوق ایثارگران و جانبازان که به دلیل جراحات ناشی از جنگ از کار افتاده شده‌اند و راه درآمد دیگری ندارند هر سال بر اثر تورم کمتر از سال قبل شود. چرا باید حقوق معلمان که تعلیم‌دهنده نسل آینده هستند و پلیس که حافظ امنیت جامعه است و کادر درمان و پرستاران که سلامت جامعه در دست آن‌ها است جزء حداقل حقوق‌های جامعه باشد؟

پاک فطرت در پایان گفت: چرا به بیمه رانندگان درون شهری و برون شهری توجهی نمی‌شود. چرا بیمه کارگران ساختمانی از طریق سازمان پرداخت نمی‌شود؟ پاسخ تمامی این چراها زمانی داده می شود که سیستم اداری ناکارآمد فعلی اصلاح و کارآمد شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مسئولیت‌های اجتماعی نفت در استان بوشهر افزایش یابد
  • جزئیات تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه 1403 در کمیسیون تلفیق مجلس/ حقوق نیروهای خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • پایان بررسی جداول بودجه ۱۴۰۳ در تلفیق/ حقوق نیرو‌های خدماتی آموزش و پرورش افزایش می‌یابد
  • تبدیل وضعیت کارکنان شرکتی به قرارداد کار معین در سال ۱۴۰۳
  • شوک بزرگ درباره حقوق ۱۴۰۳/ دریافتی کارمندان و کارگران کاهش می‌ یابد؟
  • پاسخ معاون وزیر کار به درخواست افزایش حقوق کارگران: از کارکنان بیشتر شده
  • حقوق ۱۵ میلیون تومانی برای زباله گرد‌ها ؟