Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@16:56:28 GMT

آهنگ یک دنباله‌دار را بشنوید+فیلم

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۱۱۵۶۸۵

آهنگ یک دنباله‌دار را بشنوید+فیلم

‍‍‍‍‍‍

آیا تاکنون آهنگی که یک دنباله‌دار ایجاد می‌کند را شنیده‌اید؟ اگر پاسختان خیر است، می‌توانید ویدئوی جدیدی را که اخیرا آژانس فضایی اروپا در حساب کاربری خود در اینستاگرام منتشر کرده، مشاهده کنید.

به گزارش ایسنا، آژانس فضایی اروپا اخیرا ویدیوئی از صدای آهنگی که توسط دنباله‌دار چوریوموف-گراسیمنکو یا ۶۷ پی/چوریوموف-گراسیمنکو(۶۷P) ایجاد شده را منتشر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر می‌رسد  دنباله‌دار ۶۷ پی در حال اجرای یک آهنگ در حالت نوسان در میدان مغناطیسی در محیط دنباله‌دار خود است. صدای این آهنگ ۴۰-۵۰ میلی متر هرتز است که این در بازه بسیار پایین‌تری از بازه شنوایی انسان که معمولاً بین ۲۰ هرتز و ۲۰ کیلوهرتز قرار دارد، است. برای ساختن موسیقی که برای انسان به طور واضح قابل شنیدن باشد فرکانس‌ها با یک روش، در حدود ۱۰ هزار واحد افزایش یافته است.⠀⠀⠀

این آهنگ برای اولین بار به طور واضح در ماه اوت سال ۲۰۱۴ و هنگامی که فضاپیمای "روزتا" در فاصله ۱۰۰ کیلومتری این دنباله دار قرار داشت، توسط آزمایش مغناطیس‌سنج شنیده شد.

دانشمندان فکر می‌کنند که تولید این آهنگ می‌تواند به دلیل فعالیت دنباله‌دار مذکور باشد و دنباله‌دار آهنگ را هنگامی‌که ذرات خنثی را در فضا آزاد می‌کند(جایی که آنها به دلیل فرآیندی به نام یونش بار الکتریکی می‌گیرند) تولید می‌کند، اما مکانیسم دقیق فیزیکی پشت ایجاد این نوسانات همچنان یک راز باقی مانده است.⠀

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی‌کند.
فایل آن‌را از اینجا دانلود کنید: video/mp4

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: دنباله دار آژانس فضایی اروپا دنباله دار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۱۱۵۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد

به گزارش خبرنگار مهر، «علی سلاجقه» رییس سازمان محیط زیست، امروز در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دریای خزر نوسانات متعدد دارد و با توجه به شرایط اقلیمی و بهره بردای ۵ کشور از این دریا، این احتمال دارد که در فصول و سال‌های مختلف عقب‌نشینی یا بالا آمدگی داشته باشد؛ الان در بازه زمانی عقب‌نشینی هستیم.

وی افزود: کشورهای حوزه آبریز خزر باید در قالب کنوانسیون تهران وظایف خود را اجرا کنند. دولت سیزدهم پس از ۶ سال این کنوانسیون را احیا کرد.

سلاجقه تاکید کرد: در ژنو، توافقات خیلی خوبی شد؛ کاپ ششم هم در تهران برگزار می‌شود و کشورها اگر آب بند یا سدی ایجاد کرده اند، باید تکالیف خود را در این زمینه عملیاتی کنند.

وی در خصوص میزان عقب‌نشینی آب دریای خزر گفت: در میانگین نوسانات، وضعیت فعلی طبیعی است و سال‌هایی داشته‌ایم که این عقب‌نشینی بیشتر بوده است.

رییس سازمان محیط زیست با اشاره به جمع‌آوری کیسه‌های نایلونی، گفت: طبق اساس‌نامه دولت، کیسه‌های زیر ۲۵ میکرون از چرخه تولید و توزیع و مصرف در بازه زمانی ۵ ساله حذف می‌شود.

کد خبر 6087498

دیگر خبرها

  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر
  • دریای خزر عقب‌نشینی کرد
  • توضیح سلاجقه درباره عقب نشینی آب دریای خزر و حذف کیسه‌های پلاستیکی
  • دولت سیزدهم پس از ۶ سال کنوانسیون دریای خزر را احیا کرد
  • تصاویر نجومی پنجم اردیبهشت (۲۴ آوریل)
  • «نبض تولید» را روی موج رادیو اقتصاد بشنوید
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • «تغییر چهره ۲» ساخته می‌شود/ بازگشت نیکلاس کیج و جان تراولتا
  • در خورشیدگرفتگی ۲۰ فروردین چه چیزهای عجیبی مشاهده شد؟
  • فیلمی دیده نشده از بازار تهران در دوره قاجار؛ صدای مردم در ۱۲۰ سال پیش را بشنوید!